Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@01:48:25 GMT

۲۵۵ نقطه بحرانی آتش‌سوزی در کرمانشاه شناسایی شده است

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۶۲۹۸۲

۲۵۵ نقطه بحرانی آتش‌سوزی در کرمانشاه شناسایی شده است

انشالله کولانی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه در توضیح شناسایی کانون‌های جدی آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی استان، اظهار کرد: دو بخش جنگل و مرتع در منابع طبیعی مطرح است که اهمیت جنگل برای ما مهم‌تر است.

وی ادامه داد: در این راستا قسمت‌های بحرانی، نیمه بحرانی و عادی را در استان کرمانشاه مشخص کردیم که براساس آن ۲۵۵ نقطه بحرانی و حادثه‌خیز در سطح استان مشخص شده که امکانات و ابزار در این مناطق تقسیم و مشارکت مردم هم مشخص شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با اشاره به کاهش ۶۵ درصدی حریق طی سال گذشته(۱۴۰۰) نسبت به سال قبل از آن(۹۹)، گفت: امیدواریم امسال هم همانند سال گذشته روندی کاهشی داشته باشد.

وی تصریح کرد: جنگل‌ها و مراتع استان زمستان و بهاری پرآب نداشتند که با توجه به نزدیک شدن به فصل تابستان مطمئنا تهدیدهای منابع طبیعی ما را تهدید خواهد کرد که برنامه‌ریزی‌های پیشگیری در این زمینه انجام می‌شود.

کولانی به عنوان متولی حفاظت منابع طبیعی از کشاورزان خواست، از آتش‌زدن پس‌چر محصولات خود خودداری کنند، گردشگران از روشن کردن هرگونه آتش در دل جنگل خودداری کنند، رانندگان جاده‌ای از بیرون انداختن ته سیگار خود به بیرون خودداری کنند.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: کرمانشاه فارس مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه آتش سوزی جنگل منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۲۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش دستگاه‌ها برای بارش‌های پیش رو

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه با اشاره به سامانه بارشی قوی که طی چند روز آینده جو استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، بر لزوم آماده‌باش همه دستگاه‌ها به دنبال صدور هشدار نارنجی هواشناسی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، افشین یگانه امروز _ دوشنبه دهم اردیبهشت _ با اشاره به سامانه بارشی قوی که طی روزهای آینده جو استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اظهار کرد: با توجه به صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای این سامانه و مخاطرات احتمالی ناشی از آن، لازم است همه دستگاه‌ها آمادگی لازم را داشته باشند.

وی افزود: به تمامی دستگاه‌ها خصوصاً دستگاه‌های امدادی و خدمت‌رسان از جمله شهرداری‌ها، آتش‌نشانی، هلال احمر، راهداری و… اعلام شده آماده باشند و اقدامات لازم برای پیشگیری از مخاطرات احتمالی را انجام دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه از احتمال وزش باد و تگرگ ناشی از فعالیت این سامانه نیز یاد کرد و گفت: لازم است دستگاه‌های خدمت‌رسان از جمله در حوزه برق آمادگی کافی را داشته باشند، همچنین با توجه به احتمال آبگرفتگی معابر، لازم است شهرداری‌ها نیز نسبت به پاکسازی کانال‌ها و جوی‌های آب اقدام کنند.

وی از احتمال خسارت به مزارع کشاورزی و باغات نیز خبر داد و از کشاورزان خواست اقدامات لازم را برای جلوگیری از خسارات در مزارع و باغات خود انجام دهند.

یگانه به مردم نیز توصیه کرد از سفرهای غیرضروری در این چند روز خودداری کرده و حتماً از توقف و چادر زدن کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند و گفت: به عشایر کوچ‌رو نیز توصیه می‌شود فعلاً از جابه‌جایی خودداری کرده و در مکان امن و دور از رودخانه‌ها توقف کنند.

وی با بیان اینکه بارش‌های بهاری معمولاً همراه با صاعقه است، خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود افراد و خصوصاً کشاورزان از قرار گرفتن در ارتفاعات و مناطق کوهستانی و ورزشکاران نیز از رفتن به ارتفاعات و کوهنودی در این ایام پرهیز کنند.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان درباره احتمال وقوع گرد و غبار خصوصاً در نوار مرزی استان طی روزهای آینده نیز هشدار داد و گفت: لازم است افراد بیمار، کودکان و سالمندان مراقبت بیشتری داشته باشند.

بر اساس اعلام هواشناسی استان کرمانشاه، سامانه بارشی از امروز (۱۰ اردیبهشت) تا شنبه (۱۵ اردیبهشت) جو استان را تحت تاثیر قرار داده و بارش‌های نسبتاً قوی، وزش باد، کاهش دما، تگرگ و رعد و برق را به همراه دارد.

کد خبر 749171

دیگر خبرها

  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • آماده‌باش دستگاه‌ها برای بارش‌های پیش رو
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • پارک های جنگلی، اکوسیستمی ارزشمند اما بحرانی
  • ارائه طرح جنگلداری چندمنظوره توسط محقق ایرانی