Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، فرمانده ستاد مرکزی تروریست‌های آمریکایی در غرب آسیا (سنتکام) اعلام کرد که این مانور مشترک روی امنیت دریایی، مین روبی و دفاع از بنادر متمرکز خواهد بود.

سنتکام بدون اشاره به مکان دقیق برگزاری این مانور اعلام کرده است که این رزمایش دریایی، «یک مانور مشترک سالانه آموزشی نیروی دریایی آمریکا و امارات» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت دفاع امارات هم دیروز (جمعه) در بیانیه‌ای از آغاز مانور نظامی «دفاع آهنین ۲۲» بین نیروهای دریایی این کشور و آمریکا خبر داد و اعلام کرد که این مانور تا ۲۳ ژوئن (۲ تیرماه) ادامه خواهد داشت.

در ادامه این بیانیه تأکید شده که رزمایش مشترک با هدف تبادل تجربیات نظامی برای بالا بردن کارایی و آمادگی رزمی و در راستای حرفه‌ای شدن در انجام وظایف و تقویت روابط دفاعی بین امارات و آمریکا برگزار شده است.

وزارتخانه یادشده اضافه کرد، این رزمایش در چارچوب طرح‌ها و برنامه‌های آموزش مشترک نیروهای دریایی با نیروهای آمریکایی برای تبادل تجربیات و ارتقای همکاری‌های نظامی است.

در ۳۱ ژانویه گذشته (۱۱ بهمن ماه ۱۴۰۰)، امارات متحده عربی در بزرگترین رزمایش دریایی (IMX/CE ۲۰۲۲) در خاورمیانه به رهبری ایالات متحده آمریکا در بحرین شرکت کرد.

در این رزمایش که تا ۱۷ فوریه (۲۸ بهمن ماه ۱۴۰۰) ادامه داشت ۶۰ کشور و سازمان بین المللی از جمله ترکیه، مصر، عربستان سعودی و بحرین شرکت داشتند.

برچسب‌ها ایالات متحده آمریکا امارات‌ متحده ‌عربی خلیج فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا امارات متحده عربی خلیج فارس ایالات متحده آمریکا امارات متحده عربی خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۲۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آپشن جدید خودرو‌های آمریکا

به گزارش صدای ایران از ایسنا، اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های ایالات‌متحده اعلام کرد که تمام خودرو‌های سواری و کامیون‌های جدید فروخته شده در ایالات‌متحده تا سپتامبر ۲۰۲۹ باید سیستم ترمز اضطراری خودکار داشته باشند و اعلام کرد که این قانون سالانه جان ۳۶۰ نفر را نجات می‌دهد و از حداقل ۲۴ هزار آسیب ناشی از این مشکل جلوگیری می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، سیستم‌های ترمز اضطراری خودکار از سنسور‌هایی برای تشخیص اینکه خودرو‌ها نزدیک به برخورد با خودروی دیگر یا عابر پیاده در جلو هستند، استفاده می‌کنند و اگر راننده این کار را نکرده باشد، به‌طور خودکار ترمز می‌گیرد. این قانون سیستم را ملزم به شناسایی عابران پیاده در نور روز و شب می‌کند.

 

دیگر خبرها

  • چین رزمایش دریایی ۹ روزه برگزار می‌کند
  • آپشن جدید خودرو‌های آمریکا
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات بعد از ۱۰ سال
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا
  • (تصاویر) A-۱۰ Thunderbolt II؛ «گراز» ترسناک نیروی هوایی آمریکا
  • آمادگی مشترک پلیس راه، هلال احمر، اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و اورژانس شهرستان تکاب برای مقابله با حوادث غیر مترقبه
  • رزمایش دریایی شناورها، گرامیداشت روز ملی خلیج فارس
  • تصاویری از رهبر انقلاب در خلیج فارس
  • محور تحولات و حذف دشمن مشترک
  • هاآرتص: اسرائیل دانشگاه‌های آمریکا را از دست داده است