Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اعزامی سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از مدینه منوره؛ نخستین گروه از زائران ایرانی بیت‌الله الحرام ۲۲ خرداد ماه به مدینه منوره اعزام شدند.

این کاروان‌ها درطی پنج شب اقامت در این شهر، به زیارت مضجع شریف رسول گرامی اسلام (ص) و ائمه بقیع (ع) و همین‌طور اقامه نماز و دعا در مسجدالنبی (ص) پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زائران ایرانی همچنین ضمن شرکت در آیین‌های فرهنگی، معنوی و آموزشی کاروان‌ها، از اماکن تاریخی و مذهبی این شهر مقدس نیز بازدید داشتند و با توضیحات روحانیون کاروان سفر به عمق تاریخ اسلام را نیز تجربه کردند.

در مجموع، پنج میقات که محل احرام بستن است، در اطراف مدینه وجود دارد. روز جمعه (۲۷ خرداد ماه) همه ۱۱۸۰ زائر در قالب ۹ کاروان، شب‌هنگام وارد میقات شجره شدند تا پس از پوشیدن لباس احرام، با حمل و نقل برون شهری عازم مکه مکرمه شوند. بیش از ۵۳۰ مرد و ۶۴۰ زن دیشب در مسجد شجره جمع شدند تا با ذکر تلبیه «لَبَّیکَ الَّلهُمَّ لَبَّیْکَ، لَبَّیْکَ لا شَریکَ لَکَ لَبَّیْکَ...» دعوت پروردگارشان را اجابت کنند و هم‌نوا با این ندای ملکوتی رهسپار خانه خدا شوند.

در مسجد شجره نیز نیرو‌های فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری از یک ساعت پیش از نماز مغرب، در انتظار زائران بودند تا آنان را در انجام دادن صحیح اعمال راهنمایی کنند. در کنار فعالیت روحانیون کاروان‌ها در بخش مردان، معینه‌ها نیز در بخش بانوان وظیفه هدایت آنان را بر عهده داشتند؛ همچنین از سوی بعثه مقام معظم رهبری یک قاری و یک مکبر همراه کاروان‌ها شدند تا با صدای زیبا لحظات ناب زائران را رنگ عاشقی بخشند. زائرانی که با لباس یکدست سفید و تکبیرگویان جمعی به نمایش اتحاد و بندگی پروردگارشان پرداختند.

این زائران پس از اقامه نماز جماعت مغرب همراه با حاجیان کشور‌های دیگر، نماز عشا را نیز در همان محل به امامت حجت‌الاسلام عباس ظهیری، از روحانیون بعثه مقام معظم رهبری و مسئول شورای استفتای مدینه منوره اقامه کردند و پس از احرام و ذکر تلبیه با هزاران آرزو و امید سوار اتوبوس‌ها شدند تا پس از طی حدود چهار ساعت به ملاقات خانه خدا برسند.

روز جمعه همچنین حدود ۱۵۰۰ نفر از زائران «مدینه بعد» شامل حدود ۸۰۰ نفر زن و ۷۰۰ نفر مرد در قالب ۱۱ کاروان، مستقیماً از ایران وارد جده شدند تا پس از احرام در میقات لبیک‌گویان برای انجام دادن اعمال عمره تمتع عازم مکه مکرمه شوند.

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: حج تمتع مقام معظم رهبری اعزام به حج حج 1401 کاروان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۲۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکریم زائران ایرانی در مدینه به خاطر حمله به اسرائیل

به گزارش خبرگزاری مهر، یکی از برنامه‌های بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره برگزاری جلسات انس و معرفت است که هر شب در یکی از هتل‌های مدینه برگزار می‌شود، این جلسات شامل قرائت قرآن، سخنرانی و مداحی است.

در جلسه انس و معرفت که در یکی از هتل‌های محل اسکان زائران ایرانی برگزار شد، پس از قرائت آیاتی از کلام الله مجید، حجت الاسلام والمسلمین احمد زمانی مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در مدینه در سخنانی درباره اهمیت شهر مدینه و شخصیت رسول مکرم اسلام سخن گفت.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به آیه ۱۷۴ سوره نساء"یا أَیُّهَا النَّاسُ قَدْ جاءَکُمْ بُرْهانٌ مِنْ رَبِّکُمْ وَ أَنْزَلْنا إِلَیْکُمْ نُوراً مُبیناً-ای مردم، برای هدایت شما از جانب خدا برهانی (محکم) آمد، و نوری تابان به شما فرستادیم"، اظهار داشت: خداوند، رسول الله (ص) را برهان برای همه مردم معرفی می‌کند و می‌فرماید که ای مردم رب تان با ارسال رسول الله (ص) برهان به سوی شما فرستاده است.

زمانی افزود: برهان دلیل محکم و قاطعی است که نیاز به استدلال ندارد، برهان در آیه ۱۷۴ نساء یعنی وجودی که هر جا پا می‌گذارد مردم همه باورهای غلط شأن را کنار می‌گذارند و نیاز به استدلال ندارند.

وی از عملیات تنبیهی ایران علیه اسرائیل به عنوان یک برهان یاد کرد که بدون نیاز به استدلال ضعف جامعه عنکبوتی رژیم صهیونیستی و قوت و عزت ایران اسلامی را نشان داد.

زمانی افزود: این روزها در مسجدالنبی شاهد رفتار توأم با احترام و تکریم زائران دیگر کشورها با زائران ایرانی هستیم که به خاطر حمله به اسرائیل است، این یعنی حمله نیروهای ایران اسلامی به اسرائیل خودش یک برهان است.

وی با گریزی به ماجراهای زندگی حضرت فاطمه (س) خطاب به بانوان زائر گفت: بانوان محترم! صدیقه طاهره (س) یک برهان و رفتارهای فاطمه (س) برهان و مسیر هدایت و نور است. آن بانوی بزرگوار خود با دستاس گندم را آرد و تمام ثروت را وقف در راه خدا می‌کند.

در پایان این مراسم، مالکی نژاد مداح اعزامی بعثه مقام معظم رهبری، به نوحه خوانی و مدیحه سرایی در رثای اهل بیت (ع) پرداخت.

کد خبر 6094294

دیگر خبرها

  • ورود دانشجویان عمره گزار به مدینه
  • نخستین گروه از زائران استان برای عمره مفرده اعزام شدند
  • پرواز نخستین کاروان زائران حج عمره
  • شمارش معکوس برای آغاز حج تمتع / نخستین کاروان عمره‌گزاران امروز بازمی‌گردد
  • اعزام نخستین گروه از عمره‌ گزاران کهگیلویه‌ و بویراحمد به سرزمین وحی
  • اعزام نخستین گروه حجاج عمره از ۳ استان جنوبی کشور
  • اهمیت شهر مدینه و شخصیت رسول مکرم اسلام(ص)
  • تکریم زائران ایرانی در مدینه به خاطر حمله به اسرائیل
  • زائران آماده اعزام به سرزمین وحی / اعزام زائران خراسان شمالی اواخر اردیبهشت انجام می‌شود
  • حرکت کاروان میقات