Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد نماینده شرکت سرمایه‌گذار بازار میوه و تره بار یاسوج گفت: از مردم استان کهگیلویه و بویراحمد بخصوص شهر یاسوج خواست تا از این میدان مایحتاج خود را با کمترین قیمت تهیه کنند.

"علی اصغر عوض پور" در جمع خبرنگاران افزود: با وجود پیگیری های استاندار، معاون اقتصادی استاندار، نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد همچنان این میدان با موانع و مشکلاتی مواجه است و به دلیل عدم نظارت کافی سازمان جهاد کشاورزی استان بر بازار میوه و تره بار ،مغازه داران با هر قیمتی که دوست دارند میوه را تامین و عرضه می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اظهارکرد: در غرفه های تنظیم بازار که در میدان جهاد و پایین تر از چهار راه هلال احمر استان راه اندازی کرده ایم بهترین نوع گیلاس با قیمت ۷۰ تا ۸۵ هزار تومان به فروش می رسد اما مردم همان گیلاس را در سایر مغازه های شهر یاسوج با قیمت ۱۳۰ هزار تومان خرید می کنند که جای تعجب است.

نماینده شرکت سرمایه‌گذار بازار میوه و تره بار یاسوج خاطرنشان کرد: از شهروندان هم استانی خواست تا از میدان میوه و تره بار یاسوج مایحتاج خود را با کمترین قیمت تهیه کنند.

عوض پور با اشاره به اینکه تاکنون ۹ غرفه عرضه میوه و تره بار تنظیم بازاری در شهر یاسوج دایر شده است، تصریح کرد: به زودی سه غرفه دیگر نیز در محلات این شهر راه اندازی خواهند شد.

وی ادامه داد: انواع میوه و تره بار با درجات مختلف و کیفیت بالا در میدان یاسوج وجود دارد و تاکنون کسی برای میوه ای مراجعه نکرده است که وجود نداشته باشد.

نماینده شرکت سرمایه‌گذار بازار میوه و تره بار یاسوج با اشاره به گرانفروشی میوه و تره بار در شهر یاسوج عنوان کرد: با راه اندازی میدان میوه و تره بار یاسوج قیمت به سمت شفافیت پیش رفته و عده ای به دنبال کارشکنی و تعطیلی این میدان هستند.

عوض پور تاکید کرد: با توجه به شفافیت قیمت ها که در میدان میوه و تره بار یاسوج بوجود آمده، مغازه داران سطح شهر از این شفافیت فراری هستند، به گونه ای که با ۳۰ درصد سود راضی نبوده و به دنبال سود ۷۰ تا ۸۰ درصدی هستند.

وی اظهارکرد: از مسئولان و مدیران کهگیلویه و بویراحمد تقاضا داریم که ما را حمایت کنند تا شاهد رونق و فعالیت بازار میوه و تره بار یاسوج باشیم و انتظار داریم ادارات دولتی از جمله دانشگاه‌ها، پادگان‌ها، بیمارستان‌ها نیز از این میدان خرید کنند.

نماینده شرکت سرمایه‌گذار بازار میوه و تره بار یاسوج با اشاره به اینکه هم اکنون هشت غرفه در میدان میوه و تره بار یاسوج فعال هستند، تصریح کرد: مغازه داران از میدان خرید نمی کنند و به طور مثال گوجه ای که به قیمت ۶ هزار تومان با احتساب ۳۰ درصد سود قانونی باید به قیمت هشت هزار و ۷۰۰ تومان به فروش برسانند را از میدان میوه و تره بار شیراز با قیمت هفت هزار و ۵۰۰ تومان خریداری کرده و باقیمت۱۴ تا ۱۵ هزار تومان با فاکتورهای صوری به مشتری عرضه می کنند.

عوض پور برخی حرف ها مبنی بر اینکه شرکت سرمایه گذار میدان میوه و تره بار یاسوج توان مالی ندارد را کذب خواند و افزود: این میدان با تمام توان به کار خود ادامه می دهد.

