Web Analytics Made Easy - Statcounter

در مطالعه‌ای جدید که توسط محققان انجام شده، بررسی جذب فلوروکینولون (FQ) روی فولرن‌های حاوی منیزیم، کلسیم، آهن و روی انجام شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در مطالعه‌ای جدید که توسط محققان انجام شده، بررسی جذب فلوروکینولون (FQ) روی فولرن‌های حاوی منیزیم، کلسیم، آهن و روی انجام شد. نتایج این مطالعه نشان داد که فولرن حاوی کلسیم ممکن است یک انتخاب امیدوارکننده برای فناوری‌های حسگر زیستی در مقیاس نانو باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آنتی‌بیوتیک‌های فلوروکینولون (FQ) دارو‌هایی هستند که در درمان حیوانات و انسان استفاده می‌شوند و به درمان عفونت‌های ناشی از باکتری کمک می‌کنند. از آنجایی که آنتی‌بیوتیک‌های فلوروکینولون نمی‌توانند به طور کامل توسط انسان یا حیوانات هضم شوند و به راحتی توسط بسیاری از میکروب‌ها استفاده نمی‌شوند، از طریق کانال‌های دفع پساب کنترل نشده به زمین نفوذ کرده و توسط خاک جذب می‌شوند.

از آنجایی که پخش فلوروکینولون در اکوسیستم همچنان نگرانی قابل توجهی برای سلامت حیوانات و انسان ایجاد می‌کند، ممکن است تهدید قابل توجهی برای اکوسیستم‌های مبتنی بر خاک و منابع آب باشد. راهبرد‌های کافی برای جداسازی فلوروکینولون از محیط‌های آلوده به فوریت مورد نیاز است. نانوساختار‌های کربنی مانند فولرن‌ها، نانولوله‌های کربنی و کربن‌های با تخلخل بالا به دلیل پتانسیل سطحی قوی، قابلیت‌های جذب عالی و حداقل اثرات سمی، مواد جاذب مناسبی در نظر گرفته می‌شوند.

در میان نانوساختار‌های مذکور، فولرن‌های C ۶۰ گزینه مناسبی برای تصفیه فاضلاب بوده و اثرات ضدباکتریایی قابل توجهی دارند. فولرن C ۶۰ به دلیل معماری و ویژگی‌های منحصر به فرد خود فرصت‌های جدیدی را در تحقیقات زیست پزشکی به ارمغان آورده و کاربرد آن به سرعت رشد کرده است. فولرن‌های C ۶۰ به دلیل استحکام و دوام شیمیایی زیاد، زیست سازگاری فوق العاده و اثرات ضد سرطانی قابل توجه، جذاب هستند.

این امر توجه دانشمندانی را که تلاش‌های خود را بر روی تحقیقات فولرن عامل‌دار متمرکز می‌کنند، جلب می‌کند، زیرا ظرفیت جذب و واکنش شیمیایی فولرن‌های عامل‌دار ممکن است بهبود یابد، و به آن‌ها اجازه می‌دهد به طور مؤثرتری با ساختار‌های هدف درگیر شوند.

عملیات جایگزینی یا دوپینگ در فولرن C ۶۰ ممکن است باعث تغییرات موضعی در شبکه فولرن، تغییر ویژگی‌های ترکیبی و الکتریکی برای جذب بهتر و در نتیجه، یک ماده حسی برتر برای تشخیص آنتی‌بیوتیک‌ها شود. این ترکیب از فولرن‌های C ۶۰ به آن‌ها اجازه می‌دهد تا از طریق اتصالات (غیر کووالانسی) با سایر مواد دارویی دیگر درگیر شوند.

ویژگی منحصر به فرد این مطالعه آنالیز فولرن‌های C ۶۰ عامل‌دار با مواد ناخالص منیزیم، کلسیم، آهن و روی و ایجاد حسگر زیستی ساخته شده بر روی فولرن‌های کاربردی C ۶۰ برای شناسایی بسیار حساس دارو‌های آنتی‌بیوتیکی فلوروکینولون به عنوان یک جاذب کربنی منحصر به فرد بود.

هدف اولیه این تحقیق ارزیابی تحلیلی توانایی فولرن‌های C ۶۰ حاوی منیزیم، کلسیم، آهن و روی به عنوان حسگر‌های زیستی در مقیاس نانو برای جذب آنتی‌بیوتیک‌های فلوروکینولون بود.

نتایج بررسی‌ها نشان داد که جایگزینی یا بارگیری اتم‌های منیزیم، کلسیم، آهن و روی به طور چشمگیری پاسخگویی حسگر را برای فلوروکینولون افزایش داد.

این تحقیق نشان داد که آشکارساز‌های مبتنی بر فولرن دوپینگ شده با کلسیم، پاسخگویی آن‌ها را به طور چشمگیری بهبود می‌بخشد. در نتیجه ویژگی‌های انرژی و الکتریکی بهبود یافته فولرن C ۶۰ غنی شده با کلسیم، ممکن است این ساختار‌ها زیست‌حسگر برتری در مقیاس نانو برای فلوروکینولون باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: آنتی بیوتیک محققان کلسیم آنتی بیوتیک ها آهن و روی عامل دار فولرن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۲۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این ویتامین موجب افزایش قد می‌شود

 به گزارش تابناک، رشد و توسعه فیزیکی کودکان یکی از دغدغه‌های اصلی والدین است که در آن، قد بلند ترجیح داده می‌شود و به عنوان نشانه‌ای از سلامت و تندرستی در نظر گرفته می‌شود.

