Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان سنجش آموزش کشور نرخ پذیرش داوطلبان استان سیستان و بلوچستان در آزمون‌ها را پایین توصیف کرد و گفت: استان سیستان و بلوچستان در بخش پذیرش با سوابق تحصیلی نیز با نرخ ۲۲ درصد رتبه ۳۰ استانی را دارا بوده است که امیدواریم با برنامه‌ریزی دقیق رتبه این استان ارتقا پیدا کند.

به گزارش ایران اکونومیست، دکتر عبدالرسول پورعباس در نشست عوامل اجرایی آزمون‌ها در استان سیستان و بلوچستان، گفت: آزمون سراسری با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط برگزار می‌شود و تلاش شده است با جلسات و هماهنگی‌های برگزار شده آزمون سراسری در بهترین شرایط برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی  در مورد وضعیت داوطلبان استان سیستان و بلوچستان در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰، گفت: نرخ قبولی داوطلبان این استان در بخش با آزمون حدود ۹ درصد است که نشان می‌دهد با تقویت آموزشی این استان، باید تلاش مضاعفی برای کاهش فاصله نرخ قبولی با استان‌های رده بالاتر به عمل آید، زیرا میانگین نرخ کشور در پذیرش با آزمون حدود ۱۳ درصد است و استان سیستان و بلوچستان در رتبه ۲۸ کشوری است.

معاون وزیر علوم افزود: استان سیستان و بلوچستان در بخش پذیرش با سوابق تحصیلی نیز با نرخ ۲۲ درصد رتبه ۳۰ استانی را دارا بوده است که امیدواریم با برنامه‌ریزی دقیق رتبه این استان ارتقا پیدا کند. 

دکتر پورعباس در مورد وضعیت داوطلبان استان سیستان و بلوچستان در گروه‌های آزمایشی، گفت: سیستان و بلوچستان در پذیرش با آزمون در گروه ریاضی با نرخ حدود ۳۰ درصد رتبه ۱۸ کشوری را دارد که نسبت به بسیاری از استان‌ها مناسب‌تر بوده است و با تقویت هدایت تحصیلی وضعیت بهتری رقم می‌خورد. در گروه آزمایشی علوم تجربی نیز رتبه ۲۵ را کسب کرده است.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: داوطلبان استان سیستان و بلوچستان در گروه علوم انسانی نیز با نرخ ۱۰ درصد در رتبه ۲۵ کشوری بوده‌اند.

 وی در ادامه وضعیت داوطلبان در همه شهرهای استان را به تفکیک مورد بررسی قرار داد و در مورد دانشگاه‌های استان، گفت: باید تلاش شود نرخ قبولی فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های استان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری افزایش یابد، علاوه بر این ظرفیت‌ها در برخی دانشگاه‌ها از جمله در دانشگاه زابل تکمیل نشده است.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مورد داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ در استان سیستان و بلوچستان گفت: ۶۶ هزار و ۸۴۱ داوطلب از این استان در آزمون سراسری شرکت کرده‌اند که از این تعداد حدود ۳۰ هزار داوطلب در گروه آزمایشی علوم انسانی، ۱۷ هزار نفر در گروه آزمایشی علوم تجربی و فقط ۲۸۶۰ نفر در گروه آزمایشی ریاضی شرکت کرده‌اند، علی‌رغم اینکه وضعیت رتبه این استان در گروه ریاضی بهتر از سایر رشته‌ها بوده است، اما همین امر نیز نشان می‌دهد هدایت تحصیلی در این استان باید ارتقا یابد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: داوطلبان استان سیستان و بلوچستان ، هدایت تحصیلی ، کنکور ۱۴۰۱

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: داوطلبان استان سیستان و بلوچستان هدایت تحصیلی کنکور ۱۴۰۱ داوطلبان استان سیستان و بلوچستان گروه آزمایشی آزمون سراسری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۰۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت بیش از ۳ هزار داوطلب کنکور سراسری در سیرجان

حمید سبزعلی پور در جلسه هماهنگی برگزاری کنکور سراسری گفت: آزمون سراسری کنکور در گروه های آموزشی هنر، علوم ریاضی و فنی، علوم انسانی، علوم تجربی و زبان های خارجی در روزهای پنج شنبه ۶ اردیبهشت و جمعه ۷ اردیبهشت در حوزه امتحانی دانشگاه صنعتی سیرجان برگزار می شود.

وی افزود: بیش از ۳ هزار و ۸۸۰ داوطلب از شهرستان سیرجان در این آزمون شرکت می‌کنند.

معاون سیاسی، امنیتی فرمانداری سیرجان با بیان اینکه بیشترین تعداد داوطلبان کنکور امسال مربوط به رشته تجربی هستند،‌بیان داشت: در گروه علوم ریاضی و فنی ۲۳۰ نفر زن و ۵۲۲ نفر مرد، در گروه علوم انسانی ۶۴۳ زن و ۶۱ نفر مرد، در گروه تجربی ۱ هزار و ۳۱۴ داوطلب زن و ۳۳۳ نفر مرد، در گروه هنر ۱۹۳ زن و ۳۱ نفر مرد و در گروه زبان خارجی نیز ۲۰۷ داوطلب زن و ۷۵ نفر مرد با یکدیگر رقابت می کنند. 

 

وی بر حفظ آرامش و سلامت داوطلبین آزمون تاکید کرد و افزود: تمامی دست اندرکاران و دستگاه‌های اجرایی شهرستان باید تمام تلاش خود را به کار گیرند تا داوطلبان و خانواده‌های آن‌ها با آرامش و امنیت خاطر بتوانند در این رویداد علمی سرنوشت‌ساز سربلند باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • پایان دور نخست ماراتن کنکور برای داوطلبان گروه علوم تجربی
  • بیش از ۱۰ هزار نفر در رشته علوم تجربی رقابت کردند
  • کنکور علوم تجربی صبح امروز‌ برگزار شد
  • رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته های کنکور آغاز شد
  • آغاز ماراتن پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور
  • رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد
  • رئیس سازمان سنجش: کنکور در سلامت کامل برگزار شد
  • آغاز رقابت نوبت اول کنکور سراسری در سیستان و بلوچستان
  • رقابت بیش از ۳ هزار داوطلب کنکور سراسری در سیرجان
  • جزییات آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم در کنکور ۱۴۰۳