Web Analytics Made Easy - Statcounter

اولین جشنواره گلاب گیری در روستای امروله از توابع شهرستان سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ روستای امروله با پرورش گل‌محمدی و گلاب‌گیری می‌تواند یکی از پتانسیل‌های ارزشمند این شهرستان برای جذب گردشگر باشد، که امید است با همکاری مسئولان امر، اقدام‌های مهمی نسبت به حمایت از فعالان این حوزه انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف از برگزاری این جشنواره، معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری، جذب گردشگر و افزایش رونق کسب و کارهای مرتبط با صنعت گل ‌و گلاب‌گیری در این شهرستان است.

زاهد حاجی میرزایی در اولین جشنواره گلاب گیری در روستای امروله از توابع شهرستان سنندج اظهار داشت: شهرستان سنندج با تولید انبوه گل محمدی توانسته مقام چهارم تولید این محصول دارویی را کسب کند.

حاجی میرزایی سازگاری گل محمدی با شرایط منطقه کردستان را از دلایل کشت این محصول عنوان کرد و افزود: اکنون در استان کردستان 4هزار هکتار از اراضی در بحث گیاهان دارویی زیر کشت و گل محمدی یکی از محصولات مهم این حوزه است.

وی ادامه داد: گل محمدی به دلیل مقاومت بالا، شرایط مناسب آب و هوایی استان و نیاز آبی کم می‌تواند در بخش کشاورزی و تحول منطقه حائز اهمیت باشد.

 حاجی میرزایی با بیان حمایت جهاد کشاورزی از تولید کنندگان گل محمدی خاطر نشان کرد: سیاست جهاد کشاورزی بها دادن و افزایش سطح زیر کشت این محصول است.

 مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان عنوان کرد: در بخش تامین یارانه محصول گل محمدی می‌توانیم از قلم این محصول بخشی از هزینه‌ها را جبران کنیم.

حاجی میرزایی از آمادگی جهاد کشاورزی بمنظور توسعه و گسترش تولید گل محمدی خبر داد و تصریح کرد: متقاضیانی که سطح زیر کشت زمین خود را به محصول گل محمدی اختصاص دهند بخشی از هزینه‌ها را سازمان جهاد کشاورزی متقبل و در راستای توسعه این محصول کمک خواهیم کرد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کردستان دیواندره حاجی میرزایی جهاد کشاورزی گلاب گیری گل محمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۰۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره‌ای با عطر و بوی گل محمدی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مدیر موقوفه باغ دولت آباد یزد گفت: قریب به هزار و ۷۰۰ متر گل محمدی در باغ دولت آباد یزد کاشته و خوشبختانه حدود چهار برابر ظرفیت پیش بینی شده هم برداشت شد.

باقری افزود: نوبرانه گلاب این گل در جشنواره گلابگیری به حرم امام رضا (ع) و عتبات عالیات فرستاده می‌شود.

مدیر پایگاه میراث جهانی باغ دولت آباد یزد هم اظهار داشت: از زمان احیای این باغ در حدود ۳۰۰ سال پیش، گلابگیری در این باغ رواج داشته و گلاب آن به عتبات عالیات فرستاده می‌شد.

علومی ادامه داد: این جشنواره‌ها نقش موثری در احیای میراث ناملوس در یزد خواهند داشت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خسارت جبران‌ناپذیره بهره‌برداران به دلیل کشت غیراصولی پسته
  • برداشت گل محمدی از باغات بابل
  • جشنواره‌ای با عطر و بوی گل محمدی
  • از برداشت موز تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی
  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • برداشت سه تُن گل محمدی ارگانیک از مزرعه تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکز زواره
  • همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت
  • برداشت چغندر قند در دزفول