علاقه به داشتن قد بلند نه تنها در میان کودکان بلکه در میان والدین آنها نیز مشهود است، چرا که اغلب با مزایایی چون اعتماد به نفس بالاتر و موقعیت‌های اجتماعی بهتر همراه است. با این حال، تعیین قد نهایی یک فرد تحت تاثیر عوامل متعددی از جمله ژنتیک، تغذیه و سبک زندگی قرار دارد.

به گزارش فرطب، ژنتیک به طور قطعی در تعیین قد نقش دارد، اما تغذیه صحیح نیز می‌تواند تاثیر بسزایی بر روند رشد قدی داشته باشد. تغذیه کافی و متعادل باعث تامین مواد مغذی لازم برای رشد و نمو سلول‌ها و بافت‌های بدن به خصوص استخوان‌ها می‌شود. در این میان، اهمیت مصرف پروتئین و مواد مغذی خاص نظیر کلسیم و ویتامین D که نقش اساسی در تقویت ساختار استخوانی و بهبود رشد قدی دارند، نباید نادیده گرفته شود.

از این رو، درک اهمیت تغذیه در کنار عوامل ژنتیکی و توجه به نقش آن در تحقق پتانسیل رشد قدی کودکان، می‌تواند به والدین کمک کند تا با اتخاذ رویکردهای مناسب تغذیه‌ای، زمینه ساز رشد بهینه فرزندان خود باشند.

اهمیت تغذیه در رشد قدی کودکان
رشد قدی کودکان نه تنها تحت تاثیر عوامل ژنتیکی قرار دارد، بلکه تغذیه صحیح نیز نقش کلیدی در این فرآیند ایفا می‌کند. احمد اسماعیل زاده تاکید می‌کند که ویتامین‌ها و مواد مغذی ضروری برای رشد استخوان‌ها و بهبود قد کودکان حیاتی هستند.

تاثیر پروتئین بر افزایش قد کودکان
پروتئین، به عنوان یکی از اساسی‌ترین مواد مغذی برای تقویت بدن کودک و تحریک هورمون‌های رشد، معرفی شده است. این ماده مغذی برای سلامت ماهیچه‌ها، استخوان‌ها، پوست و سایر اندام‌های بدن ضروری است.

نقش لبنیات در رشد قدی
لبنیات، به ویژه شیر و ماست، حاوی پروتئین و دیگر مواد مغذی هستند که می‌توانند به افزایش قد کمک کنند. مصرف روزانه ۳-۴ وعده لبنیات به دستیابی به پتانسیل رشد در کودکان و نوجوانان کمک می‌کند.

اهمیت شیر و فرآورده‌های لبنی در دوران کودکی
شیر و فرآورده‌های لبنی منابع خوبی از انرژی، پروتئین‌ها، فسفر، منیزیم، ویتامین D و به ویژه کلسیم هستند که برای رشد و نمو کودک ضروری می‌باشند. مصرف این محصولات در دوران کودکی به تقویت استخوان‌ها و رشد اسکلتی کمک می‌کند.

تاثیر ویتامین D و کلسیم بر رشد قد
علاوه بر کلسیم، ویتامین D نیز در تقویت استخوان‌ها و بهبود رشد قدی نقش دارد. ویتامین D به تراکم و استحکام استخوان‌ها کمک کرده و کمبود آن می‌تواند به ضعف عضلانی و اختلال در رشد قد منجر شود.

افزایش ترشح فاکتور رشد شبه انسولین با مصرف لبنیات
محصولات لبنی نه تنها به جذب کلسیم کمک می‌کنند، بلکه ترشح فاکتور رشد شبه انسولین را نیز افزایش می‌دهند که این امر به نوبه خود به رشد اسکلتی کمک می‌کند.

از این رو، توجه به تغذیه مناسب و غنی از پروتئین، کلسیم، و ویتامین D در دوران رشد کودکان، می‌تواند به دستیابی به حداکثر پتانسیل قدی آن‌ها کمک کند.

 

دیگر خبرها

  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • ام‌ اس زودرس قابل تشخیص است؟
  • این ویتامین موجب افزایش قد می‌شود
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون
  • ترجیح آزمایشگاه‌های تشخیص طبی به تعطیلی مراکز تا ادامه فعالیت
  • ملزم بودن رعایت پرهیز‌های دارویی آنتی بیوتیکی طیور زنده قبل از ارسال به کشتارگاه‌ها
  • آزمایشگاه‌های طبی کمترین شکایت را در نظام پزشکی دارند
  • آزمایشگاه های طبی کمترین شکایت را در نظام پزشکی دارند
  • آزمایشگاه های طبی کمترین شکایت را در بین حرف پزشکی دارند
  • مهمترین عامل سقط جنین در کشور عوامل فرهنگی است