Web Analytics Made Easy - Statcounter

اداره بندر شهرستان سیریک با هدف تحقق سیاست‌های کلان توسعه بنادر کوچک و افزایش بهره‌وری اقتصادی جامعه محلی این شهرستان به صورت رسمی استقرار یافت.

به گزارش خبرنگار ایران آنلاین از هرمزگان، فاز عملیاتی توسعه بندر سیریک از سال ۹۷ شروع و با اتمام فاز اول عملیاتی آن در سال ۱۴۰۱  این بندر خرداد ماه امسال مورد بهره برداری قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان با اشاره به استقرار رسمی اداره بندر و دریانوردی سیریک، اظهارداشت: در راستای سیاست‌های کلان و توسعه بنادر کوچک و همچنین ارتقای  وضعیت موجود و افزایش بهره‌وری اقتصادی در این بنادر، زیر ساخت‌هایی برای آن ها صورت گرفته که بندر سیریک از نظر راه دسترسی به اقیانوس هند و آب‌های آزاد، در موقعیتی راهبردی از سواحل مکران قرار گرفته و این امر فرصتی ویژه‌ای برای جذب سرمایه‌گذار و توسعه و عمران شرق استان هرمزگان قلمداد  می‌شود.

"حمیدرضا محمدحسینی تختی" با اشاره به فعالیت رسمی بندر شهید باهنر و شرق استان هرمزگان در شهرستان سیریک گفت: گام دوم و پنج ساله بعدی خود را بعد از بهره برداری از این بندر به تکمیل زیرساخت های نظیر ساختمان‌های اداری، برق و تاسیسات زیر بنایی اختصاص خواهیم داد.

وی بیان داشت: با استقرار رسمی اداره بندر و دریانوردی سیریک،کنترل و بازرسی ها بیش از پیش مورد نظارت تیم‌های عملیاتی بندر قرار گرفته که این خود عامل مهمی در جهت افزایش ضریب ایمنی، جلوگیری از هرگونه حواث احتمالی و ضابطه مند کردن حمل و نقل دریایی می باشد.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان توسعه و عمران بنادر کوچک را توجه به اقتصاد درون‌زا و جامعه محلی این خطه دانست و تصریح کرد: در احداث طرح اسکله بندر چندمنظوره سیریک نیز تلاش شده تا نیازها و خواسته‌های جوامع محلی و ویژگی‌های فرهنگی- اجتماعی و جمعیتی این جوامع با هدف اشتغال زایی این خطه  ملاک‌ عمل قرار بگیرد.

به گفته محمدحسینی تختی، تا قبل از احداث اسکله شمع و عرشه بندر سیریک در راستای تسهیل تخلیه و بارگیری شناورهای تجاری سنتی و فلزی در بندر سیریک و کمک به رونق اقتصادی ساحلی دو پست اسکله شناور در این محل فعال بود که با تکمیل و بهره برداری از اسکله احداثی شاهد رونق تجاری بیش از پیش در این منطقه می باشیم.

لازم به ذکر است؛ بندر سیریک در فاصله ۱۷۰ کیلومتری شرق بندرعباس قرار دارد و این بندر  با ۵۱ هکتار پسکرانه و۳۴ هکتار وسعت حوضچه با آبخور حداکثر ۵,۵-cdبعد از بندر شهید رجایی دومین حوضچه تجاری استان به شمار می‌رود.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: بندر سیریک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۰۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروه موسیقی آهوی دشت شهربابک در بندر عباس به روی صحنه رفت

فراخوان این جشنواره چندی پیش ابلاغ شده بود که گروه آهوی دشت با تهیه و ارسال اثر به جمع شرکت کنندگان پیوست و با رای هیئت داوران به عنوان یکی از منتخبین موسیقی محلی ایران شناخته شد.

در دومین جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس که تا ۹ اردیبهشت در تالار شهید آوینی بندرعباس برگزار می‌شود، یازده گروه منتخب موسیقی نواحی ایران شامل بندر لنگه، جزیره هرمز، اردبیل، کرمان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، کردستان، گیلان، سیستان و بلوچستان، آذربایجان شرقی و چهار محال و بختیاری حضور دارند.

گروه موسیقی آهوی دشت با مدیریت و هنرمندی علی حسین پور متشکل از محمد حسین اعلایی فرد، علی محمودی میمند، معصومه کافی، شایسته یوسفی و مینا منگلی، ساعت ۲۰ جمعه شب گذشته با اجرای یک ساعته موسیقی در قالب آواز‌های محلی که با نواختن ساز‌های نی، دایره، سرنا، نقاره، تمبورین و چوبک همراه بود، شور و هیجان حضار را برانگیخته و موسیقی محلی شهربابک را به مردم کشورمان معرفی کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • بندر امام خمینی ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی دارد
  • وعده ریل پایه شدن بندر چابهار در آینده‌ ای نزدیک
  • بازدید هیات تجاری هرمزگان از بندر کانتینربری شانگهای چین
  • ◄ فهرست 50 اقدام بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون
  • بازدید هیئت هرمزگانی از بندر کانتینربری شانگهای
  • صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک
  • بازوان توانمند کارگران تضمین کننده توسعه و رونق تولید در جامعه است
  • ظرفیت جوانان در رونق اقتصادی بکار گرفته شود
  • مراسم تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک
  • گروه موسیقی آهوی دشت شهربابک در بندر عباس به روی صحنه رفت