Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش قدس آنلاین به نقل از رویترز، سازمان غذا و داروی ایالات‌متحده (FDA) روز جمعه (۱۷ ژوئن) مجوز دو واکسن کووید-۱۹ را برای کودکان پنج ساله و کمتر صادر کرد و در را به روی واکسیناسیون میلیون‌ها کودک کوچک این کشور باز کرد.

این سازمان، واکسن کووید-۱۹ فایزر–بیواِن‌تِک  را برای کودکان ۶ ماه تا ۴ سال و واکسن مدرنا را برای ۶ ماه تا ۱۷ سال مجاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فایزر در حال حاضر برای افراد بالای پنج سال مجاز است.

در حالی که بسیاری از والدین در ایالات‌متحده مشتاق واکسینه‌کردن فرزندان خود هستند، مشخص نیست که تقاضا برای این واکسن‌ها چقدر خواهد بود. داده‌های فدرال نشان می‌دهد که واکسن فایزر–بیواِن‌تِک برای کودکان پنج تا ۱۱ ساله در ماه اکتبر مجاز شد اما تاکنون تنها حدود ۲۹ درصد از این گروه به‌طور کامل واکسینه شده‌اند.

مقامات کاخ سفید گفته‌اند که واکسن‌ها می‌توانند در اوایل هفته آینده برای گروه‌های سنی زیر پنج سال عرضه شوند، اگرچه مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری هنوز باید توصیه‌های خود را در مورد نحوه تزریق واکسن قبل از شروع جدی واکسیناسیون ارائه دهد.

رابرت کالیف، کمیسر سازمان غذا و داروی آمریکا در بیانیه‌ای گفت: افراد فعال در زمینه مراقبت از کودکان می‌توانند به ایمنی و اثربخشی واکسن‌های کووید-۱۹ اطمینان داشته و مطمئن باشند که این سازمان در ارزیابی خود از داده‌ها، دقیق عمل کرده است.

مقامات بهداشت عمومی و کارشناسان اظهار کردند: اگرچه بخش زیادی از کودکان کوچک در موج زمستانی سویه امیکرون به ویروس کرونا آلوده شدند، ایمنی طبیعی به مرور زمان از بین می‌رود و واکسیناسیون باید به جلوگیری از بستری شدن در بیمارستان و مرگ در صورت افزایش مجدد موارد کمک کند.

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۲۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام اسامی فرآورده‌های سلامت غیر مجاز

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، روابط عمومی سازمان غذا و دارو، اسامی تعدادی از فرآورده های سلامت را که فاقد مجوز بهداشتی بوده یا ادعای درمانی داشته اند؛ اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: خاک آلوده بر سلامت انسان چه تاثیری می‌گذارد؟

روابط عمومی سازمان غذا و دارو در اطلاعیه‌ای فرآورده گیاهی قطره تقویت جنسی Desi Mumy، فرآورده‌های گیاهی سیلی بین Silibin، فرآورده گیاهی SATONiNE، فرآورده‌های perfecto و Vitomixو فرآورده تیزن مخلصه سعال حکیم مومن تبریز را به دلیل نداشتن مجوزهای بهداشتی غیرمجاز و تقلبی معرفی کرد.

در این اطلاعیه همچنین محصولاتی چون چای گیاهی لاغری (گیاهان شفا بخش)، فرآورده معجون فاقد مجوز Lukaci Epimediumlu، شربت گیاهی‌تری تراپیست (مدبرغدیر) و فرآورده پودر گیاهی بهنوشان ۲ از سوی اداره کل فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو غیرمجاز شمرده می‌شوند.

روابط عمومی سازمان غذا و دارو در ادامه با اعلان اینکه این معرفی اسامی به قصد مبارزه با ارائه محصولات غیر مجاز در سطح عرضه صورت می‌گیرد؛ از افرادی که محصولات نامبرده را در مراکز فروش مشاهده می‌کنند خواست که معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و نیروی انتظامی را مطلع سازند تا نسبت به جمع‌آوری آن‌ها اقدام لازم را به عمل آورند.

در پایان، شماره تلفن ۶۶۴۶۲۰۲۶ روابط عمومی سازمان جهت دریافت مشخصات مکان‌های عرضه فرآورده‌های غیرمجاز اعلام شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228561 برچسب‌ها اخبار روز

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • اعلام اسامی فرآورده‌های سلامت غیر مجاز
  • اعلام فرآورده‌های گیاهی درمانی غیر مجاز
  • جنبش دانشگاهی آمریکا خواب را ازچشم قاتلان کودکان غزه ربوده است
  • برنج هندی عقب‌نشینی کرد
  • جنبش دانشجویی آمریکا خواب را از چشم قاتلان کودکان غزه ربوده است
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • هزینه‌های درمانی دهک‌های پایین در مراکز دولتی کرمانشاه رایگان است
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان