Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی شفیعیان در نشستی که پیرامون شفاف‌سازی نحوه محاسبه مالیات مشاغل با حضور مسئولان اداره امور مالیاتی، رؤسای صمت،اتاق اصناف و اتحادیه ها و جمعی از کسبه و بازاریان شریف در محل سالن اجتماعات فرمانداری ویژه جهرم برگزار شد، با اشاره به نقش بی بدیل کسبه و بازاریان در پیروزی انقلاب اسلامی و اثرگذاری این جامعه شریف در مدیریت بحران های گذشته به ویژه همراهی در مدیریت بیماری کرونا، گفت: با در نظر گرفتن رکود بازار و کاهش قدرت خرید مصرف کنندگان می‌طلبد بر مبنای عدالت، انصاف و در راستای رفع احساس تبعیض و بی عدالتی، مسئولین امور مالیاتی نسبت به محاسبه مالیات مشاغل عمل نموده و ضمن شفاف‌سازی با صبوری و سعه صدر، اقناع سازی عمومی را در دستور کار قرار دهند و با پاسخگویی نسبت به رفع ابهامات اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: به همین منظور طی روزهای گذشته شاهد پیگیری های مکرر مسئولان در سطح ملی هستیم که از جمله می‌توان به دیدارهای رئیس اتاق اصناف ایران با معاون اول رئیس جمهور و رئیس دفتر ریاست جمهوری و همچنین نشست فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی با حضور وزیر اقتصاد و دارایی و رئیس سازمان امور مالیاتی و رئیس اتاق اصناف کشور اشاره کرد که نشان از دغدغه مندی در خصوص وضعیت اصناف، کسبه و بازاریان است.

نماينده عالی دولت در شهرستان جهرم گفت: مالیات محاسبه و اعلام شده بر مبنای تبصره یکصد بوده و پذیرش آن به منزله تسویه حساب و نبود لزوم ارائه مدارک و مستندات در اظهارنامه است. 

شفیعیان گفت: در صورت اعتراض به مبلغ محاسبه شده طبق رایزنی‌ها، تا ۱۵ تیرماه فرصت تکمیل اظهارنامه در نظر گرفته شده و نیاز است مدارک مورد نیاز و مستندات به اداره امور مالیاتی جهت محاسبه مالیات و حسابرسی ارائه شود.

فرماندار ویژه شهرستان جهرم گفت: از مسئولان و متولیان امر در اداره امور مالیاتی شهرستان انتظار دارم از حداکثر اختیارات قانونی خود بهره برده و در حسابرسی رعایت انصاف و عدالت را به عنوان مبنای عمل خود قرار دهند.

او گفت: از انعطاف ضریب های سود که توسط سازمان حمایت یا کمیسیون‌های نظارت بر مشاغل اعلام شده نیز استفاده و به منظور پاسخگویی مناسب، شفاف سازی و اقناع سازی در زمینه نحوه بررسی مدارک و مستندات و حسابرسی در محل اداره میز خدمت برگزار شود.

منبع: شبستان

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حسابرسی مالیاتی اصناف امور مالیاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۳۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با سفیر ایران در لبنان بار دیگر بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس جمهور لبنان تأکید و آنان را به  تسریع در  این کار دعوت کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، مجتبی امانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه دیدار و تبادل نظر کرد.

وی در این دیدار گزارشی از آخرین تحولات محل ماموریت و وضعیت روابط دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و لبنان، همچنین تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه لبنان و مقاومت و مردم این کشور ارائه کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش‌های سفیر کشورمان، بر لزوم تداوم تلاش برای پیگیری توسعه روابط دو کشور بخصوص در زمینه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی، همچنین اهمیت جایگاه لبنان و نقش آن در محور مقاومت‌ علیه رژیم متجاوز صهیونیستی تأکید کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس جمهور لبنان تأکید و آنان را به  تسریع در  این کار دعوت کرد. 

وزیر امور خارجه تاکید کرد: به نظر می‌رسد کشور‌های منطقه نیز به این مهم توجه داشته و در صدد کمک به حل این موضوع هستند.

بررسی مناسبات ایران و ترکیه در دیدار سفیر با امیرعبداللهیانهشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد پلمب شدند
  • پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد
  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی از یک دلال پتروشیمی در فارس
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان
  • راز صفر شدن مالیات ۵۰ درصد اصناف خرد در کشور
  • راز صفر شدن مالیات 50 درصد اصناف خرد در کشور
  • پلمب ۲ آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد
  • عدالت باید در اجرای پروژه‌های عمرانی خوزستان رعایت شود
  • رئیس اتحادیه طلای تهران: اعتصاب طلافروش ها در واکنش به مقررات مالیاتی دولت/ بازار طلا در تهران نیمه تعطیل است
  • اقساط مالیاتی اصناف بلندمدت‌تر می‌شود