Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصاد آنلاین، در حاشیه سفر رییس‌جمهور و هیئت دولت به استان اصفهان، تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه در زمینه افزایش حمل و نقل ریلی، توسط محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، سید میعاد صالحی مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و محسن سعیدبخش مدیرعامل شرکت توکاریل به امضا رسید.

محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در حاشیه امضای تفاهم‌نامه همکاری اظهار کرد: شرکت فولاد مبارکه به واسطه شرکت‌های حمل ریلی همکار، بزرگترین شریک تجاری راه آهن است و از طرفی بخش حمل و نقل یکی از فعالیت‌های استراتژیک برای صنایع بزرگ است و در کشور ما یکی از گلوگاه‌های اصلی برای صنایعی مانند صنعت فولاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال حاضر بالغ بر ۶۰ درصد محموله‌های وارداتی فولاد مبارکه و محصولات ما به وسیله راه آهن حمل می‌شود اما در سنوات گذشته سرمایه‌گذاری شایسته‌ای که متناسب با پیشرفت سایر حوزه‌ها باشد صورت نگرفته است.

مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: دولت سیزدهم به دنبال آن است که در حوزه‌های زیرساختی سرمایه‌گذاری‌های جدی صورت بگیرد و ما هم ماموریت پیدا کرده‌ایم تا بخشی از این سرمایه‌گذاری‌ها را در حوزه‌های زیرساختی از جمله ساخت نیروگاه، توسعه میدان‌های گازی و سایر موارد مورد نیاز جهت رفع گلوگاه‌ها انجام دهیم.

وی ادامه داد: در نتیجه به حوزه حمل و نقل وارد شدیم و همانطور که قبلا اعلام شده خرید ۵۰ لوکوموتیو در دستور کار ما قرارگرفته است که ۱۰ واحد آن آماده تحویل به راه آهن جمهوری اسلامی است.

طیب‌نیا تصریح کرد: امروز تفاهمی دیگر جهت تعمیر لوکوموتیوهای راکد و متوقف شده راه آهن به جهت افزایش سرعت سیر حمل و افزایش سرعت حمل بارهای فولاد مبارکه و سایر ذی نفعان صورت گرفت و این گام اولیست که برمی‌داریم و امیدواریم با مزیت‌هایی که راه آهن جمهوری اسلامی و دولت محترم برای سرمایه‌گذاران در حوزه حمل و نقل و سایر حوزه‌های زیر ساختی ایجاد می‌کند این انگیزه برای سرمایه گذاران ایجاد شود و بخش خصوصی پا به میدان بگذارد و این گلوگاه هم برطرف شود.

در ادامه سید میعاد صالحی، معاون وزیر و مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: امروز در خلال سفر استانی رییس محترم جمهور، آیت الله رییسی به استان اصفهان، در معیت جناب آقای قاسمی وزیر محترم راه و شهرسازی به اصفهان آمدیم و با توجه به صحبت‌ها و مذاکراتی که پیش از این با شرکت فولاد مبارکه و جناب آقای طیب‌نیا داشتیم امروز توفیق حاصل شد و تفاهم‌نامه‌ای منعقد شد.

وی افزود: این تفاهم‌نامه در خصوص مشارکتی است که ما بین راه آهن جمهوری اسلامی ایران و شرکت فولاد مبارکه برای توسعه حمل و نقل ریلی کشور و اضافه شدن لوکوموتیو برای حمل بیشتر بار معدنی به ویژه بار شرکت فولاد مبارکه خواهیم داشت.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: نگاه ما در حمل و نقل ریلی، توسعه تولید داخل است و شرکت فولاد مبارکه با توجه به سرمایه گذاری در حوزه خرید لوکوموتیو از تولید کننده داخلی، این لوکوموتیوها را به شبکه ریلی کشور اضافه می‌کند.

صالحی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سیر این لوکوموتیوها و ایمنی این سیر و برنامه ریزی آن با راه آهن جمهوری اسلامی ایران است، تفاهم‌نامه‌ای امضا شد تا بتوانیم این لوکوموتیوها را به حمل و نقل ریلی اضافه کنیم تا برنامه‌ای برای آینده این حوزه باشد و بتوانیم متناسب با برنامه ریزی که در این تفاهم نامه انجام شده است، جابه جایی بار معدنی را برای فولاد مبارکه افزایش دهیم.

 تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه در زمینه افزایش حمل و نقل ریلی، توسط محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، سید میعاد صالحی مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و محسن سعیدبخش مدیرعامل شرکت توکاریل به امضا رسید.

