Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار مهدی معصوم بیگی رئیس پلیس پیشگیری انتظامی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس در خصوص آخرین وضعیت عملکرد پلیس پیشگیری در مواجهه با سرقت، زورگیری و موبایل قاپی اظهار داشت: بر طبق آمارهای مرکز فراجا سرقت‌های مهم از جمله سرقت منزل و سرقت های مسلحانه کنترل شده اما سرقت‌های خرد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس پیشگیری انتظامی کشور با بیان این مطلب که سرقت‌های خرد سرقت هایی هستند که ارزش آنها زیر ۲۰ میلیون تومان است تصریح کرد: پلیس در راستای کنترل سرقت هم در پیشگیری و مقابله و همچنین در کشف برنامه‌های متفاوتی را در دستور کار دارد اما نکته ای که وجود دارد این است که همه موضوعات در اختیار پلیس نبوده و عوامل متعددی در وقوع سرقت نقش دارند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا اعلام کرد: پلیس با افزایش گشتی ها و حضور میدانی در محیط به دنبال افزایش احساس امنیت و پیشگیری از وقوع جرم بوده است.

وی با بیان اینکه پلیس از همه ظرفیت در اختیارش برای تولید امنیت استفاده کرده و شبانه روز تلاش می‌کند تا امنیت افزایش یافته و احساس امنیت نیز ارتقا پیدا کند گفت: همه این موضوع در اختیار پلیس نیست و دیگر دستگاه‌های مسئول نیز باید در این زمینه به وظیفه خود عمل کنند.

 سردار معصوم بیگی تاکید کرد: آنچه بر عهده پلیس است پلیس انجام می‌دهد.

 وی در پاسخ به دیگر پرسش فارس در خصوص احساس امنیت و در مقابل انتشار تصاویری از سرقت و زورگیری که به ناامنی دامن می زند گفت: در القای احساس امنیت رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی نیز نقش داشته و برخی نقش خود را در این زمینه به خوبی ایفا نکرده و حتی به احساس ناامنی نیز دامن می‌زنند؛ این که در گوشه‌ای از کشور اتفاقی افتاده که پلیس هم به دنبال موضوع و پیگیری آن است اما برخی شبکه های اجتماعی و رسانه ها آن موضوع را به نمایش می‌گذارند و همه ۸۰ میلیون ایرانی احساس ناامنی می‌کنند از جمله مواردی است که در افزایش و انتشار ناامنی دخالت دارد چرا که اتفاقی را که در یک گوشه افتاده منتشر کرده و احساس ناامنی را دامن می‌زنند.

 رئیس پلیس پیشگیری ناجا خاطرنشان کرد: پلیس طرح های مختلفی را در سطح کشور و بالاخص تهران انجام داده و حضور پررنگ ماموران را شاهد هستیم؛ این دسته از اقدامات در راستای تأمین و افزایش امنیت و احساس امنیت است اما باید مردم نیز مراقب بوده و _با رعایت نکات ایمنی_ فرصت‌های ارتکاب جرم را در اختیار مجرمان قرار ندهند. انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: افزایش سرقت خرد افزایش گشتی های پلیس سردار معصوم بیگی رئیس پلیس پیشگیری احساس امنیت سرقت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۳۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند قاچاق سوخت در کرمان

سردار ناصر فرشید گفت: به منظور مقابله همه جانبه با پدیده شوم و زیانبار قاچاق، ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان در پی دریافت اخباری مبنی بر قاچاق فرآورده‌های نفتی موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: در این راستا برابر استعلامات اخذ شده مشخص شد مالکان ۵ دستگاه کامیون با تشکیل یک باند و صدور بارنامه‌های جعلی اقدام به قاچاق سوخت کرده اند که در ادامه ۵ متهم دستگیر و ضمن کشف ۲۵ هزارو ۴۰۰ لیتر سوخت قاچاق از مخفیگاه آنان، با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

سردار فرشید در این راستا از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه موردی در خصوص جرایم و مفاسد اقتصادی، مراتب را با شماره ۰۹۶۳۰۰ سامانه خبری پلیس امنیت اقتصادی در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • دستگیری سارق مامورنما با ۸ فقره اخاذی در مشهد
  • انهدام باند قاچاق سوخت در کرمان
  • سرقت ۳۰۰ میلیارد ریال طلا در البرز/ سارقان دستگیر شدند
  • کاهش ۱۸ درصدی وقوع سرقت در کرمانشاه
  • بازداشت سرایدار خیانتکار یک مزون در شمال تهران
  • ۲۵ سارق دستگیر شدند
  • دستگیری باند سرقت از مغازه و فروشگاه‌های پوشاک
  • ­سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
  • «سرقت» انگیزه کار و تلاش و سرمایه گذاری را از بین می‌برد
  • «سرقت» انگیزه کار و تلاش و سرمایه ‌گذاری را از بین می‌برد