Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت سریلانکا به دلیل کمبود سوخت و مواجهه با بدترین اوضاع آشفتگی اقتصادی طی هفت دهه گذشته، به کارمندان بخش عمومی دستور داد از خانه دورکاری انجام دهند. همزمان با بحران سوخت در سریلانکا، خطر کمبود مواد غذایی میلیون ها نفر از مردم این کشور را تهدید می کند.

به گزارش روز شنبه ایران اکونومیست از خبرگزاری «رویترز»، سریلانکا که در تقلا برای یافتن ارز جهت پرداخت وجه برای واردات سوخت به این کشور است، با آشفته‌ترین اوضاع مالی طی هفت دهه گذشته دست و پنجه نرم می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نظر می رسد ذخایر بنزین و گازوئیل در چند روز آینده در این کشور رو به اتمام است.

به گزارش رویترز، برخی مشکلات مربوط مدیریت دولت و نیز برخی مشکلات حاصل از همه گیری کرونا، این کشور ۲۲ میلیون نفری را به سوی عمیق‌ترین بحران اقتصادی سوق داد که از زمان استقلال از انگلیس در سال ۱۹۴۸ به خود ندیده بود.

وزارت امور داخلی و مدیریت دولتی سریلانکا در ارتباط با این موضوع گفت: «با درنظر گرفتن محدودیت‌های جدی در ذخایر سوخت، سیستم ضعیف حمل و نقل عمومی و دشواری استفاده از خودروهای شخصی، تنها تعداد بسیار محدودی از کارمندان از روز دوشنبه می توانند به صورت حضوری در محل کار خود حاضر شوند.

براساس این دستور تقریبا یک میلیون کارمند دولت که خدمات ضروری مانند بخش بهداشت و سلامت را تامین می کنند، به کار در محل به شکل حضوری ادامه خواهند داد. 

در روزهای اخیر، دولت سریلانکا موضوع ۴ روز کاری در هفته برای کارمندان بخش عمومی را پذیرفت تا به آنها کمک کند با مشکلات کمبود سوخت سازگار شوند. این هفته صف‌های طولانی چند کیلومتری در پمپ بنزین‌ها شکل گرفت و برخی بیش از ۱۰ ساعت در انتظار ماندند. 

این کشور در حال مذاکره با صندوق بین الملل پول برای دریافت بسته کمک مالی است. قرار است روز دوشنبه هیاتی در این رابطه در پایتخت این کشور مذاکرات را انجام دهند. 

از سوی دیگر سازمان ملل متحد طرحی را ارائه کرده تا ۴۷ میلیون دلار برای کمک به یک میلیون و ۷۰۰ هزار سریلانکایی که از این بحران اقتصادی بیشترین آسیب را دیدند در ۴ ماه آینده در اختیار دولت قرار دهد. 

در بیانیه‌ای که روز گذشته از سوی دفتر «رانیل ویکریمسینگ» نخست وزیر این کشور منتشر شد حدود ۵ میلیون سریلانکایی ممکن است مسقیما در ماه‌های آینده با مشکلات کمبود مواد غذایی مواجه شوند. 

سریلانکا از هفته‌ها قبل دچار بحران اقتصادی ناشی از کمبود ارز است که به کمبود مایحتاج ضروری همچون سوخت، غذا و دارو منجر شده است.

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: بحران اقتصادی ، بنزین ، سریلانکا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بحران اقتصادی بنزین سریلانکا بحران اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۰۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واریز ۵۲۷ میلیارد تومان به خزانه دولت از محل فروش سوخت در مرز کرمانشاه

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه گفت: فروش مرزی فرآورده‌های نفتی در این منطقه در سال ۱۴۰۲ به بیش از ۵۲۶ میلیارد و ۹۷۲ میلیون تومان رسید.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه، پیمان بهرامی اظهار کرد: فروش مرزی فرآورده‌های نفتی در سال ۱۴۰۲ در مرزهای پرویزخان، خسروی، سومار و شیخ‌صله انجام‌شده که بیشترین فروش در مرز پرویزخان به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه در نتیجه اقدام‌های مفید در این مرزها، ۴۲ میلیون و ۵۷۹ هزار لیتر (معادل ۵۲۷ میلیارد تومان) فروش مرزی فرآورده‌های نفتی تحقق یافت، تصریح کرد: این مقدار ضمن انتفاع مرزنشینان و رونق بازارچه‌های مرزی، سهمی بسزا در کاهش قاچاق و عرضه خارج از شبکه و قوانین تعیینی داشته است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه تصریح کرد: از رقم یادشده حدود ۱۸ میلیون لیتر (معادل ۲۲۳ میلیارد تومان) مربوط به فروش از طریق کنترل باک وسایل نقلیه خروجی از کشور بوده است.

بهرامی گفت: با راه‌اندازی سیستم دیپ دیجیتالی باک کامیون در مرزهای استان، افزون بر جلوگیری از قاچاق در مرز، کنترل باک کامیون‌ها تسهیل‌ و در حداقل زمان ممکن، کار کامیون‌های صادراتی در زمینه کنترل و نظارت بر سوخت خروجی از طریق باک بررسی و بر اساس قیمت شناور مرزی، مابه‌التفاوت نرخ تعادلی مرزی اخذ و به حساب خزانه واریز می‌شود.

دیگر خبرها

  • کمبود ۳۰ درصدی فضای ورزشی در کهریزک/ خانه کشتی افتتاح می‌شود
  • ما مجرم زاده می‌شویم
  • واردات چای از کشور سریلانکا
  • کرمانشاه وارث‌دار پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده دولت قبل است
  • استفاده از خودروهای برقی، دوگانه سوز و هیبریدی راهکار برون رفت از بحران ناترازی بنزین 
  • واریز ۵۲۷ میلیارد تومان به خزانه دولت از محل فروش سوخت در مرز کرمانشاه
  • درخشان: سریلانکا می‌تواند شریک سیاسی خوبی برای ایران باشد
  • بهترین سواحل سریلانکا که باید ببینید
  • ایران می‌تواند با صدور خدمات فنی و مهندسی، در توسعه سریلانکا مشارکت کند
  • معاون رئیس‌جمهور: ۵۰۰ هزار خانه تحویل متقاضیان شد