Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- لرستان جزو ۱۰ استان برتر کشور در تولید عسل بوده و همین ویژگی باعث شده‌است که زنبورستان‌های این استان با تولید عسل سهم بزرگی در ایجاد اشتغال داشته باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، شرایط اقلیمی و تنوع پوشش گیاهی مناسب در مراتع کوهستانی استان لرستان زمینه ایجاد یکی از پتانسیل‌های مهم  تولید عسل طبیعی را فراهم کرده، به‌طوری‌که در گروه 10 استان برتر تولید عسل در کشور محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زنبورستان‌های لرستان براساس آخرین سرشماری عمومی این استان دارای 3 هزار و 400  نفر زنبوردار با تعداد 342 هزار  فروند کندوی مدرن است و میزان 2 هزار و 900  تن عسل طبیعی تولید کرده‌اند.

ارزش ریالی و اقتصادی عسل و سایر محصولات کندویی سهم قابل‌توجهی در تولیدات بخش کشاورزی لرستان دارد و بیش از 232 میلیارد ریال است، اما علی‌رغم این تاثیر زیاد در طول سالیان مختلف توجه چندانی به این صنعت نشده‌است.

امروزه از زنبور عسل برای تولید محصولاتی چون گرده گل، ژل رویال، موم، بره موم، زهر زنبورعسل استفاده می‌شود. این فرآورده‌ها علاوه بر این‌که به‌عنوان مواد غذایی و کمک غذایی باارزش شناخته شده‌است، در مصارف مهم دیگری از جمله درمانی، بهداشتی، آرایشی و... نیز نقش فزاینده‌ای دارند و ارزش اقتصادی بالاتری نسبت به عسل دارند.

کام زنبورداران استان کردستان تلخ شد/ کاهش تولید عسل به‌دلیل گردوغبارریزگردها کام کندوداران استان لرستان را هم تلخ کرد/ احتمال کاهش 50 درصدی تولید عسل

در حال حاضر اتحادیه تعاونی زنبورداران استان لرستان با تعداد 8 تشکل تعاونی زنبورداران به‌صورت شهرستانی و 8 کارگاه و کارخانه در زمینه بسته‌بندی عسل با ظرفیت 550 تن، کندوسازی22 هزار کندو و 50 تن آج موم فعال هستند که می‌توانند سهم مؤثری در ایجاد زنجیره ارزش زنبورداری و اتصال به برندهای بین المللی داشته باشند.

 

 

انتهای پیام/645/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان لرستان تولید عسل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۲۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش‌افزوده در آذربایجان‌غربی پرداخت شد

جعفر پورمختار مدیرکل امور‌مالیاتی آذربایجان‌غربی گفت: پرداخت عوارض ارزش افزوده طی پارسال در مقایسه با سال ماقبل آن ۹۰ درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: میزان عوارض‌پرداختی در سال ۱۴۰۱ در آذربایجان‌غربی حدود ۶۵۰ میلیارد ریال بود که پارسال، این رقم به میزان قابل توجهی افزایش یافت.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌غربی ادامه داد: از این میزان در سال ۱۴۰۲ حدود ۸ هزار میلیارد ریال به شهرداری‌های استان پرداخت شد.

پورمختار اظهار کرد: همچنین ۳ هزار و ۷۶۶ میلیارد ریال از محل عوارض ارزش‌افزوده به دهیاری ها، ۲۳۹ میلیارد ریال به فرمانداری‌ها و ۳۸۶ میلیارد ریال به عشایر اختصاص یافت.

وی گفت: پارسال بیش از ۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال از محل عوارض و مالیات بر ارزش افزوده در شهرستان ارومیه اختصاص یافت که ۲ هزار و ۷۸۳ میلیارد ریال سهم شهرداری‌ها بود.

وی افزود: بیش از ۹۸۸ میلیارد ریال سهم دهیاری‌ها، بیش از ۸۶ میلیارد ریال سهم فرمانداری و بیش از ۶۲ میلیارد ریال سهم عشایر این شهرستان پارسال بود.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش‌افزوده در آذربایجان‌غربی پرداخت شد
  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی
  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است
  • طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی
  • ارزش افزوده در شهرهای کوچک ناچیز است و باید این قانون اصلاح شود
  • ارزش افزوده‌ پرداختی به شهرداری‌های لرستان ناچیز است
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان
  • حمایت از کارگران آرامش صنعتی را به دنبال دارد
  • کارگران؛ صف اولی‌های جبهه تولید
  • تاکید بر رونق تولید برای ایجاد اشتغال و سرمایه در کشور