Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-27@12:48:14 GMT

افشای ارقام عجیب در مذاکره با الکس نوری

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۶۳۵۷۷

افشای ارقام عجیب در مذاکره با الکس نوری

به گزارش "ورزش سه"، چند روز قبل بود که در هیاهوی انتخاب سرمربی جدید استقلال خبر رسید مسئولان این باشگاه با الکس نوری سرمربی ایرانی- آلمانی به توافق رسیده‌اند و او هدایت این تیم را برعهده خواهد گرفت. با این وجود اما مذاکرات به شکلی پیش رفت که حضور نوری در استقلال منتفی شد و اخبار حکایت از بالا بودن درخواست بالای مالی این مربی برای خودو دستیارانش داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نکته قابل توجه درباره نوری این است که او در زمان مدیریت احمد سعادتمند در استقلال نیز گزینه اصلی استقلالی‌ها بود. بعد از پایان فینال جام حذفی فصل 1398-1399 که با شکست استقلال مقابل تراکتور همراه بود،‌فرهاد مجیدی سرمربی آبی ها از سمتش استعفا کرد. در آن مقطع مدیران استقلال با توجه به فاصله اندک تا دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا تصمیم گرفتند مجید نامجومطلق را به عنوان سرمربی برگزینند. با این حال مذاکرات سعادتمند و همکارانش با الکس نوری به طور همزمان پیگیری شد و این مربی قرار بود بعد از پایان مسابقات آسیایی به ایران بیاید و قرارداد خود را امضا کند.

البته که بلافاصله بعد از پایان لیگ قهرمانان با نظر وزیر ورزش و معاون او عمر مدیریت سعادتمند به پایان رسید و پرونده نشستن نوری روی نیمکت استقلال به طور کامل بسته شد.
حالا احمد سعادتمند مدیرعامل سابق استقلال روایت جالبی از روند مذاکرات خود با نوری و توافق با این مربی دارد. او در گفت و گو با خبرنگار "ورزش سه" صحبت هایی را در این خصوص انجام داد.


**3 بار ویدئوکنفرانس کردیم، همه چیز مثبت بود
سعادتمند درباره مذاکره با نوری گفت: «من شخصا با آقای الکس نوری قبل از لیگ قهرمانان آسیا صحبت کردم. در 3 نوبت به صورت ویدئو کنفرانس با او حرف زدم. همه چیز خوب و مثبت پیش رفت. حتی نماینده او به ایران آمد و پیش نویس قرارداد را نیز آماده کردیم. قرار بود بعد از لیگ قهرمانان آسیا این مربی شخصا به ایران بیاید و قرارداد را امضا کند که آقای سلطانی‌فر و آقای علی‌نژاد به همکاری آقای خلیل زاده و دوستان محبت داشتند و عزل بنده را اجرایی کردند.»
وی افزود: «تاکید می‌کنم که ما همه مسائل را با الکس نوری قطعی کرده بودیم اما متاسفانه بعد از برگشت از لیگ قهرمانان حتی یکروز هم اجازه ندادند به باشگاه بروم و سریعا برکنارم کردند. در نهایت پرونده حضور نوری نیز بسته شد.»
**تنها مشکل‌مان بحث ریال و دلار بود که حل شد
مهم ترین موضوعی که حضور نوری در مقطع کنونی را در استقلال منتفی کرد، درخواست های مالی بالای این مربی بود. از سعادتمند پرسیدیم که آیا در آن زمان هم این مربی ایرانی- آلمانی درخواست بالایی داشت؟ او پاسخ داد: «قیمت ها در آن زمان با الان فرق داشت. البته اگر یادتان باشد دقیقا در آن مقطع نیز قیمت دلار حدود 30 هزار تومان بود اما در توافق اولیه ای که با نوری کرده بودیم، قرار بود مبلغ را به صورت ریالی ما به عزیزی در ایران بدهیم و ایشان به صورت ارزی به آقای نوری پرداخت کند.»
**رقم مورد توافق بالاتر از بازیکنان خارجی نبود
از مدیرعامل سابق استقلال خواستیم که رقم توافق با الکساندر نوری در آن مقطع را بیان کند اما اصرارهای ما بی فایده بود. او گفت: «من عدد را نمی‌توانم بگویم اما ما رقمی را با آقای نوری توافق کردیم که نسبت به بازیکنانی که از خارج از کشور می‌آیند،‌معقول بود و بالاتر از آنها نبود. فقط همانطور که گفتم بحث دلاری و ریالی داشتیم که این موضوع را هم حل کرده بودیم.»

**قرار شد حقوق دستیار خارجی‌اش را شخصا پرداخت کند
موضوع درخواست مالی بالای نوری برای دستیارانش هم مساله مهمی در روزهای گذشته بوده است؛ سعادتمند می‌گوید در زمان او چنین بحثی نبوده است: «ما یک پکیج کامل دیده بودیم. ایشان می‌خواست یک تمرین دهنده خارجی همراه خودش به ایران بیاورد اما اگر یادتان باشد آن زمان حضور مربی خارجی در ایران ممنوع بود. با توجه به اینکه پدر آقای نوری ایرانی است، ما مشکل حضور خودش را حل کرده بودیم اما به او گفتیم که نمی‌توانیم با دستیار خارجی اش قرارداد ببندیم.»
سعادتمند افزود: «به همین خاطر به نوری گفته بودیم که قراردادی را با خود شما می‌بندیم و شما هم یک نفر را به عنوان مشاور یا هرچیزی اگر می‌خواهی به ایران بیاورد و از همان مبلغ مورد توافق مبلغی را به آن مربی خارجی پرداخت کن. ایشان هم قبول کرد و حتی ما گفتیم برای آن مربی مورد نظر ویزای توریستی می‌گیریم که بیاید و به عنوان مشاور کنارت باشد اما نمی‌تواند قرارداد رسمی ببندد و روی نیمکت بنشیند.»
**نوری عاشق کار کردن در ایران است
مدیرعامل سابق استقلال درباره علاقه شدید الکس نوری به کار کردن در ایران هم صحبت کرد و گفت: «او بسیار علاقه‌مند است که در ایران کار کند. احساس می‌کنم عاشق ایران است و بسیار دوست دارد در ایران و به خصوص استقلال کار کند. افسوس که ما همه چیز را نهایی کرده بودیم اما دوستان بنده را عزل کردند.»
**خودرو را متوقف کرد تا جواب تلفن من را بدهد
سعادتمند یک خاطره جالب از مذاکره با نوری نیز تعریف کرد: «یک بار با او تماس گرفتم که بنده خدا پشت فرمان و در اتوبان بود. او سریعا خودرو را در کنار اتوبان متوقف کرد و باهم صحبت کردیم. بعد هم با او چندبار دیگر صحبت کردیم. خودش بسیار دوست داشت به ایران بیاید اما این شرایط مهیا نشد.»

