Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@12:47:50 GMT

خشکسالی باغ های انار اردستان را خشکاند

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۵۹۹۸۷

خشکسالی باغ های انار اردستان را خشکاند

 اسحاق شفیعی گفت: زمانی که با خشکسالی مواجه می‌شویم و با کمبود آب روبرو هستیم که همچون سال جاری این موضوع صدق می‌کند و میزان اراضی کشاورزی شهرستان اردستان درمجموع ۱۷ هزار و ۸۹۵ هکتار است که ۱۲ هزار و ۶۰۰ هکتار دارای اراضی زراعی و مابقی اراضی باغی شهرستان اردستان را در خود جای داده است و تعداد افراد تحت پوشش و بهره‌بردار کشاورزی در این شهرستان حدود هفت هزار نفر هستند که متوسط مالکیت افراد حدود ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ هکتار است.

به گفته او  بیشترین سطح باغات در شهرستان اردستان مربوط به انار است که حدود یک‌هزار و ۱۵۰ هکتار که در سنوات گذشته رتبه اول انار استان اصفهان را داشتیم و متاسفانه در سنوات گذشته و به علت کم آبی و بیماری‌های واگیردار رتبه اول به سوم نزول پیدا کرده است و سطح زیر کشت از دو هزار و ۹۰۰ هکتار به یک‌هزار و ۱۵۰ هکتار تقلیل پیدا کرده و در رتبه‌های بعدی باغات پسته است که دو هزار و ۹۵۰ هکتار باغ پسته وجود دارد و بقیه باغات شامل بادام، گردو و انگور است که میزان تولید محصولات باغی در کل سال حدوداً ۱۱ هزار و ۹۴۳ تن است.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان اردستان گفت: میزان جوجه‌ریزی به صورت میانگین در هر دوره پرورش حدود چهارمیلیون و ۸۰۰ قطعه است که رقم بسیار بالایی به خود اختصاص داده است و همچنین با اقداماتی که در چند سال گذشته در جهاد کشاورزی انجام شده است موضوع تولید گیاهان و کشت گیاهان دارویی است و از گیاهان کم آب محسوب می‌شود و صورت کشت‌های کم‌آب در توسعه کشت قرار گرفته است و تسهیلات کم‌بهره هم برای آن در نظر گرفته شده است که امسال هم در حال پذیرش هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی باغ انار شهرستان اردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۵۹۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تداخل ۵ هزار و ۲۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین

در نشست کمیسیون رفع تداخل اراضی استان، پلاک‌های موسی لو کهنه در شهرستان بوئین زهرا، غوره در از توابع شهرستان قزوین، توداران و کذلک در شهرستان آبیک پس از اتمام کار کارشناسی و اتخاذ آرا مراحل رفع تداخل آنها به پایان رسید.

از مجموع هزار و ۲۰۲ پلاک در استان قزوین ۱۹۰ پلاک مستثنیات بوده و یک هزار و ۱۲ پلاک مشمول رفع تداخل است که تاکنون کار کارشناسی ۹۱۸ پلاک به پایان رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • کشت ۳۵۰ هکتار گیاه دارویی در شهرستان نهاوند
  • آزادسازی ۷۳ هکتار اراضی کشاورزی در ساوجبلاغ
  • ۷۳ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی ساوجبلاغ آزادسازی شد
  • کم آبی در کمین لرستان/ بارش‌های پرتکرار هم حریف خشکسالی نشد
  • رفع تداخل ۵ هزار و ۲۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • افزایش دو برابری سطح زیرکشت کلزا در اسدآباد
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان
  • احداث استخر ذخیره آب کشاورزی شهرستان آوج