Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@23:22:20 GMT

آب‌رسانی بنیاد برکت به ۲۷۰۰ نقطه روستایی

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۶۳۳۷۶

آب‌رسانی بنیاد برکت به ۲۷۰۰ نقطه روستایی

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری فارس، محمد ترکمانه، مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام از آبرسانی به ۲ هزار و ۷۰۰ نقطه روستایی خبر داد.

وی ضمن بیان این مطلب افزود: بنیاد برکت نسبت به آبرسانی به ۲ هزار و ۷۰۰ نقطه روستایی در استان‌های دارای تنش آبی متعهد است که تا به امروز یک‌هزار و ۹۸۰ از نعمت آب بهره‌مند شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل بنیاد برکت تاکید کرد: در حال حاضر نیز عملیات آبرسانی به ۷۴۰ نقطه روستایی در حال انجام است و ساکنان این مناطق نیز به زودی از آب آشامیدنی بهره‌مند خواهند شد.

وی درباره نقاط هدف آبرسانی بنیاد برکت گفت: مناطق روستایی ۸ استان دارای تنش آبی بالا از جمله خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان جنوبی و یزد در اولویت پروژه‌های آبرسانی بنیاد برکت قرار دارند. 

ترکمانه خاطرنشان کرد: بنیاد برکت نسبت به تامین ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای آبرسانی به ۲ هزار و ۷۰۰ نقطه روستای هدف تعهد دارد که تاکنون ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال آن را پرداخت کرده است.

مدیرعامل بنیاد برکت یادآور شد: بنیاد در سال گذشته و در قالب تفاهم‌نامه‌ای با آبفای خوزستان اقدام به آبرسانی به ۷۰۲ روستای واقع در مناطق دارای تنش آبی استان خوزستان کرد.
 ترکمانه ادامه داد: برای این منظور ۴۰۰ کیلومتر لوله‌کشی انجام شد و یک‌هزار میلیارد ریال اعتبار از سوی بنیاد برکت تخصیص یافت.

وی با تاکید بر نهضت آبرسانی بنیاد برکت در کشور اظهار داشت: در حال حاضر نیز عملیات آبرسانی به ۷۴۰ نقطه روستایی در استان‌های دارای تنش آبی در حال انجام است.

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، این بنیاد علاوه بر اشتغال‌زایی و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی به عنوان رسالت و مأموریت اصلی‌اش برنامه‌ها و فعالیت‌های گسترده و متنوعی را نیز در حوزه‌های عمرانی و زیربنایی دارد.

ترکمانه در تشریح جزییات پروژه‌های عمرانی و زیربنایی بنیاد برکت در سال جاری اظهار کرد: ساخت و تکمیل ۱۰ هزار پروژه شامل بیش از ۸ هزار واحد مسکونی محرومان، ۲۰۰ مدرسه، ۲۰۰ مسجد و مرکز فرهنگی و مذهبی، ۷۰۰ طرح آبرسانی، احیای ۶۰۰ رشته قنات و ۳۰ مرکز بهداشتی و درمانی در دستور کار است.

مدیرعامل بنیاد برکت تاکید کرد: این طرح‌ها در ۳۱ استان کشور اجرا می‌شود و ۴۵۰۰ روستا تحت پوشش فعالیت‌های بنیاد در حوزه‌های عمرانی و زیربنایی قرار دارند.

ترکمانه با اشاره به فعالیت‌های کلی بنیاد برکت در حوزه عمرانی خاطرنشان کرد: بنیاد نسبت به ساخت و تکمیل ۵۸ هزار و ۷۰۰ پروژه عمرانی و زیربنایی شامل مدرسه، بیمارستان،کتابخانه، دارالقرآن، آزمایشگاه، مسجد، پایگاه اورژانس، مصلی، خانه بهداشت، حوزه علمیه، خانه عالم، مرکز تجهیزات پزشکی، پایگاه سلامت، مرکز بهداشت، مرکز جامع سلامت، احداث پل، راه‌سازی و آبرسانی در مناطق محروم و روستایی کشور تعهد دارد که از این تعداد، ۴۸ هزار و ۸۰۰ طرح را تکمیل و به بهره‌برداری رسانده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آب رسانی بنیاد برکت روستاها مدیرعامل بنیاد برکت عمرانی و زیربنایی دارای تنش آبی نقطه روستایی هزار و ۷۰۰ ۷۰۰ نقطه ۲ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۳۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح پروژه مجتمع آبرسانی شهرآباد شهرستان بردسکن

دریافت 18 MB

تصویربردار: سعید نوری

کد خبر 6095408

دیگر خبرها

  • آبرسانی به ۷۸ هزار نفر از جمعیت روستایی لرستان
  • روحانیت در دفاع از دین جان و مال را فدا می‌کند
  • تظاهرات دانشجویان، استکبار جهانی را به مرز بحران کشانده است
  • ابلاغ سلام رهبرمعظم انقلاب به خانواده سرلشکر زاهدی
  • رد درخواست ۹۶ درصد متقاضیان نهضت ملی در شهرهای تهران
  • شعار «مرگ بر اسرائیل» به برکت خون شهدا در قلب آمریکا سر داده می‌شود
  • آبرسانی به ۵۱۱ روستای فاقد آب شُرب سالم در کرمانشاه ظرف ۳ سال
  • افتتاح پروژه مجتمع آبرسانی شهرآباد شهرستان بردسکن
  • پایان پروژه آبرسانی به مجتمع کهنه جلگه خراسان شمالی
  • پیشرفت ۹۵ درصدی طرح‌های تامین آب شرب ۷ روستای شهرستان چایپاره