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: احمد سعادتمند الکساندر نوری لیگ قهرمانان الکس نوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۳۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق نهایی کونته با ناپولی

سرمربی پیشین تیم‌های یوونتوس، اینتر و چلسی در آستانه معرفی به عنوان سرمربی جدید ناپولی است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بعد از پایان دوران حضور آنتونیو کونته در تیم فوتبال تاتنهام و بازگشت این سرمربی نامدار و پرافتخار به ایتالیا، وی همواره یکی از گزینه‌های بالقوه تیم‌های مطرح این کشور در دوره‌های مختلف بوده است. اسطوره باشگاه یوونتوس که به عنوان سرمربی با این تیم و بعدتر اینتر قهرمانی سری A را در کارنامه دارد، پیش از انتخاب دانیله دروسی بحث حضورش روی نیمکت مربیگری تیم فوتبال رُم به جای ژوزه مورینیو مطرح بود و بعدتر هم از او به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی باشگاه میلان برای جانشینی استفانو پیولی در پایان فصل جاری یاد شده بود، هر چند ناپولی نیز با توجه فصل پرفراز و نشیبی که داشته؛ یکی از باشگاه‌هایی بوده که همواره او را زیر نظر داشته و حالا به نظر می‌رسد کونته قرار است با همین تیم آخر به عرصه مربیگری بازگردد.

شبکه تلویزیونی «رای اسپورت» در این باره مدعی شد؛ آنتونیو کونته برای عقد قراردادی سه ساله با باشگاه ناپولی به توافق رسیده و در تابستان پیش رو هدایت آبی‌پوشان ناپل را بر عهده خواهد گرفت. کونته 54 ساله که در ماه مارس 2023 با توافقی دوجانبه از سمت مربیگری تاتنهام کنار رفت، پیش از این پیشنهاد ناپولی را رد کرد بود. در این باره نیز شایعاتی مطرح شد بر این اساس که کونته بیشتر مشتاق بوده شانس خود را برای هدایت میلان پس از اخراج پیولی امتحان کند اما اخیراً به این نتیجه رسیده که مالکان روسونری قصد ندارند فصل آینده پرهزینه ظاهر شودند و اساساً تمایلی به استخدام کونته که هم دستمزد بالایی دارد و هم روی خریدهای گرانقیمت اصرار می‌کند، ندارند؛ به همین دلیل کونته نیز به تنها گزینه باقی مانده موجود یعنی ناپولی چراغ سبز نشان داده است.

ناپولی که فصل گذشته موفق شد با سرمربیگری لوچانو اسپالتی پس از 33 سال فاتح اسکودتو شود، تابستان اخیر به همکاری‌اش با این مربی ایتالیایی پایان داد و رودی گارسیا را به عنوان جانشین او انتخاب کرد. آبی‌پوشان ناپل با این مربی فرانسوی شروع خوبی در فصل جاری نداشتند و ثبت 8 پیروزی، 4 تساوی و 4 شکست در 16 بازی از رقابت‌های مختلف سبب شد تا این باشگاه با گارسیا قطع همکاری کند.

نبود هتل، مانع مجازات بازیکنان ناپولی شد!

ناپلی‌ها در ادامه والتر ماتزاری را به عنوان سرمربی جدید خود معرفی کردند که او هم تنها 97 روز روی نیمکت ای تیم دوام آورد و به خاطر ثبت آمار 6 برد، 3 تساوی و 8 شکست در 19 بازی از سمت سرمربیگری ناپولی کنار گذاشته شد. پس از این مربی ایتالیایی، فرانچسکو کالتزونا به عنوان سومین سرمربی این فصل آبی‌پوشان ناپل معرفی شد، کسی که همزمان سرمربی تیم ملی فوتبال اسلواکی نیز هست و این تیم را در یورو 2024 هدایت خواهد کرد.

ناپولی در حال حاضر با 49 امتیاز در رده هشتم جدول رده‌بندی سری A ایتالیا ایستاده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • مورایس یک فصل دیگر قرارداد دارد/از شایعه تا واقعیت مذاکره با نویدکیا برای بازگشت به سپاهان
  • توافق نهایی کونته با ناپولی
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • ماجرای رفاقت فرهاد مجیدی و خسرو حیدی؛ در ماجرای درگیری او دخالتی نکردم!
  • در ماجرای مجیدی و سعادتمند در گود نبودم
  • مربی تیم ملی به کادر فنی تراکتور اضافه شد
  • مربی تیم ملی به کادرفنی تراکتور اضافه شد
  • رسمی| مطهری مربی تراکتور شد