Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علیرضا عباس‌زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌جنوبی ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان، اظهار داشت: افزایش ۴۰ درصدی آمار تصادفات جرحی در سطح شهرهای استان به نسبت سال گذشته غیرقابل پذیرش است.

وی با بیان اینکه دلایل افزایش آمار تصادفات، باید احصا و نسبت به رفع آن  اقدام شود، بیان داشت: بر اساس مشاهدات میدانی در حوزه ترافیکی وضعیت اکثر شهرهای خراسان‌جنوبی در مقایسه با شهرهای با تراکم جمعیتی بالا مناسب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌جنوبی ادامه داد: کمیته فنی با هدف کاهش تصادفات در شهر بیرجند، با همکاری فرمانداری و شهرداری بیرجند، پلیس و شورای ترافیک، نسخه اقدامات جامع ترافیکی شهر را تهیه و پروژه های مختلفی را  در این خصوص  تعریف و در کوتاه‌مدت اجرا نماید.

عباس‌زاده تبیین کرد: برنامه جامع حمل و نقل ترافیک شهر بیرجند ابتدا باید در شورای ترافیک شهرستان و پس از آن استان به تصویب رسیده و جهت اجرایی شدن در  شورای  ترافیک کشور نیز به تصویب برسد.

وی متذکر شد: با توجه به افزایش ۴۰ درصدی تصادفات درون‌شهری در استان و با هدف کاهش آن، شورای ترافیک شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران مأموریت دارد ظرف یک ماه آینده ده اولویت اصلی شهرها در حوزه ترافیکی را جهت تصویب در شورای ترافیک استان به ما اعلام نماید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌جنوبی در خصوص لزوم اجرای تقاطع همسطح در برخی از معابر و گذرگاه‌های شهر بیرجند، خاطرنشان کرد: تقاطع غیر هم سطح علاوه بر اینکه کارکرد فنی و ترافیکی دارد به عنوان نماد پیشرفت و مدرن بودن شهر نیز مطرح می‌شد.

عباس‌زاده تأکید کرد: شهرداری بیرجند پیشنهادات خود را در خصوص ساخت تقاطع غیر هم سطح  ارائه نماید تا پس از اقدامات کارشناسی در جلسه آتی به تصویب برسد.

وی با تاأید بر لزوم برنامه‌ریزی برای سفرهای تابستانی، متذکر شد: از آنجایی که پیش‌بینی می‌شود آمار سفرها نسبت به نوروز افزایش داشته باشد تمامی دستگاه‌های دخیل باید آمادگی لازم را داشته باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌جنوبی گفت: در راستای خدمات‌رسانی به مسافران تابستانی، تقویت زیرساخت‌های گردشگری، افزایش توقفگاه‌های موقت، گشت‌های پلیس و آمادگی واحدهای امدادی ضروری است.

انتهای پیام/۳۶۳۵/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی علیرضا عباس زاده تصادفات ترافیک تصادفات درون شهری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی شورای ترافیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۳۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در مراسم  آغاز ادغام تزریق واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان که در پایگاه ضمیمه مرکز خدمات جامع سلامت نجفی گل شهرستان بیرجند برگزار شد  با اشاره به اهمیت تزریق واکسن پنوموکوک در پیشگیری از عفونت‌های ناشی از باکتری پنوموکوک مثل عفونت مغز و ریه گفت: در استان خراسان جنوبی همزمان با استان‌های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، خوزستان، ایلام و بوشهر، در کلیه مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های بهداشتی و خانه‌های بهداشت سراسر استان تزریق واکسن آغاز شد.

شایسته با بیان اینکه این واکسن از سن دو ماهگی و در سه نوبت دوماهگی، ۴ ماهگی و یک سالگی به کودکان استان تزریق خواهد شد.، افزود: بخش اول واکسن از وزارت بهداشت تحویل و در مراکز بهداشت سراسر استان توزیع شده است.
وی با بیان اینکه هر سال حدود ۴۰۰۰۰۰ کودک زیر ۵ سال در دنیا به علت ابتلا به بیماری پنوموکوک جان خود را از دست می‌دهند، گفت:  کودکانی که به انواع شدید بیماری مبتلا می‌شوند و زنده می‌مانند، اغلب مبتلا به عوارض فلج دائمی، ناشنوایی یا آسیب‌های مغزی می‌شوند و استرپتوکوک پنومونیه (پنوموکوک) سبب سینوزیت، مننژیت، اوتیت مدیا، پنومونی، عفونت خون و سایر بیماری‌ها می‌شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: با واکسیناسیون کودکان از میزان بروز این عفونت‌ها در سنین بالاتر (سالمندان، بیماران قلبی ریوی مزمن، نقائص سیستم ایمنی) به علت کاهش مواجه شدن با بیماری کاسته خواهد شد همچنین واکسیناسیون با کاستن از بار بیماری سبب کاهش مصرف آنتی بیوتیک‌های وسیع  در مراکز درمانی کشور شده و از گسترش مقاومت دارویی در کشور نیز جلوگیری می‌کند.

دیگر خبرها

  • نظارت ۹۹۰ نفر از شبکه مردمی ناظران شورای نگهبان در دور دوم انتخابات مجلس
  • قرعه کشی برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی حوزه بیرجند، درمیان و خوسف  در صدا و سیمای خراسان جنوبی
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • مشخصات خودروی برقی مناسب ناوگان تاکسیرانی اعلام شد
  • قاچاقچی سوخت بیش از ۲ میلیارد تومان جریمه شد
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در شهرستان فریدن
  • اجرای ۷۹ پروژه بازآفرینی شهری در محلات خراسان جنوبی
  • همایش روز شوراهای خراسان جنوبی برگزار شد
  • بیش از ۱۳ درصد مساحت شهرها، محدوده هدف بازآفرینی شهری است