Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@16:15:18 GMT

قلندر تئاتر از بیمارستان مرخص شد

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۶۱۱۹۵

قلندر تئاتر از بیمارستان مرخص شد

ایسنا/بوشهر به گفته خودش عشق به تئاتر را از کودکی و زمانی که هنوز نمی‌توانسته کلمات را به خوبی ادا کند، احساس کرده است. از دیدن تعزیه محلات مختلف بوشهر شروع کرده و تا شاهنامه‌خوانی و نقش‌دادن به بچه‌های کوچه و وادارکردن آن‌ها به بازی تئاتر ادامه داده است.

بعدترها زمانی که دانشجویی غریب در شهر امام غریب می‌شود، آشنایی با دکتر شریعتی و بازی در نمایش تک‌پرسوناژ «بار دیگر ابوذر»، طرح «قلندرخونه» را در ذهنش کلید می‌زند و این چنین بزرگیِ ایرج صغیری از دل جغرافیای کوچک بر همگان هویدا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک هفته‌ای بود که ایرج صغیری، مرد شماره یک تئاتر آیینی ایران در بیمارستان سلمان فارسی بوشهر بستر و تحت درمان بود.

اقلیما صغیری فرزند ایراج صغیری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: پدر، شنبه هفته گذشته با علائم ضعف شدید به بیمارستان مراجعه، آزمایشات لازم را انجام داد و به تشخیص پزشک بستری شد.

وی یادآور شد: در حال حاضر وضعیت عمومی پدر خوب است و دقایقی پیش ایشان ترخیص شدند.

ادامه روند در مان خالق قلندر خونه در شهری دیگر

فرزند ایرج صغیری تصریح کرد: به دستور پزشکان با ترخیص پدر ادامه روند درمانی باید در تهران یا شیراز یا هر شهری که شرایط برای درمان مناسب تر است، اتفاق بیفتد؛ مسئولین استانی نیز در این خصوص قول همکاری داده‌اند که امیدواریم وعده‌ها عملی شوند.

وی ضمن انتقاد به شرایط و عملکرد بیمارستان در روزهای نخستین بستری ایرج صغیری در بیمارستان سلمان فارسی بوشهر تصریح کرد اگر مسئولین وارد عمل نمی شدند شرایط بیمارستان اصلا مناسب نبود.

اقلیما صغیری بابیان اینکه در بیمارستان سلمان فارسی نیروی خدماتی برای همراهی و کمک بیمار به اندازه کافی وجود ندارد، عنوان کرد: با توجه به نبود نیروهای خدماتی برای جابه‌جایی و انجام کارهای درمانی به ۲ نفر احتیاج بود. در این شرایط دختر عمویم ما را همراهی می‌کرد که متاسفانه با برخوردهای ناپسند از سوی حراست بیمارستان مواجه شدیم.

به جایی پیگیری درمان درگیر مسائل حاشیه‌ای شدیم

به گفته وی، در مقطعی به همراه پدرم (دختر عمویم) اعلام می‌شود که به آمپول نیاز است. پس از این که دختر عمویم اعلام می‌کند که بیمار را نمی‌شود تنها گذاشت. کادر بیمارستان اطمینان خاطر می‌دهند که مراقبت‌های لازم را تا برگشت او انجام دهند.

فرزند ایرج صغیری ادامه می‌دهد: دختر عمویم پس از تهیه آمپول و برگشت برای ورود به بخش با توجیه اینکه صغیری همراه دارد با ممانعت حراست بیمارستان روبه‌رو می‌شود. در هر صورت دختر عمویم وارد اتاق می‌شود، اما نیروی حراست به همراه پلیس او را به بخش پرستاران فرا می‌خواند. در این فاصله پدرم از تخت پایین می‌افتد که خوشبختانه اتفاق ناگواری رخ نمی‌دهد.

وی تاکید کرد: انتقاد ما به همه نیروهای بیمارستان نیز نیست، بسیاری از نیروهای دلسوزانه و متعهدانه پیگیری‌های لازم را انجام می‌دادند.

اقلیما صغیری عنوان کرد: در حالی که طی این مدت ما باید به دنبال پیگیری مراحل درمانی پدر می‌بودیم، راهروهای بیمارستان را برای مسائل حاشیه‌ای طی کرده‌ایم.

حقوق انسانی یک بیمار چه می‌شود؟

وی با اشاره به اینکه رئیس بیمارستان در ادامه اجازه همراهی دو همراه بیمار و رسیدگی بیشتر به پدر را  صادر کردند، گفت: نباید اینطور باشد که کارهای ایرج صغیری به خاطر آوازه‌اش انجام ‌گیرد، حقوق انسانی یک بیمار که از یک روستا و نقطه دور افتاده می‌آید باید رعایت شود.