شرکت فولاد مبارکه، حمل و نقل را یکی از گلوگاه‌های پیش روی صنعت فولاد می‌داند و در راستای پیش‌تر هم در این زمینه تفاهمی مابین این شرکت و شرکت مپنا شکل گرفته و انجام شده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ثبت نام سایپا ثبت نام ایران خودرو فولاد مباركه اصفهان مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران راه آهن جمهوری اسلامی ایران شرکت فولاد مبارکه تفاهم نامه همکاری مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی سرمایه گذاری حوزه ها طیب نیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۳۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضا تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی

به گزارش خبرگزاری مهر، آیین امضای تفاهم‌نامه طرح‌های توسعه میدان‌های گازی کشور با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و اکتشاف و تولید سه‌شنبه صبح (۱۱ اردیبهشت) با حضور جواد اوجی، وزیر نفت و محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران برگزار می‌شود.

شرکت ملی نفت ایران در دولت سیزدهم با هدف تأمین پایدار و رفع ناترازی گاز کشور و تأمین خوراک صنایع پتروشیمی، اقدام‌هایی گسترده را طرح‌ریزی و اجرا کرده است. در این زمینه می‌توان به امضای قرارداد و اجرای طرح‌های توسعه فاز ۱۱ میدان مشترک پارس جنوبی، توسعه گام نخست میدان گازی کیش، پروژه‌های جمع‌آوری گازهای مشعل، طرح ضربتی توسعه میدان‌های گازی شرکت نفت مناطق مرکزی و.... اشاره کرد.

شرکت ملی نفت ایران برای تحقق این اهداف و توسعه میدان‌های گازی کشور با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شرکت‌های ایرانی، مذاکراتی پرشمار را با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و اکتشاف و تولید ایرانی انجام داده است. در نتیجه این اقدام‌ها، تفاهم‌نامه‌های مطالعه توسعه ۱۶ میدان گازی در جنوب، جنوب غرب کشور و خلیج همیشه فارس با تخمین حجم سرمایه‌گذاری ۶ میلیارد دلار و ۴۰۰ میلیون دلار و با هدف تولید حدود روزانه ۱۲۸ میلیون مترمکعب گاز با هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی امضا می‌شود.

پیش‌بینی می‌شود با تکمیل مطالعات تفاهم‌نامه‌های یادشده و امضا و اجرای کامل قراردادهای طرح‌های یادشده، ضمن افزایش تولید گاز کشور و رفع ناترازی، ۲۵ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم به‌ویژه در استان‌ها و شهرهای محل اجرای طرح‌ها ایجاد شود.

بر اساس برنامه‌ریزی‌ها یک درصد از حجم سرمایه‌گذاری یادشده برای انجام مسئولیت اجتماعی شرکت ملی نفت ایران به‌ویژه در مناطق نفت‌خیز صرف خواهد شد.

در این طرح‌ها، برای نخستین بار هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی به‌منظور تأمین پایدار خوراک مورد نیاز مجموعه‌های به مطالعه و توسعه بالادستی میدان‌های گازی کشور می‌پردازند که گامی مؤثر برای تأمین مطمئن و پایدار خوراک این صنایع، استفاده از سرمایه‌های انباشته‌شده در این مجموعه‌ها، استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در صنایع پتروشیمی و ثروت‌آفرینی برای کشور است.

بر اساس این گزارش، تفاهم‌نامه‌های توسعه میدان‌های گازی «زیره و خارتنگ» و ساختار اکتشافی «دارنگ»، توسعه میدان‌های گازی «سفید زاخور، سفید باغون و هالگان»، توسعه مخازن «خامی زیلایی و کارون» و جمع‌آوری گازهای همراه مسجدسلیمان، توسعه میدان گازی «عسلویه غربی» و ایستگاه تقویت فشار کنگان، توسعه مخازن «خامی شهیدان، زیلایی و کارون»، توسعه میدان‌های گازی «میلاتون و رودک، بینک و رگ سفید» و توسعه میدان‌های گازی «اهواز و مارون خامی» با حضور وزیر نفت، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و مدیران ارشد صنعت نفت امضا می‌شوند.

کد خبر 6092488

دیگر خبرها

  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری
  • آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعه طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی/ بخش دوم
  • آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعه طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی/ بخش نخست
  • امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه رضوی با مرکز کربلاء للدراسات والبحوث
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه های همکاری است
  • نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ فرصتی برای امضای تفاهم نامه‌های دوجانبه و چند جانبه است
  • امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • امضا تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان