Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، مریم جلالی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی گفت: با توجه به اهمیت منابع طبیعی و نقش فعالان، هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی درحفاظت از تنوع زیستی و فرهنگی، تولید محصولات صنایع‌دستی با رویکرد توسعه پایدار، فراخوان نخستین رویداد ملی صنایع‌دستی جنگل‌های هیرکانی (گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، سمنان) منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی معرفی و ترویج شهرها، روستاهای جهانی و ملی منطقه جغرافیایی و فرهنگی جنگل‌های هیرکانی و طراحی محصولات جدید منطبق با رویکرد توسعه پایدار، استفاده خردمندانه از منابع طبیعی و حمایت از گونه‌های نادر و در حال انقراض گیاهی و جانوری را از جمله اهداف این رویدا ملی بیان کرد و افزود: تعامل پایدار انسان و طبیعت در هنرهای سنتی و صنایع‌دستی، ا تخاذ رویکرد توسعه پایدار در تجاری‌سازی، بسته‌بندی و تقویت ارزش افزوده محصولات صنایع‌دستی و هنرهای دستی، تأکید بر ارزش و کاربردی‌سازی دانش بومی دوستدار طبیعت در تولید محصولات هر منطقه و تولید محصولات بومی صنایع‌دستی جوامع محلی جنگل‌های هیرکانی با تأکید بر حفاظت از محیط زیست و فرهنگ بومی از دیگر اهداف نخستین رویداد ملی صنایع‌دستی جنگل‌های هیرکانی به‌شمار می‌رود.
معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی تصریح کرد: آثار باید مبتنی بر شیوه‌های تولید دستی خلق‌شده باشد. مهم‌ترین شاخص انتخاب آثار، وجود متمایز صنایع‌دستی از لحاظ توجه به محیط زیست، حفاظت از فرهنگ بومی، استفاده از دانش بومی سازگار با طبیعت، اصالت و کاربرد خلاقانه است.
جلالی گفت: تمامی علاقه‌مندان و فعالان مرتبط در سراسر کشور می‌توانند تا ۲۰ تیر ۱۴۰۱ در فراخوان نخستین رویداد ملی صنایع‌دستی جنگل‌های هیرکانی شرکت کنند و نتایج برگزیدگان هفته دوم مرداد ۱۴۰۱ اعلام می‌شود. همچنین به پنج اثر برگزیده به رسم یادبود جوایز ارزنده‌ای اهدا خواهد شد.
علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به آدرس www.mcth.ir مراجعه کنند یا با دبیرخانه‌های این رویداد ملی در استان تهران به شماره ۶۱۰۶۳۰۰۰ داخلی ۴۱۸ و ۲۹۹ و در استان گیلان به شماره ۳۳۶۱۸۴۵۷ داخلی ۱۴۳ تماس بگیرند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: صنایع دستی میراث هیرکانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۱۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار کتاب «سمفونی رنگ، هارمونی خط»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما این نویسنده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، درباره کتاب «سمفونی رنگ، هارمونی خط» که به تازگی روانه بازار نشر شده است، گفت: عنوان سمفونی رنگ، هارمونی خط ترکیبی از استعاره هایی است که بین هنرهای تجسمی و همچنین هنر موسیقی مشترک است.
وی افزود: همان شاخصه های اصلی هنر موسیقی که شامل ریتم و ارتباط بین اجزاست، در هنرهای تجسمی هم وجود دارد.

زنگی درباره چاپ آثار هنرمندان جوان در کنار آثار هنرمندان پیشکسوت در کتاب «سمفونی رنگ، هارمونی خط» اظهار داشت: خوشبختانه چند سالی است که مجموعه آثار هنرمندان رشته های مختلف تجسمی در کتاب های گوناگون منتشر می شود که این امر از طرفی انگیزه هنرمندان جوان را افزایش می دهد و از طرفی هم زمینه آشنایی جامعه با هنرهای تجسمی را فراهم می کند. همچنین خود هنرمندان هم می توانند رتبه هنری شان را با دیگر هنرمندان مقایسه و برای رشد بیشتر تلاش کنند.

این استاد هنری تاکید کرد: کتاب «سمفونی رنگ، هارمونی خط» منبعی است که ارتباط بین نسلی هنرمندان و همچنین تحولات هنرهای تجسمی را معرفی و زمینه لازم را برای پژوهش های بعدی فراهم می کند. انتشار چنین کتاب هایی کمک می کند تا جامعه تصویر روشن تری از جریان هنرهای تجسمی کشور را دنبال کند.

انتشارات مهر نوروز کتاب «سمفونی رنگ، هارمونی خط» را در 168 صفحه روانه بازار نشر کرده است.

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از رویداد طراحی و بسته‌بندی محصولات خانگی، صنایع دستی و سوغات
  • مهلت ارسال اثر به رویداد جوانی جمعیت در سمنان تمدید شد
  • ثبت روز گل محمدی و گلاب
  • فراخوان نخستین سالانه تبادل عکس ایران
  • انتشار کتاب «سمفونی رنگ، هارمونی خط»
  • استقبال بازدیدکنندگان داخلی و خارجی از غرفه صنایع‌دستی فارس در نمایشگاه ایران اکسپو
  • گشایش نخستین نمایشگاه توانمندی‌های هنرمندان صنایع دستی کتابخوان
  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه دومین جایزه ملی جوانی جمعیت
  • تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه دومین جایزه ملی جوانی