Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد منفردی با اشاره به اینکه در مرکز خراسان شمالی، هیچ کدام از پاساژها مجهز به سیستم اعلام حریق و اطفاء حریق نیستند، گفت: برخی از پاساژها سیستم را دارند اما از سرویس خارج شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جواد منفردی، مسئول پیشگیری سازمان آتش نشانی بجنورد در گفتگو با خبرنگار عصراترک در رابطه با موضوع ایمنی پاساژها در بجنورد اظهار داشت: صاحبان مغازه ها در پاساژها و مراکز خرید برای دریافت تاییدیه ایمنی به آتش نشانی مراجعه می کنند، که در بسیاری موارد مغازه مشکل ایمنی ندارد، اما ساختمان اصلی مشکلاتی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: به طور مثال در برخی از پاساژهای بجنورد، سیستم اعلام اطفاء و حریق تعبیه شده، اما بعد از گذشت سال ها به دلیل عیب یابی نشدن از سرویس خارج شده است در برخی موارد نیز لوله کشی انجام شده و مخزن آب تعبیه شده اما آبی در مخزن وجود ندارد.

منفردی با اشاره به اینکه در ساختمان ها و پاساژها مدیر و هیئت مدیره باید امنیت ساختمان را حفظ کنند، اضافه کرد: طبق مبحث 22 ساختمان، باید هر ساختمان مسئول نگهداری که از طریق ساکنان یا بهره برداران به عنوان نماینده انتخاب می شود، داشته باشد تا سرویس های مورد نیاز ساختمان را انجام داده و در اختیار بازرس قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: کارشناس آتش نشانی به دنبال بازدیدهایی که انجام می دهد، در صورت مواجه شدن با مواردی که خارج از ایمنی ساختمان باشد، نامه پیگیری و رفع مشکل به مسئول ساختمان ارسال و برای مراجع قضایی و شهرداری نیز رونوشت زده می شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه چگونه گروهی از اصناف بدون دریافت تاییدیه آتش نشانی، به کارشان ادامه می دهد، توضیح داد: بارها اخطار به این اصناف ارسال شده است، همچنین در سال 1400 براساس قانون مقرر شد که بدون تاییدیه ایمنی ساختمان، تاییدیه صنفی شان تمدید نشود، اما بدون پروانه به فعالیتشان ادامه می دهند.

منفردی با بیان اینکه در بجنورد، حدود یک هزار و 500 مغازه فعالیت دارند، ادامه داد: این در حالی است که از ابتدای سال جاری تاکنون در فروردین ماه 33 مورد، اردیبهشت ماه 24 مورد و خرداد ماه 18 نفر برای دریافت تاییدیه ایمنی به سازمان آتش نشانی بجنورد مراجعه کردند که در مجموع تعدادشان 75 صنف بوده است.

وی یادآور شد: این در حالی است که تعدادی از اصناف نسبت به دریافت تاییدیه های ایمنی تعلل می کنند و همین قضیه باعث می شود که خسارت های جبران ناپذیری به آنها وارد و زندگی آنها را تحت تاثیر بگذارد.

منفردی با بیان اینکه دریافت تاییدیه  موارد ایمنی به معنای به وقوع نپیوستن حادثه نیست، گفت: در صورت رعایت نکات ایمنی در زمان وقوع حادثه، کمترین خسارت ایجاد می شود.

این کارشناس مسئول با اشاره به این نکته که بارها به پاساژهای بجنورد برای استفاده از سیستم اعلام حریق هشدار داده شده است، تاکید کرد: متاسفانه اقدام خاصی در این خصوص انجام نشده است.

وی با اشاره به اینکه بلااستثناء در مرکز خراسان شمالی، هیچ کدام از پاساژها مجهز به سیستم اعلام حریق و اطفاء حریق نیستند، گفت: برخی از پاساژها سیستم را دارند اما از سرویس خارج شده است، علاوه بر این تعداد خروجی، عرض خروجی، شیشه های ریزنده، تغییر کاربری ها نیز از جمله مواردی است که در ایمنی ساختمان ها رعایت نشده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: دریافت تاییدیه تاییدیه ایمنی سیستم اعلام آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۲۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سانفرانسیسکو؛ پیشرو در بازیافت آب

