Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/چهارمحال و بختیاری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج عشایری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه نخستین «کنگره ملی شهدای جامعه عشایری کشور» به میزبانی چهارمحال‌وبختیاری برگزار می‌شود، گفت: این کنگره با قرائت پیام مقام معظم رهبری در روز ۲۹ خردادماه آغاز می‌شود و تا ۳۱ خرادماه ادامه دارد.

سرهنگ علی‌اصغر ایزدی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه نخستین «کنگره ملی شهدای جامعه عشایری کشور» به عنوان بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی قرن طی سه روز آینده با میزبانی چهارمحال‌وبختیاری برگزار می‌شود، اظهار کرد: دو سال گذشته‌ در جلسه‌ای که به ریاست رئیس سازمان بسیج عشایری کشور برگزار شد، اجرای کنگره ۱۱هزار شهید جامعه عشایری زمانی به تصویب رسید که با قرائت وصیت‌نامه شهید فتاح مؤمنی، از سرداران شهید اهل روستای لندی این استان، چراغ برگزاری این کنگره روشن و به درخواست فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) مقرر شد نخستین کنگره شهدای عشایری در زادگاه شهید در استان ما برگزاری شود، لذا محورها و خط مشی تعریف شده برای این کنگره از وصیت‌نامه این شهید گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در تشریح اهم برنامه‌های این کنگره و با ذکر اینکه اقدامات و خدمات فراوانی ذیل برگزاری کنگره از ماه‌ها قبل در سطح استان در حال انجام است، گفت: یکی از این خیرات و برکات ناظر به شعار ۱۱هزار شهید، ۱۱هزار خدمت بود اما باید بگوییم که به ازای هر شهید والامقام به‌جای یک خدمت از ۲۰ تا ۳۰ خدمت ارائه شد که این خدمات در استقبال از کنگره ملی شهدای جامعه عشایری کشور انجام شدند.

ایزدی بیان کرد: تا کنون بالغ بر ۵۰ هزار بسته کمک‌معیشتی و در ایام برگزاری کنگره، ۱۲ هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان توزیع شده یا خواهد شد؛ همچنین خدمات جامعه پزشکی بیش از ۳۲ هزار خدمت و ۲۵۰ هزار خدمت دامپزشکی در مناطق عشایری استان از اهم اقدامات در راستای برگزاری کنگره بوده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج عشایری استان با اشاره به تشکیل ۲۴ کمیته و ۱۰ جلسه ستادی و بیش از ۱۵۰ جلسه درون‌سازمانی جهت هماهنگی برگزاری کنگره، تأکید کرد: سرکشی به بیش از ۷۰۰ خانواده شهید جامعه عشایری استان، برگزاری اردوهای تربیتی و فرهنگی، مسابقات تیراندازی درون‌استانی و کشوری و یادواره‌های متعدد شهدا در شهرستان‌ها و مرکز استان از دیگر برنامه‌ها در راستای برگزاری کنگره ملی شهدای جامعه عشایری کشور بوده است.

ایزدی در خصوص برنامه پیش‌بینی شده برای نخستین روز کنگره ملی شهدای جامعه عشایری کشور و با اشاره به افتتاحیه کنگره با قرائت پیام مقام معظم رهبری برای این رویداد، تصریح کرد: در روز ۲۹ خردادماه فرهنگسرای ارشاد شهرکرد صحنه برپایی «شب شعر شهدای جامعه عشایری» خواهد بود که با حضور شاعران حماسی استان و کشور برگزار می‌شود؛ این برنامه با سخنرانی سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، همراه خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در مجموع ۳۰۰ اثر از شاعران کشور به دبیرخانه ستاد برگزاری کنگره ملی واصل و داوری شد، ادامه داد: این اشعار بر طبق فراخوان اعلام شده با ۹ محور شامل «شهدا و واقعه عاشورا»، «ولایت‌پذیری اقوام و عشایر»، «شهدای اقوام و عشایر انقلاب»، «شهدای اقوام و عشایر دفاع مقدس»، «شهدای اقوام و عشایر مقاومت» ، «مرزداری و مرزبانی اقوام و عشایر»، «وحدت بین اقوام و مذاهب»، «اقتصاد مقاومتی» و «استکبارستیزی اقوام و عشایر» دریافت شده و با نظر داوران، در مجموع ۱۲ اثر از جمله دو اثر از شاعران استان برای ارائه در شب شعر انتخاب شدند.