به گزارش ایسنا، اکنون انتظار می‌رود که مسئولین امر صغیری را فقط برای گرفتن عکس یادگاری نخواهند و علاوه بر حمایت از او زمینه‌ساز ریشه‌زدن و ریشه دواندن نخبگان هنری و فرهنگی استان بوشهر باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ایرج صغیری بوشهر استان بوشهر ایرج صغیری دختر عمویم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۱۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«بیژن و منیژه» میلیاردی شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی، نمایش «بیژن و منیژه» به نویسندگی و کارگردانی شکرخدا گودرزی و تهیه کنندگی مهدی بخشیانی از ۲ اردیبهشت ماه اجراهای خود را در پردیس تئاتر شهرزاد آغاز کرده است.

گفتنی‌ست در این تئاتر قربان نجفی، شهرام نجاتی، رضا عمرانی، محسن بهرامی، سحر یافتیان،پارمیس هوبخش، اشکان شریعتی، سیاوش خادم حسینی،علی‌رضا عابدی، زهره کدخدازاده، آیسان نوریان،اسد پورحمزه و شکرخدا گودرزی ایفای نقش می کنند.

سایر بازیگران این اثر نمایشی عبارتند از: یوسف نکویی، صادق اکبری، مهدیه خوش فطرت، رزا کاوه، سویل محمدنژاد، ماتیسا توسلی، ملیحه زمان پور، مهنا میرقادری، خورشید خلج، مستانه علایی، غزل حسینی کاردر و صبا حسینی کاردر.

«بیژن و منیژه» با حضور بازیگران تئاتر و هنرمندان موسیقی و به صورت موزیکال با همراهی خوانندگان پس از ۹ ماه تمرین اجرا می‌شود.

این نمایش داستان بیژن سردار جوان ایرانی است که دلباخته منیژه می‌شود که دختری تورانی است.

سایر عوامل عبارتند از:مجری طرح:  فاطمه کریمی،دستیار کارگردان: سحر ‌یافتیان،طراح پوستر:  ابراهیم ‌حقیقی طراح صحنه: منیر ملکی،  طراح گریم و طراح ماسک:  افسانه ‌قلی ‌زاده،  طراح لباس:  فطیما زعفرانی،  طراح حرکت:  اصغر فریدی ماسوله،  آهنگساز: صادق چراغی، طراح گرافیک: سینا ‌افشار،طراح صدا: عرفان ‌یزدی،   تطبیق اشعار: فریال آذری، دستیار تطبیث اشعار:  سپیده اسکندر زاده ، دستیار دوم کارگردان: روشنک ‌عبدی، مدیر صحنه: وحید غفارزاده، خواننده و سرپرست خوانندگان: یلدا یزدانی،  خواننده:  سبحان مهدی پور،  گروه موسیقی نوازندگان: آرش سیاه چشم، همایون مهرنیا، سعید سنگسری، مژگان آقا صادقی، مریم مهرابی، معصومه روح افزا،  صدابردار:  سجاد مهدی پور،  دستیار صدا:  علی محمودی،  دستیاران لباس: سپیده ‌حسینی، سوسن لطفی جامه دار: مهسا شاپوری، ساخت آکسسوار:  افسانه ‌قلی ‌زاده، رویا اخوندان، افسانه ‌نصیریان، عسل قادری،  اجرای گریم:  افسانه ‌قلی ‌زاده، رویا اخوندان، افسانه ‌نصیریان، عسل قادری، حسین تبریزی،  مدیر روابط عمومی و تبلیغات:  مریم ‌رودبارانی، هماهنگی تبلیغات مجازی:  سیدمحمدصادق ‌سیادت همکار روابط عمومی:  محمد نیکبخت ساخت تیزر:  امیرحسین ‌نجاح ،علی ‌بنایی ‌طاهری تدوین:  محمدسجاد ‌آقاجانی، مانی حمیدی شاد مشاور رسانه:  مطهره ‌کشاورز ‌محمدیان، مرجان سمندریان ساخت موشن:  مانی حمیدی شاد، سعید ‌حشمتی عکاس:  امیر ‌خدامی عکاس تبلیغات:  رضا ‌جاویدی

دیگر خبرها

  • کاظم نظری از اداره کل هنرهای نمایشی به دانشگاه رفت
  • دبیر اجرایی و دبیر هنری جشنواره ملی تئاتر ایثار معرفی شدند
  • علیرضا کوشک‌جلالی به تماشاخانه ایران‌شهر می‌آید
  • کوشک جلالی با «آرت» به تماشاخانه ایرانشهر می‌آید
  • «بیژن و منیژه» میلیاردی شد
  • تئاتر زمین پاک در مدارس یزد اجرا شد
  • ۴۵۰ ویژه برنامه دهه کرامت در سطح استان بوشهر اجرا می‌شود
  • برگزاری جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق
  • استایل و پوشش متفاوت بازیگران زن در پشت‌صحنه یک تئاتر | تصویر
  • «تله موش» روی صحنه می رود