Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-04@08:19:40 GMT

2500 تن کلزا از مزارع نقده برداشت می شود

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۶۰۱۱۶

2500 تن کلزا از مزارع نقده برداشت می شود

مدیر جهاد کشاورزی نقده گفت: یک هزار و ۱۰۴ هکتار اراضی زراعی این شهرستان زیر کشت دانه روغنی کلزا رفته و پیش‌بینی می‌شود در شرایط مطلوب حدود ۲ هزار و ۵۰۰ تن محصول از این مزارع برداشت شود.

به گزارش جماران، رسول هاشم پور روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: کاشت محصول کلزا در مزارع این شهرستان در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص آمادگی برای برداشت محصول گندم از مزارع افزود: ۹۱  کمباین برداشت شامل کمباین‌های بومی و مهاجر در امر برداشت گندم از مزارع این شهرستان بکارگیری شده‌اند.

مدیر جهاد کشاورزی نقده گفت: در راستای پشتیبانی و حمایت از توسعه کشت دانه‌های روغنی، انواع مختلف بذر و انواع کود شیمیایی و  سم علف کش در بین کلزا کاران شهرستان توزیع شده است.

هاشم پور یادآور شد: عملیات نظارت بر برداشت و کنترل ریزش توسط ناظران برداشت نظام مهندسی کشاورزی به همراه اکیپ‌های نظارت مراکز جهادکشاورزی و اکیپ نظارت مدیریت شهرستان صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: کار خرید تضمینی محصول نیز توسط پنج مرکز خرید انجام خواهد گرفت که طی روزهای آتی کار تحویل آغاز می‌شود.

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا کشت کلزا کشت دانه های روغنی کلزا نقده افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۰۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه سیب زمینی ایرانشهر به بازار مصرف


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، فیاضی مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: متوسط برداشت سیب زمینی در هر هکتار از زمین‌های کشاورزی ایرانشهر ۴۰ تن است و پیش بینی می‌شود از سطح زیر کشت بیش از ۲ هزار تن محصول برداشت شود.
وی افزود: کاشت سیب زمینی در ایرانشهر در دیماه آغاز و کار برداشت این محصول نیز اردیبهشت انجام می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر تصریح کرد: سانته و آریندا ارقام سیب زمینی کشت شده در اراضی کشاورزی شهرستان ایرانشهر است.

دیگر خبرها

  • تولید کلزا در ایلام رکورد زد
  • تخریب جاده‌های بین مزارع و عشایری شهرستان آبدانان بر اثر سیلاب
  • برداشت ۵۰ درصد گندم خوزستان/میزان خسارت بارندگی به اراضی اعلام می‌شود
  • کشاورزان بوشهری مراقبت‌های بعد از بارندگی در مزارع را جدی بگیرند
  • نیمی از ۱۴ هکتار باغ گوجه سبز سرخه سامانه آبیاری نوین دارد
  • برداشت توت فرنگی از مزارع مازندران (فیلم)
  • عرضه سیب زمینی ایرانشهر به بازار مصرف
  • تویسرکان پیشتاز کشت کلزا در استان همدان
  • پیش بینی برداشت ۴٠٠هزار تن گندم از مزارع استان ایلام
  • برداشت کلزا از مناطق گرمسیری برای اولین بار