Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@03:39:37 GMT

راهنمای استانبول گردی با کمترین هزینه

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۶۳۳۳۸

راهنمای استانبول گردی با کمترین هزینه

همه ما دوست داریم بیشتر نقاط ایران و جهان را ببینیم و شاید برای ایران‌گردی و جهانگردی برنامه‌ریزی‌های مختلفی هم انجام داده باشیم. اما موضوع این است که در گام اول برنامه‌ریزی برای این سفرها باید به هزینه‌های مختلف آن توجه کنیم و نمی‌توان بی‌گدار به آب زد.

به گزارش ایسنا به نقل از علی بابا،  برای سفر خاطره‌انگیز علاوه بر توجه به قیمت بلیط هواپیما تهران استانبول موضوعات و نکات دیگری مانند هزینه غذا، هتل، رفت‌وآمد در شهر و مواردی از این دست مهم هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به اهمیت این مسئله، در ادامه قصد دارم راه‌های استانبول گردی با کمترین هزینه را بررسی کنم. اگر شما هم دغدغه تامین هزینه‌های سفر استانبول را دارید و در عین حال دوست دارید مسافرتی مفرح و شاد را پشت سر بگذرانید، در ادامه این صفحه همراه من بمانید.

انتخاب هتل با کمترین هزینه

اولین چیزی که بعد از ورود به استانبول اهمیت پیدا می‌کند، جایی برای استراحت است. خوشبختانه در سفر به این شهر امکان انتخاب اقامتگاه‌ها و هتل‌های زیادی برای شما وجود دارد؛ اما همه آن‌ها به‌صرفه و ارزان نیستند. در عین حال تنوع هتل‌ها و اقامتگاه‌ها با قیمت‌های مختلف در این شهر زیاد است و می‌توانید بدون نگرانی گزینه اقتصادی را پیدا کنید.

در صورتی که اولین بار است که به استانبول سفر می‌کنید، بهتر است علاوه بر توجه به قیمت هتل، به محل آن هم دقت کنید. سعی کنید هتلی انتخاب کنید که نزدیک به اماکن گردشگری است تا هزینه حمل و نقل در سفر را کاهش دهید. اما در صورتی که چندین بار به این شهر سفر کردید، حتما با جنبه‌های مختلف این سفر آشنایی بیشتری دارید و بهتر است جایی برای اقامت انتخاب کنید که در مناطق دنج و آرام است.

ممکن است شما هم حوالی خیابان استقلال و یا میدان تکسیم هتل رزرو کنید؛ اما توجه داشته باشید که حجم مسافران در این خیابان بسیار زیاد است. به همین دلیل قیمت هتل‌های آن بیشتر از سایر مناطق استانبول است و مقرون به‌صرفه محسوب نمی‌شود.

برای کاهش هزینه‌های سفر برخی از هتل‌ها قیمت‌های مناسب‌تری دارند. از جمله می‌توان به هتل‌های هیلتون بومونتی، فاروس تکسیم، دیوان در منطقه شیشلی، هتل مارمارا تکسیم، گرند ستار بسفروس تکسیم، هتل گرین پارک تکسیم و هتل مرکیور تکسیم اشاره کرد.

همچنین هتل آپارتمان‌ها هم گزینه خوبی برای کاهش هزینه‌های سفر هستند  و در دسته هتل‌های ارزان استانبول محسوب می‌شوند. از جمله می‌توان به هتل بیوند در خیابان استقلال، هتل پکس در منطقه بی اوغلو، هتل کالیفرنیا در منطقه سلطان احمد و ... اشاره کرد.

تهیه بلیط ارزان استانبول

یکی دیگر از موارد بسیار مهم برای سفر به این شهر رزرو بلیط هواپیما با کمترین هزینه است. برای این کار می‌توانید به سراغ تور و سفرهای لحظه آخری بروید. البته باید ملزومات سفر مانند ارز خارجی را از قبل آماده کرده باشید. تورهای لحظه آخری این مزیت را دارند که هزینه بلیط و هتل را همراه باهم است و به همین دلیل کاملا اقتصادی و ارزان هستند.

در عین حال در کنار سفرهای لحظه آخری بهتر است به زمان سفر هم دقت داشته باشید. موضوع این است که قیمت بلیط هواپیما تهران استانبول بر اساس فصول مختلف سال تغییر می‌کند. بهار و تابستان جزء فصل‌های شلوغ هستند و رزرو بلیط هواپیما با قیمت بیشتری امکان‌پذیر است. اما در عین حال اگر روزهای پایانی تعطیلات نوروز را برای سفر استانبول انتخاب کنید، هزینه بلیط تا حد زیادی کاهش پیدا خواهد کرد و تعداد پروازهای ایران به استانبول با صندلی خالی بسیار زیاد است.

علاوه بر آن  در طول زمستان به دلیل سرمای هوا و آغاز فصل پاییز که همزمان با شروع سال تحصیلی است، تمایل به این سفر کاهش پیدا می‌کند و هتل‌های استانبول نیز در این زمان با بیشترین تخفیف به مسافران داده می‌شود. البته فراموش نکنید که همزمان با تعطیلات سال نو میلادی در دی ماه به استانبول نروید، زیرا زمان برگزاری جشن‌های کریسمس است و تقاضا برای این سفر از نقاط مختلف جهان بالا می‌رود.

