Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، رضا مسائلی رئیس پژوهشکده علوم دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه که در بخش خصوصی فعالیت درمانی نمی‌کند، درباره افزایش پذیرش سالانه تا ٣٠ درصد دانشجوی دندانپزشکی گفت: به تازگی یکی از کمیته‌های فرعی شورای عالی انقلاب فرهنگی تصمیمی درباره افزایش ظرفیت دندانپزشکی گرفته که این طرح خلاف قانون سنجش و پذیرش دانشجو مصوب ٢٨ فروردین ٩۵ مجلس و خلاف قانون سنجش و پذیرش دانشجو مصوب ٣٠ شهریور ١٣٩٢ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی در قوانین مذکور تعیین کرده که شورای عالی انقلاب فرهنگی در چه حیطه‌هایی می تواند ورود کند و آن حیطه  هم به صورت کلی است و نه جزئی. همچنین بر اساس قانون، شورای عالی انقلاب فرهنگی نمی‌تواند خلاف نظر کارشناسی دستگاه تخصصی ذی ربط تصمیم درباره افزایش ظرفیت یک رشته تخصصی بگیرد. به استناد نص صریح قانون تعیین ظرفیت دانشجو از وظایف شورای سنجش و پذیرش دانشجو است بنابراین کمیته فرعی نقشه جامع علمی، شورای انقلاب فرهنگی عملا تصمیمات شورای سنجش را ملغی اثر کرده است. اگر قرار بود شورای انقلاب فرهنگی ظرفیت پذیرش سالیانه را تعیین کند پس اساسا چرا مجلس شورای اسلامی به تصویب قانون خاص در این حیطه پرداخته است؟

رئیس پژوهشکده علوم دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: جا دارد که هیئت عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوا به موضوع ورود و تعیین تکلیف کند؛ زیرا تصمیمات گرفته شده خدشه جدی به ماموریت وزارت بهداشت و آسیب جدی به آموزش پزشکی وارد کرده و خلاف قانون اساسی است.

مسائلی گفت: همگان اذعان دارند که آموزش پزشکی در ایران یکی از افتخارات بی بدیل کشور است و تصمیم به افزایش ٣٠ درصدی پذیرش دانشجوی دندانپزشکی بدون درنظر گرفتن زیرساخت های لازم در حوزه فرهنگی، دانشجویی، پژوهش، آموزش و رفاهی، تعداد اعضای هیئت علمی، تجهیزات و آزمایشگاه به آموزش پزشکی آسیب جبران ناپذیر وارد می‌کند و طراز آموزش پزشکی کشور را به شدت کاهش خواهد داد.

رئیس پژوهشکده علوم دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: راه ارتقای سلامت دهان و دندان در کشور افزایش تعداد دندانپزشک نیست و باید بیمه‌ها پا به عرصه بگذرد و سطح خدمات بیمه‌ای در حوزه دندانپزشکی افزایش پیدا کند تا مردم بتوانند هزینه‌ها را با پوشش بیمه‌ ای پرداخت کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1144590 برچسب‌ها شورای عالی انقلاب فرهنگی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: شورای عالی انقلاب فرهنگی پذیرش دانشجو آموزش پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۱۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت زاکانی از طرح نور پلیس

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علیرضا زاکانی شهردار تهران در حاشیه نشست دولت با اشاره به نقش شهرداری در موضوع ترویج فرهنگ عفاف و حجاب گفت: شهرداری در این حوزه یک وظیفه قانونی و اخلاقی و شرعی دارد و آن نیز این است که بتواند محیط‌بانی کرده تا فضا به سمت بی عفتی و بی حجابی در جامعه گسترش پیدا نکند.

بیشتر بخوانید: بهادری جهرمی: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید حجاب نیست

وی ادامه داد: در همین راستا قرارگاهی شکل گرفته است و کارهایی دارد انجام می‌شود ولی علی القاعده این تلاش باید مضاعف شود.

زاکانی در ادامه ضمن حمایت از طرح نور پلیس گفت: طرح‌های پلیس باید مورد حمایت قرار بگیرد و ما هم در جهت همکاری و کمک به آن کاملا آماده هستیم.

گفتنی است براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی وظایفی بر عهده دستگاه در رابطه با موضوع عفاف و حجاب قرار داده شده است.

طی سال‌های گذشته عدم توجه کافی دستگاه‌ها به این مصوبه موجب شد تا رئیس جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی به وزارت کشور مسئولیت دهد تا پیگیری‌های لازم برای انجام وظایف دستگاه‌ها صورت گیرد.وزارت کشور نیز قرارگاهی در این موضوع تشکیل داده که شهردار تهران نیز عضو این قرارگاه است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1228991 برچسب‌ها حجاب

دیگر خبرها

  • حکمرانی نخبگانی، سلسله مراتبی نیست بلکه یک شبکه است/ هیئت‌های اندیشه‌ورز با حضور حداکثری نخبگان در استان‌ها تشکیل شود
  • هیات های اندیشه ورز در استان ها تشکیل شود
  • تعارض منافع مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی وجود دارد؟
  • بازبینی مصوبه افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پزشکی شورایعالی انقلاب فرهنگی
  • ویدئوی عجیب از وضعیت آموزشی دانشجویان دندانپزشکی 
  • حمایت زاکانی از طرح نور پلیس
  • پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی
  • نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است
  • پارسانیا: باید ارتباط میان بنیادهای معرفتی و محیط‌های علمی را مشخص کنیم
  • باید ارتباط میان بنیادهای معرفتی و محیط‌های علمی را مشخص کنیم