Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت‌های فناوری مایکروسافت، متا، گوگل، توئیتر و تیک تاک توافق کردند که بر اساس آیین نامه به روز شده اتحادیه اروپا، در برابر اطلاعات نادرست و اخبار جعلی موضع سخت‌تری را اتخاذ کنند.

به نقل از سایت رویترز؛ کمیسیون اروپا گفت: این قانون شامل ۴۴ بند برای شرکت‌ها می‌شود که تمام آن‌ها بر کاهش انتشار اطلاعات نادرست در شبکه‌های اجتماعی و اینترنت تمرکز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعهداتی که غول‌های فناوری امضا کردند شامل ایجاد آرشیو‌های قابل جستجو برای تبلیغات سیاسی، کاهش تعداد بات‌‎ها و حساب‌های جعلی مربوط به انتشار اطلاعات نادرست، ارائه ابزاری به کاربران برای برچسب‌گذاری اطلاعات نادرست و همکاری نزدیک با شرکت‌ها و سرویس‌های راستی‌آزمایی می‌شود.

مدیر اجرایی اتحادیه اروپا با تایید گزارش هفته گذشته گفت: امضاکنندگان موافقت کردند که برای مقابله با تبلیغات سیاسی، اخبار و حساب‌های جعلی اقدامات بیشتری انجام دهند. در حالی که عدم رعایت آن می‌تواند منجر به جریمه‌های سنگین مالی شود. این  شرکت‌های فناوری، شش ماه فرصت دارند تا به تعهدات خود عمل کرده  و گزارش پیشرفت خود را در ابتدای سال ۲۰۲۳ به اتحادیه اروپا ارائه دهند.

ورا جورووا، معاون رئیس کمیسیون اروپا گفت: "قانون جدید گواهی است که اروپا درس‌های خود را آموخته و  دیگر ساده لوح نیست. همه‌گیری کووید-۱۹ و خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، سرکوب اخبار جعلی توسط اتحادیه اروپا را تسریع کرد. " به گفته، تیری برتون، رئیس صنعت اتحادیه اروپا اگر نقض مداوم قوانین وجود داشته باشد، می‌توانیم به توقف دسترسی آن‌ها به فضای اطلاعاتی  نیز فکر کنیم.

منتقدانی مانند انجمن تلویزیون‌های تجاری و خدمات ویدئویی بر اساس تقاضا در اروپا (ACT) گفتند که کاستی‌های جدی در قانون اصلاح شده وجود دارد که  تعهدات مشخصی برای محدود کردن رفتار دستکاری غیرمجاز ارائه نمی‌کند. تعهدات فراتر از یک بیانیه کلی برای پیروی از قانون که بدیهی است و نیازی به کد ندارد، نیست.

بیشتر بخوانید:

اقدامات اتحادیه اروپا برای مقابله با دیپ فیک‌ها

 

باشگاه خبرنگاران جوان فضای مجازی دريچه فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار جعلی اتحادیه اروپا شرکت فناوری اطلاعات نادرست اتحادیه اروپا شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۰۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته است، تصریح کرد: «جعبه جنگ» نباید دوباره باز شود.

به گزارش ایسنا، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز یکشنبه در سخنانی با اشاره به جنگ اوکراین، جنگ غزه و بالا گرفتن تنش‌های منطقه‌ای گفت: «رویارویی هسته‌‎ای به دلیل تنش میان شرق و غرب به یک احتمال واقعی تبدیل شده است.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: «نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته است. جعبه جنگ نباید دوباره باز شود.»

بورل تصریح کرد: «اروپا با عدم تنوع در منابع انرژی و اتکا به روسیه خود را تضعیف کرده است.»

دیگر خبرها

  • اطلاعات نادرست چت جی پی تی در اتریش دردسرساز شد
  • تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط
  • مقابله اتحادیه اروپا با بحران مهاجران با ابزار اخراج
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته
  • آخرین قوانین کشورها برای مقابله با خطرات هوش مصنوعی
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • شاه‌کلید حل مسائل منطقه، دست ایران
  • بر مدار تراشه؛ ریز اما قلب تکنولوژی