ارزان‌ترین مراکز خرید در استانبول

خوب همه ما بعد از سفر به مراکز تفریحی دوست داریم هدیه و سوغات تهیه کنیم؛ اما توجه به قیمت‌ها هم بسیار مهم است. قبل از هر چیز بهتر است بهترین زمان خرید در استانبول را انتخاب کنید. در طول سال تخفیفات مختلفی در مراکز خرید این شهر اجرا می‌شود و تاثیر زیادی در کاهش هزینه‌های شما خواهد داشت.

مهم‌ترین حراج‌های فصلی استانبول در روزهای آخر تابستان و زمستان است و در این زمان میزان تخفیفات حتی در برخی موارد بیشتر از ۵۰ درصد نیز می‌شود. به همین دلیل این زمان از سال زمان مناسبی برای خرید انواع لباس‌های پاییزه و زمستانه در استانبول است. همچنین برخی از مراکز خرید هم قیمت‌های منصفانه‌تری نسبت به بقیه فروشگاه‌ها دارند و خریدی مقرون به‌صرفه را برای شما رقم خواهند زد.

 از جمله این مراکز خرید می‌توان به اوت لت‌ها اشاره کرد که بیشترین حراجی را در طول سال برگزار می‌کنند و بسیاری از  برندهای معروف جهانی هم برخی از  اجناس تک سایز و خارج از فصل خود را در اوت لت‌ها با قیمت‌های پایین‌تر به فروش می‌رسانند. البته زمان برگزاری این حراجی‌ها همیشه مشخص نیست؛ اما در هر اوت لت زمان حراج را از چند روز قبل اطلاع‌رسانی می‌کند.

اوت لت‌های شهر استانبول بسیار زیاد هستند و برخی از آن‌ها شامل اوت لت آسیا پارک در منطقه عمرانیه، اوت لت کاله استانبول در محله گوون، اوت لت دیپوسایت در محله ایکیتالی، اوت لت فکس سیتی در محله پینار تپه، اوت لت سیتی سنتر در منطقه این پورت و اوت لت اولیویوم در منطقه زیتون بورنو است.

شما برای این سفر چه تدابیری به کار می‌برید تا هزینه‌ها را تا جای ممکن کاهش دهید؟

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تور استانبول کمترین هزینه بلیط هواپیما انتخاب کنید مراکز خرید عین حال هزینه ها قیمت ها هتل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۳۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاپید: اگر کابینه نتانیاهو برکنار نشود قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابند

رهبر اپوزیسیون رژیم اشغالگر گفت اگر دولت کنونی برکنار نشود، قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابد.

به گزارش ایسنا، یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون رژیم اشغالگر صهیونیستی گفت: قیمت‌ها رو به افزایش است و طبقه متوسط ​​در حال فروپاشی است. اگر این دولت که برای ما هزینه زیادی به بار آورده، همچنان به کار خود ادامه دهد و برکنار نشود، قیمت‌ها به افزایش خود ادامه می‌دهند.

در همین راستا، رسانه‌های عبری زبان از آغاز موج قریب الوقوع افزایش قیمت‌ها از فردا چهارشنبه خبر دادند و نوشتند: علاوه بر قیمت بنزین که در ماه مه مجددا افزایش می‌یابد، لبنیات نیز گران شده و لیست بلندبالایی از افزایش قیمت مواد غذایی و شوینده‌ها وارد مرحله اجرا می‌شود.

اخیرا شبکه عبری «کان» به نقل از یک منبع بلندپایه در وزارت دارایی رژیم اشغالگر گزارش داد: اگر جنگ ادامه پیدا کند، چاره‌ای جز افزایش مالیات نیست. وزارت دارایی اسرائیل در نظر دارد به زودی مالیات‌ها را برای تامین هزینه‌های جنگ در غزه افزایش دهد.

این مساله در راستای ادامه شکست‌ اقتصادی رژیم صهیونیستی از هفت اکتبر ۲۰۲۳ است. با توجه به افزایش هزینه‌های دولت اشغالگر، کاهش واردات و صادرات، تعطیلی کارخانه‌ها و فروپاشی بخش گردشگری، این ادعا که اقتصاد این رژیم در برابر تأثیرات جنگ مصون است، فروپاشیده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • 3 کارخانه تولید سیم مفتول بزرگ ایران (به همراه راهنمای استعلام قیمت)
  • محاسبه هزینه حمل بار بین المللی
  • چهار محصول ایران خودرو گران شد
  • قیمت کولر صنعتی | 2 سال گارانتی | شرایط چک و اقساط
  • چرا خرید عمده عطر و ادکلن وارداتی به صرفه تر است؟
  • لاپید: اگر کابینه نتانیاهو برکنار نشود قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابد
  • لاپید: اگر کابینه نتانیاهو برکنار نشود قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابند
  • عوامل موثر بر قیمت طراحی سایت ۱۴۰۳
  • راهنمای جامع برای تهیه قطعات ماشین لباسشویی
  • دستگاه غربالگری سرطان سینه با قیمت کمتر ساخته شد