به گزارش ایسنا، یک غرفه دار میدان میوه و تره بار یاسوج به خبرنگاران گفت: مافیای میوه در یاسوج دنبال به زمین زدن میدان هستند که از مسئولان انتظار حمایت داریم و از مردم می خواهیم که خرید خود را از میدان انجام دهند چراکه تداوم کار میدان به نفع مردم است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كهگيلويه و بويراحمد استانی اقتصادی میدان میوه و تره بار میدان میوه و تره بار یاسوج کهگیلویه و بویراحمد شهر یاسوج عوض پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۰۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذری جهرمی: بسازیم، کلنگ نباشیم!

به گزارش «تابناک»، محمدجواد آذری جهرمی در کانال تلگرامی خود با اشاره به هشدار برخی مسئولان برای مسدودسازی فعالیت دیوار و شیپور در صورت عدم همکاری برای مقابله با قیمت سازی‌ها نوشت:

برخی سوداگران با قیمت سازی جعلی در سکوهایی چون دیوار و شیپور، نسبت به ایجاد التهاب در بازار مسکن اقدام می کنند. این گزاره ای است که چند مدتی است در مصاحبه های متولیان سیاستگذاری مسکن و شهرسازی ایران به دفعات شنیده شده است.

آیا این گزاره صحت دارد؟ پاسخ احتمالا مثبت است اما با همان احتمال می شود گفت که این پدیده فراگیر نیست و بیشتر منطقه ای است.

اما راه حلی که سیاستگذار مسکن و شهرسازی ارائه میکند، عمدتا «کلنگی» است. بستن سکوها در صورت عدم همکاری، همکاری چیست؟ تخریب بازار به دست خود صاحبان سکو! یا فشار نابجا بر پلیس برای شناسایی عوامل سوداگری و دستگیری آنها و یافتن سلطان سوداگری مسکن!  و در نهایت افزایش اصطکاک مردم با حکومت.

در این شرایط تناقض آلود چه باید کرد؟

دخالت کلنگی سیاستگذار با شعار حمایت از مردم و تعطیلی سکو؟ خب صاحبان سکو و فعالان تجاری در آن، مگر از مردم نیستند؟

شاید راه حل نگاهی به نحوه مدیریت در سایر بازارها باشد. در بازارهای مالی، این پیشامدها با ایجاد و نمایش مفهوم «عمق بازار» در کنار قیمت پیشنهادی، کنترل می شود. عمق بازار به ترید کننده درک بهتری از میزان عرضه و تقاضا در بازار مربوطه را می‌دهد.

سیاستگذار سازنده، بجای تخریب کلنگی پلتفرم‌ها، با استفاده از داده های ناشناس شده سامانه معاملات مسکن، متوسط نرخ هر متر مربع مسکن معامله شده در هر کوچه و معبر را با استفاده از زیرساخت سامانه GNAF در وزارت ارتباطات، شفاف سازی میکند و با ترکیب این اطلاعات با قیمت سازی برخی سوداگران در این سکوها، آنها را افشا میکند و به خریداران یا مستاجران درباره ساختگی بودن قیمتها هشدار می دهد. البته مراقب است تا با دست کاری نکردن قیمتها توسط خودش، اعتماد مردم را هم از بین نبرد.

طبیعی است که سیاستگذاری سازنده، نیازمند کار و تلاش مضاعف است اما در سیاستگذاری کلنگی، همان مصاحبه و دستور دادن و تظاهر به حمایت از حقوق مردم کفایت میکند.

بسازیم، کلنگ نباشیم!

دیگر خبرها

  • شنبه همه میادین و بازار‌های میوه و تره بار تعطیل است
  • گرانی میوه ناشی از ضعف نظارتی دستگاه‌هاست
  • وزیر کشاورزی: کالاهای مورد نیاز مردم تأمین شده است
  • افزایش ۳۵ درصدی حقوق بازنشستگان حداقل بگیر/کمترین حقوق آن ها ۱۰ میلیون تومان می شود
  • آذری جهرمی: بسازیم، کلنگ نباشیم!
  • توزیع روزانه میوه و صیفی در میدان مرکزی به ۲۲ هزار تن رسید
  • قیمت مصوب انواع میوه اعلام شد/ جدول قیمت
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • سد «آبریز» مطالبه مهم مردم کهگیلویه و بویراحمد است/ راه آهن یاسوج مورد توجه قرار گیرد
  • بازار میوه‌های نوبرانه تا پایان اردیبهشت به ثبات می‌رسد