Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایشگاه مینی‌مالیسم و کانسپچوال آرت، بخشی از آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران، سه شنبه ـ ۳۱ خردادماه ـ افتتاح می‌شود.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران، نمایشگاه مینی‌مالیسم (کمینه گرایی) و کانسپچوال آرت (هنر مفهومی) با ارائه بیش از ۱۲۰ اثر از ۳۴ هنرمند ساعت ۱۷ سه‌شنبه ۳۱ خرداد ماه  به کیوریتوری بهرنگ صمدزادگان افتتاح می‌شود و از روز اول تیرماه علاقه‌مندان می‌توانند از این نمایشگاه در موزه هنرهای معاصر تهران دیدن کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نمایشگاه پیش رو به مرور دو جریان سرنوشت ساز در تاریخ هنر یعنی مینی‌مالیسم (کمینه‌گرایی) و هنر کانسپچوال‌ (هنر مفهومی) و تاثیرات و مشتقات آن‌ها می پردازد. دو جریانی که در اواسط قرن بیستم مسیر جدید و بی سابقه‌ای رادر تاریخ هنرهای تجسمی پایه گذاشتند و تعاریف مرسوم در باره اثر هنری به‌ عنوان شیء زیباشناسانه را دچار تغییر کردند، میراثی که بعد از دوران اوج این دو جریان در سیر تاریخ هنر برجا ماند. این نمایشگاه به معرفی و بررسی نمونه‌هایی از این جریانات هنری، زمینه‌ها، مقدمات و همچنین میراث و تاثیراتشان می‌پردازد.



نمایشگاه مینی مالیسم و کانسپچوال آرت، تلاش دارد بخشی از گنجینه ارزشمند موزه هنرهای معاصر تهران را ارائه کند، که در میانه قرن بیستم میلادی تعریفی نوین از هنر را پیشنهاد داد که تا پیش از آن متصور نبود. اولویت بخشیدن به فکر و اندیشه به جای جلال و شکوه زیبایی شناختی مدرنیستی، دگرگونی های بزرگ در دنیای هنر پدید آورد و هنر را وارد ساحت هایی کرد که تعجب ها را برانگیخت.

در نمایشگاه مینی مالیسم و هنرمفهومی بیش از ۱۲۰ اثر از ۳۴ هنرمند از آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران از جمله، سل له ویت، جوزف کاسوت، جان بالدساری، اد راشا، یان دیبتس، دنیس اپنهایم، برنار وُنه، شوساکو آراکاورا، مارسل دوشان، گیلبرت و جرج، دانلد جاد، رابرت اسمیتسون، میکله زازا، برند و هیلا بکر، گرفان الک، ژاکلین وینزور، تری اتکینسون و مایکل بالدوین، بورلی پپر، پیتر استرویکن، من ری، میشل آنجلو پیستولتو، رابرت موریس، مارسل بروتهرس، میشل استوارت، راجر ولش، دن فلاوین، کیت سونیر، اد راینهارد، اگنس مارتین، دیتر روث، کریستو و ژان کلود، فرانک استلا، گوردون ماتاکلارک، دنیل اسپوئری، به نمایش گذاشته می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: موزه هنرهای معاصر تهران ، نمایشگاه مینی مالیسم و کانسپچوال آرت ، گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: موزه هنرهای معاصر تهران گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران موزه هنرهای معاصر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۱۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه

به‌گزارش خبرگزاری مهر، احمد حمزه‌زاده با اعلام این خبر گفت: در جلسه هماهنگی برای برنامه‌ریزی‌های نمایشگاهی به مناسبت روزجهانی موزه‌ها انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز انجام خواهد شد که این نمایشگاه به مناسبت روز جهانی موزه‌ها در محل موزه آذربایجان از روز ۲۹ اردیبهشت افتتاح شده و به مدت سه ماه دایر خواهد بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: ابتکار بسیار زیبایی برای برگزاری نمایشگاه در سرتاسر ایران به مناسبت روز جهانی موزه‌ها انجام شده است که برگزاری تورهای کودک محور با توجه به شعار «موزه‌داری برای پژوهش و آموزش» از جمله این برنامه‌ها در آذربایجان‌شرقی است.

وی اظهار کرد: تعداد ۱۱ استان برای انتقال اموال نفیس موزه ایران باستان انتخاب شده‌اند که آذربایجان‌شرقی با دریافت اشیای نفیس مرتبط با منطقه آذربایجان از جمله چینی‌های آبی و سفید رنگ و سکه‌های ضرب تبریز، میزبان بازدیدکنندگان و علاقمندان در روز جهانی موزه‌ها واقع در موزه آذربایجان تبریز خواهد بود.

حمزه‌زاده گفت: همچنین یافته‌های جدید باستان شناسی در تپه چمن لیلان نیز در نمایشگاه روزجهانی موزه‌ها به نمایش گذاشته خواهد شد که تاریخ اکتشاف و بهره‌برداری از فلز مس را به ۲۰۰۰ سال قبل‌تر در جهان منتقل می‌کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: با هماهنگی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و نیروی انتظامی آذربایجان‌شرقی تمهیدات امنیتی برای حفظ امنیت موزه‌ها در نمایشگاه‌های روز جهانی موزه‌ها در کل استان به عمل خواهد آمد.

کد خبر 6090403

دیگر خبرها

  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • نمایش آثار جدیدی از ارادت هنرمندان در موزه رضوی
  • برپایی نمایشگاه و کارگاه رودوزی‌های سنتی در موزه بزرگ خراسان
  • بازدید ۷۰ هزار نفر از موزه‌ های حرم مطهر رضوی
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • ۷۰ هزار نفر از موزه‌های حرم مطهر رضوی دیدن کردند
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/ بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • ‌معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • نمایشگاه «در ستایش سعدی» به موزه خوشنویسی ایران می‌آید