Web Analytics Made Easy - Statcounter

لحظاتی پیش صدای انفجار‌های پی‌درپی و تیراندازی در منطقه کارته پروان کابل و در محوطه محل عبادات سیک‌های هند مقیم کابل شنیده شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، لحظاتی پیش صدای چندین انفجار پیاپی در منطقه پروان کابل شنیده شد.

به گفته شاهدان عینی این انفجار‌ها عبادتگاه اهل هنود در کابل را مورد هدف قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



تاکنون نوع و میزان تلفات این انفجار مشخص نشده و درگیری در منطقه هنوز ادامه دارد.

گفته می‌شود که درمسال هندو‌ها در باغ بالا در کابل مورد حمله قرار گرفته و برخی شاهدان عینی می‌گویند که به دنبال انفجار‌های پیاپی، شلیک گلوله‌های پراکنده نیز در منطقه آغاز شده‌است.

در همین حال منجیندر سینگ سیرسا؛ ریٔیس کمیته عبادتگاه سیک‌ها در دهلی، تایید کرد عبادتگاه اهل هنود در کابل مورد حمله تروریستی قرار گرفته است.

وی در توییتی نوشت: انفجار‌ها در محوطه این عبادتگاه صورت گرفته است و من با با گورنامو سینگ؛ مسئول عبادتگاه کارته پروان در این خصوص صحبت کردم.

تاکنون فرد یا گروهی مسوولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است.

«عبدالطفی تکوار»، سخنگوی وزارت کشور دولت موقت طالبان درباره جزئیات این انفجار گفت: «صبح امروز گروهی از شورشیان مسلح که هنوز هویت آن‌ها مشخص نیست، وارد معبد هندو‌ها در منطقه کارته پراون شده و با نارنجک به نگهبانان حمله کرده و سپس اقدام به تیراندازی کردند.»

وی ادامه داد: در این حادثه ۲ نفر زخمی شده که برای درمان به بیمارستان منتقل شدند.

سخنگوی وزارت کشور طالبان افزود: پس از این حادثه این افراد مسلح یک خودرو بمب گذاری شده را در یک منطقه شلوغ منفجر کردند که خوشبختانه نتوانستند به هدف خود برسند.

تکوار گفت: درگیری در منطقه ادامه داشته و نیرو‌های امنیتی در حال پاکسازی منطقه هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کابل هندو انفجار انفجار ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۰۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه برتر در حوزه عمران و زیربنایی توسط منطقه آزاد چابهار

حمیرا ریگی  اظهار داشت: در حضور دکتر خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و دکتر عبدالملکی مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، منطقه آزاد چابهار در حوزه عمران و زیربنایی در همایش ملی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور که در مشهد مقدس برگزار شد، عنوان برتر را از آن خود کرد.

وی بیان کرد: این موفقیت در حالی به دست آمد که دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، شاخص‌های مختلفی از جمله عمرانی، فرهنگی، تصویرسازی، حقوقی، فناوری اطلاعات و منابع انسانی را برای ارزیابی عملکرد مناطق آزاد در نظر گرفته بود.

کسب رتبه برتر در حوزه عمران و زیربنایی توسط منطقه آزاد چابهار

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد چابهار ادامه داد: منطقه آزاد چابهار با عملکرد درخشان خود در حوزه عمرانی و زیربنایی توانست عنوان برتر را در این حوزه کسب کند.

ریگی ادامه داد: این دستاورد مهم نشان دهنده تلاش‌ها و تعهدات سازمان منطقه آزاد چابهار برای توسعه و آبادانی این منطقه است. بدون شک، کسب این رتبه انگیزه مضاعفی برای ادامه فعالیت‌ها و برنامه ریزی های آینده در راستای توسعه هرچه بیشتر منطقه آزاد چابهار خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • کسب رتبه برتر در حوزه عمران و زیربنایی توسط منطقه آزاد چابهار
  • شکسته شدن سد در کنیا با ۴۹ کشته و ۱۰۹ زخمی
  • طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی ادامه دارد
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • پس‌لرزه‌های جنبش دانشگاه کلمبیا و بمب‌ساعتی در دفتر دموکرات‌ها
  • حمایت مردم استان اردبیل از خیزش ضد صهیونیستی دانشجویان آمریکا و اروپا
  • شهادت و زخمی‌شدن شمار دیگری از ساکنان غزه
  • آغاز عملیات اجرایی هدایت آب‌های سطحی استان یزد
  • انفجار نیمکت مقابل پرسپولیس، قبل از پنالتی!(عکس)
  • برجای ماندن ده‌ها شهید و زخمی در بمباران شدید نوار غزه