سانفرانسیسکو با بهره‌گیری از سیستم‌های «استفاده مجدد از آب خاکستری در محل» در ساختمان‌های بیشتر، شهرت خود را به‌عنوان شهر پیشرو در فناوری‌های استفاده مجدد از آب حفظ کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، سانفرانسیسکو متعهد به اجرای فناوری‌های استفاده مجدد از آب در محل برای کمک به حفظ آب و تقویت شهر در برابر خشکسالی مداوم است. سیستم‌های تصفیه و استفاده مجدد آب در محل، فاضلاب ساختمان‌ها را به آب تصفیه‌شده برای کاربردهای غیر آشامیدنی، اصلاح‌های خاک ارگانیک و انرژی گرمایی فاضلاب بازیافتی تبدیل می‌کند.

سانفرانسیسکو، پیشرو در بازیافت آب

سانفرانسیسکو اکنون برای نصب و راه‌اندازی سیستم‌های استفاده مجدد از آب در محل، پیشرفت‌های جدیدی به مساحت ۱۰۰ هزار فوت مربع یا بیشتر نیاز دارد که به کاهش هزینه‌های عملیاتی ساختمان‌ها کمک می‌کند و در برابر افزایش نرخ‌های آب و برق و کمبود آب مقاوم است. استفاده مجدد از آب در محل تنها یک ابتکار پایدار نیست، بلکه یک بخش حیاتی از توسعه شهری مسئولانه به‌ویژه در شهری با فشار آب پایین مانند سانفرانسیسکو است. این سیستم نه‌تنها فشار بر منابع آب شهری را کاهش می‌دهد، بلکه فرهنگ مراقبت از محیط زیست را در جوامع خود تقویت می‌کند.

ساختمان‌های استفاده کننده از این سیستم‌ها مجموعه متنوع بازیافت آب شهر را گسترش می‌دهند و در عین حال نمونه‌ای برای توسعه پایدار املاک و مستغلات سانفرانسیسکو هستند.

این شهر در نوامبر ۲۰۲۲ از اولین سیستم استفاده مجدد از آب مورد تأیید و عملیاتی شهر در یک ساختمان آپارتمانی ۴۰ طبقه در مرکز شهر رونمایی کرد و امروز با افزودن دو سیستم جدید در این زمینه، موقعیت خود را به‌عنوان پیشرو در فناوری‌های استفاده مجدد از آب تثبیت کرده است. یکی از این سیستم‌ها سالانه ۲.۹ میلیون گالن آب و سیستم دیگر تا یک میلیون گالن آب را بازیافت خواهد کرد که با استفاده شدن در محل شست‌وشوی سرویس‌های بهداشتی، برج‌های خنک‌کننده و آبیاری، تا میزان قابل‌توجهی به کاهش مصرف آب در ساختمان‌های میزبان خود منجر می‌شود.

افزایش و به حداکثر رساندن استفاده از آب بازیافتی در ساختمان‌ها و تأسیسات نشان‌دهنده رهبری و نظارت جهانی سانفرانسیسکو در استفاده بهینه از آب است. این شهر حرکتی را به سمت استفاده کارآمدتر و آگاهانه از آب در قلب محیط ساخته‌شده خود تسریع و با استفاده از نوآوری و فناوری، مالکان و اپراتورهای ساختمان را قادر می‌کند تا نقشی فعال در شکل‌دهی منظر شهری پایدارتر و مقاوم‌تر در برابر آب ایفا کنند.

کد خبر 748722

دیگر خبرها

  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود
  • امکانات اطفای حریق در مراتع و جنگل‌ها به خصوص در سمیرم تقویت شود
  • مرزبانی باید به سیستم‌های رصد و پایش الکترونیک دریا مجهز باشد
  • روش‌های نوین ساختمان سازی در سال جدید
  • ماشین آلات دهیاری‌های استان بوشهر به ردیاب مجهز می شوند
  • کمبود بیش از ۵هزار شیر هیدرانت آتش‌نشانی در مشهد
  • ترکیب منچستریونایتد متحول می‌شود/ ۳ بازیکن فروشی نیستند
  • کدام هزینه های ساختمان بر عهده مالک و کدام بر عهده مستاجر است؟
  • مجهز بودن ۹۷ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد به سیستم سرمایشی
  • سانفرانسیسکو؛ پیشرو در بازیافت آب