Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمعیت هلال‌احمر کشورمان و نماینده دائم جمهوری اسلامی در مقر اروپایی سازمان ملل در ژنو، بر ضرورت ارتباط، همکاری و هماهنگی بیشتر برای انعکاس فعالیت‌ها و برنامه‌های جمعیت در سطح بین الملل تاکید کردند.

به گزارش ایران اکونومیست، پیرحسین کولیوند که همراه هیاتی برای شرکت در نشست مجمع عمومی و شورای نمایندگان نهضت جهانی صلیب سرخ و هلال‌احمر به ژنو سفر کرده، پس از ورود به این شهر با اسماعیل بقایی هامانه، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در مقر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اعلام روابط عمومی جمعیت هلال احمر، موضوعات و مباحث مشترک بشردوستانه، تغییرات اقلیمی به خصوص پدیده ریزگردها و گرد و غبار، مهاجرت و پناهندگان، نشست‌های زیست‌محیطی سال ۲۰۲۲، مساله تحریم‌ها، قربانیان بمباران شیمیایی سردشت و همکاری‌های بلند مدت دولت جمهوری اسلامی با کمیته بین المللی صلیب سرخ و فدراسیون بین المللی از جمله مهم‌ترین مباحث و موضوعات مطرح شده در این دیدار بود.

همچنین در ادامه این دیدار،  موضوع ترویج و آموزش حقوق بین الملل بشردوستانه در میان نیروهای مسلح در داخل کشور نیز مورد بحث و بررسی طرفین قرار گرفت و به نقش مهم و ارزنده کمیته ملی حقوق بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران در این راستا اشاره شد.

در پایان نیز، کولیوند، رئیس جمعیت هلال‌احمر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد مقر اروپایی سازمان ملل متحد، خواهان ارتباط، همکاری و هماهنگی بیشتر برای انعکاس فعالیت‌ها و برنامه های جمعیت در سطح بین المللی شدند. همچنین سفیر جمهوری اسلامی ایران در ژنو و همکاران ایشان به عضویت افتخاری جمعیت هلال احمر درآمدند.


به گزارش ایران اکونومیست، بیست و سومین نشست مجمع عمومی جمعیت‌های ملی صلیب سرخ و هلال احمر از ۲۹ تا ۳۱ خرداد در شهر ژنو و با حضور رؤسا و نمایندگان جمعیت‌های ملی، فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ می‌شود.  در این نشست رئیس، نواب رئیس و جمعیت‌های ملی عضو هیأت حاکمه انتخاب می‌شوند و موضوعاتی همچون توسعه جمعیت‌های ملی، تغییرات اقلیمی و محیط زیستی و مهاجرت مورد بحث و تبادل قرار خواهد گرفت. علاوه بر این موضوعات طرح شده در کمیته میانجی‌گری و انطباق، گزارش کمیسیون‌ها و کمیته‌ها شامل کمیسیون جوانان، کمیسیون خطر، حسابرسی و کمیسیون انطباق و میانجی‌گری نیز در اولویت بررسی قرار می‌گیرد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: کمیته بین المللی صلیب سرخ ، پیرحسین کولیوند ، جمهوری اسلامی ایران ، سازمان ملل ، اسماعیل بقایی هامانه ، جمعیت هلال احمر ، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ ، سازمان ملل متحد

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: کمیته بین المللی صلیب سرخ پیرحسین کولیوند جمهوری اسلامی ایران سازمان ملل اسماعیل بقایی هامانه جمعیت هلال احمر کمیته بین المللی صلیب سرخ سازمان ملل متحد کمیته بین المللی صلیب سرخ جمهوری اسلامی ایران جمعیت هلال احمر جمعیت های ملی سازمان ملل صلیب سرخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۱۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مانور تیم سحر هلال احمر در قزوین

ناصر صبوری غیاثوند سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: تیم سفیران حمایت‌های روانی (سحر) با حضور در دبستان ابتدایی دخترانه آزادگان شهرستان قزوین و برپایی فضای دوستدار کودک به دانش آموزان مقطع ابتدایی در قالب، آموزش‌های امدادی، مسابقه، قصه گویی، کاردستی، بازی و سرگرمی و دیگر برنامه‌های فرهنگی و حمایتی ارائه خدمات کردند.

وی افزود: این مانور تمرینی در راستای توانمندسازی اعضای جوانان، افزایش تاب آوری جامعه، پیشگیری و کاهش عوارض روانی اجتماعی ناشی از حوادث و توانمندسازی و کمک به آسیب دیدگان برای بازگشت به زندگی عادی توسط تیم سحر (سفیران حمایت‌های روانی) جمعیت هلال احمر صورت گرفت.

صبوری غیاثوند ادامه داد: افراد مشارکت کننده در این مانور، فراگیران شرکت کننده در دومین دوره آموزشی کوتاه مدت با عنوان «فضای دوستدار کودک پس از بحران»، تدوین شده توسط مرکز آموزش علمی‌کاربردی هلال احمر استان بودند که این مانور در واقع کار عملی پایانی این افراد، بود.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: امیدوارم با همکاری معاونت جوانان هلال احمر استان و همچنین مرکز آموزش علمی‌کاربردی هلال احمر، میزان آمادگی اعضای تیم سحر را در کاهش و کنترل استرس و آسیب‌های روانی بعد از حوادث و بحران‌ها و برخی تهدید‌های بعد از وقوع حوادث با اجرای دوره‌های آموزشی و بازآموزی و همچنین مانور‌های عملیاتی، افزایش دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات پزشکی گروه جهادی الکفیل در زنجان
  • ارائه خدمات درمانی و دارویی رایگان در زنجان
  • آمادگی هلال احمر ایران برای کمک به سیل‌زدگان کنیا
  • اعلام آمادگی هلال‌احمر ایران برای کمک به سیل‌زدگان کنیا
  • آمادگی هلال احمر برای کمک به مردم سیل‌زده کنیا
  • آماده باش نیروهای هلال احمر بوشهر
  • «مردم‌محور بودن» اساس و پایه فعالیت در جمعیت هلال‌احمر است
  • برگزاری مانور تیم سحر هلال احمر در قزوین
  • روحیه داوطلبی برآمده از اراده انسانی است
  • گام سوم طرح یاس در اردبیل اجرا می‌شود