ایزدی برگزاری اولین «یادواره شهدای مدافع حرم عشایری کشور» را یادآور شد و بیان کرد: این یادواره در روز ۳۰ خردادماه از با حضور خانواده‌های ۷۴ شهید مدافع حرم منتسب به جامعه عشایری کشور که ۱۳ خانواده از چهارمحال‌وبختیاری هستند، برگزار خواهد شد؛ ایجاد غرفه‌های فرهنگی و عشایری در حاشیه این رویداد ملی در دستور کار قرار دارد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج عشایری استان با ذکر اینکه اجلاسیه اصلی کنگره ملی شهدای جامعه عشایری کشور در روز ۳۱ خردادماه در مصلی امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار خواهد شد، تصریح کرد: این اجلاسیه با حضور بیش از دو هزار نفر از خانوده‌های معظم شهدای عشایری از تمامی اقوام و ایلات از بیش از ۲۵ استان برگزار خواهد شد که امید است با حضور آحاد مردم و مسئولان شاهد برنامه‌ای فاخر و در شأن شهدای گرانقدر باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه چهارمحال و بختیاری استانی فرهنگی و هنری کنگره شهدا کنگره ملی شهدای جامعه عشایری کشور برگزاری کنگره اقوام و عشایر عشایری استان بسیج عشایری خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۲۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیم ۳۶۵ شهید کارگر آران و بیدگلی، مهر تأییدی بر مجاهدت جامعه کارگری شهرستان

فرماندار شهرستان آران و بیدگل گفت: تقدیم ۳۶۵ شهید کارگر و ۳۶ شهید فرهنگی مهر تأییدی بر مجاهدت جامعه کارگری شهرستان دارالشهدا آران و بیدگل در پاسداشت ارزش‌های انقلاب است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، علی‌اکبر رضایی برگزاری یادواره شهدای کارگر و معلم را گامی در راستای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دانست و اظهار کرد: ترویج و نشر فرهنگ اصیل ایثار و شهادت و سبک زندگی و سیره شهدا به‌ویژه برای نسل جوان که موتور محرکه و پیشران انقلاب هستند، ضروری است.

وی به نقش‌آفرینی معلمان به عنوان سفیران فرهنگی در صحنه‌های انقلاب به‌ویژه در دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: تقدیم ۳۶ معلم‌شهید در شهرستان آران و بیدگل، سند افتخار دستگاه تعلیم و تربیت در نظام اسلامی است.

رضایی به نقش کارگران در پیشبرد اهداف انقلاب اشاره و خاطرنشان کرد: جامعه کارگری در دوران دفاع مقدس علاوه بر حضور درجبهه‌های نبرد، در سنگر تولید نیز مجاهدت کرده است و تقدیم بیش از ۳۶۵ شهید کارگر مهر تأییدی بر مجاهدت جامعه کارگریشهرستان دارالشهدا آران و بیدگل در پاسداشت ارزش‌های انقلاب است.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل هدف از برگزاری یادواره شهدا را معرفی شهیدان به عنوان الگوهای ماندگار به جامعه بویژه قشر جوانو نوجوان عنوان کرد و گفت: شهدای گرانقدر در دوران هشت سال دفاع مقدس جانفشانی‌ها و صحنه‌های ماندگاری را آفریدند که تضمین‌کننده پیروزی‌های رزمندگان در آن دوران حساس شد.

به گزارش ایمنا، یادواره شهدای کارگر و معلم شهرستان آران و بیدگل با عنوان «شب‌های پرستاره» از ساعت ۲۰ چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت در گلزار شهدای حرم مطهرآستان مقدس محمد هلال بن علی (ع) برگزار می‌شود. ‌

کد خبر 749141

دیگر خبرها

  • کنگره ۵۵۳۰ شهید کردستان سال ۱۴۰۵ برگزار می‌شود
  • برگزاری نخستین کنگره شهدای جامعه اطلاعاتی هرمزگان در بندرعباس
  • در شورای سیاست‌گذاری کنگره ۱۲ هزار شهید استان تهران چه گذشت؟
  • شیراز میزبان برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور می‌شود
  • نماز اول وقت در ادارات اقامه شود
  • تقدیم ۳۶۵ شهید کارگر آران و بیدگلی، مهر تأییدی بر مجاهدت جامعه کارگری شهرستان
  • افتخار دستگاه آموزشی آران و بیدگل ۳۶ شهید معلم است
  • ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در کشور انجام شد
  • برنامه ریزی برای برگزاری یادواره ملی شهدای ترور خراسان رضوی
  • برگزاری جشنواره مالک اشتر در چهارمحال و بختیاری