Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایرنا نوشت: «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: برای اوکراین دیگر بازگشت به مرز‌های قبلی این کشور امکان‌پذیر نیست.

به گزارش خبرگزاری تاس، این مقام روس در مصاحبه با شبکه اسکای‌نیوز عربی گفت: اوکراینی که من و شما می‌شناختیم و در مرز‌هایی که قبلا این کشور در آن قرار داشت، دیگر وجود ندارد و هرگز نیز وجود نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موضوع روشن است.

در همین حال «لئونید پاسچنیک» رئیس‌جمهوری خودخوانده لوهانسک گفت این کشور ممکن است درباره الحاق به روسیه همه‌پرسی برگزار کند.

رئیس جمهوری دونتسک نیز گفت، زمانی که جمهوری دونتسک مرز‌های خود را مطابق با قانون اساسی بازگرداند، موضوع پیوستن به روسیه «به اولویت شماره یک تبدیل خواهد شد».

بعلاوه مقامات دولت نظامی- مدنی منطقه خرسون که از اواسط ماه مارس تحت کنترل روسیه بوده، بار‌ها تاکید کرده که این منطقه نیز به دنبال ملحق شدن به روسیه است.

همچنین یک مقام ارشد در منطقه به نام زاپوروژیه گفت که این منطقه امیدوار است به روسیه بپیوندد و بخشی از ناحیه فدرال جنوبی آن شود.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت و سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز حمله‌ای نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد که روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر کرد.

منبع: آخرین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۱۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارمنستان قصد بازگشت نظامی به منطقه قره باغ ندارد


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در مصاحبه ای با بیان اینکه ارمنستان قصد بازگشت نظامی به منطقه قره باغ آذربایجان را ندارد و برنامه ای برای جنگ برای آن را نیز ندارد، گفت: ارمنستان هیچ جاه طلبی فراتر از مرزهای شناخته شده بین المللی خود ندارد.

پاشینیان گفت: ما صداقت خود را در خصوص تصمیمات اتخاذ شده در روند تحدید حدود نشان داده ایم. ما متذکر شدیم که دولت ارمنستان آماده است اقداماتی را در چارچوب اختیارات خود انجام دهد تا به مردم اجازه دهد در روستاهای آذربایجان زندگی کنند. به ویژه در چهار روستایی که اکنون در آن زندگی نمی کنند. 

وی ادامه داد: ما همچنین اعلام می کنیم که در نتیجه این روند، زندگی راحت و امن در روستاهای ارمنی - باغانیس، ووسکپار، گیرانتس، برکابر - باید به همان اندازه امکان پذیر باشد.

هفته گذشته بین کمیته های تعیین حدود ارمنستان و جمهوری آذربایجان تصویب شد که 4 روستا از ارمنستان به جمهوری آذربایجان منتقل شود. همچنین اولین سنگ تعیین حدود بین دو کشور نیز نصب شد.

دیگر خبرها

  • تلگراف: انهدام تانک‌های آبرامز ناتو را آسیب پذیر کرده است
  • علی‌اف: آذربایجان هرگز به اوکراین سلاح نمی‌دهد
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند
  • اندازه‌گیری قند خون با گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد
  • اندازه‌گیری قند خون با ساعت گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد
  • خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟
  • انهدام دو انبار بزرگ نفت روسیه توسط پهپادهای اوکراین
  • حمله پهپاد های اوکراین به ۲ انبار نفت روسیه
  • درمان اقتصاد نفتی جز با مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست
  • ارمنستان قصد بازگشت نظامی به منطقه قره باغ ندارد