Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@02:33:19 GMT

مرگ پزشک آبادانی ارتباطی به حادثه متروپل ندارد

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۶۳۸۴۳

مرگ پزشک آبادانی ارتباطی به حادثه متروپل ندارد

شب گذشته خبری مبنی بر سقوط  یک پزشک اورژانس آبادان از طبقه هشتمِ برجِ محل زندگی خود منتشر شد سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفته بود دکتر علامه به دلیل شدت جراحت وارده از سقوط از ارتفاع در دم جان باخت.

این حادثه که علت آن توسط کارشناسان ناجا در دست بررسی است بهانه ای شد برای ضدانقلاب تا ادعا کنند دکترعلامه همان کسی است که هویت جسد حسین عبدالباقی را در نیمه شب نخست حادثه متروپل تاییده نکرده است و اینگونه به مخاطب القا کنند که این پزشک به همین دلیل کشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشگاه علوم پزشکی آبادان در واکنش به این شایعه سازی ها بیانیه ای صادر کرد  که مرگ پزشک آبادانی ارتباطی به حادثه متروپل ندارد.

متن کامل این بیانیه بدین شرح است:

ضمن عرض تسلیت به خانواده مرحوم دکتر پیوند علامه، پزشک تازه درگذشته‌ی دانشگاه علوم پزشکی آبادان، به استحضار می‌رساند برخلاف برخی شایعات بی‌اساس و بدون مدرک منتتشرشده در بعضی از صفحات مجازی، مبنی بر ارتباط مرگ دکتر علامه با موضوع تایید هویت جسد مالک هلدینگ عبدالباقی، لازم به ذکر است پزشک یادشده در تاریخ مذکور پزشک شیفت نبوده و به هیچ عنوان در بیمارستان حضور نداشتند.

شایان ذکر است دکتر علامه روز قبل از تایید هویت جسد حسین عبدالباقی آبادان را به مقصد تهران ترک می‌کنند که پرواز  به دلیل مشکلات فنی در شیراز به زمین می‌نشیند و ایشان از شیراز به صورت زمینی به آبادان بازمی‌گردند و زمانی به بیمارستان می‌آیند که جسد به سردخانه منتقل شده بود.
 کذب ‌بودن این شایعه زمانی بیشتر از همیشه نمایان می‌شود که اصولا تایید هویت جسد برعهده پزشک طب اورژانس نیست و پزشکی قانونی و قوه قضاییه متولی این وظیفه هستند.

به گزارش فارس بعد از حادثه ریزش  ساختمان متروپل در آبادان که منجر به جان باختن 43 نفر شد یکی از پرسش‌های افکار عمومی این بود که آیا حسین عبدالباقی مالک متروپل مرده است یا زنده؟

با وجود آن که مسئولان و رسانه‌های رسمی از کشته شدن این شخص خبر داده‌اند، فضای سنگین عاطفی، نارضایتی گسترده در کنار شیوه اعلام این خبر، باعث شده خبر مرگ مالک برج متروپل از سوی مردم باور نشود.

انتهای پیام/

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: پزشک قانونی آبادان مرگ پزشک متروپل عبدالباقی هویت جسد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۳۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام تعداد پزشکان مسموم شده در ماجرای مهمانی شیراز

 

به گزارش تابناک،‌ معاون دادستان شیراز از دستگیری ۳ نفر در خصوص فوت یک پزشک در استان فارس خبر داد.

در پی وقوع حادثه مسمومیت تعدادی در مهمانی خانوادگی و فوت یک پزشک، معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و سرپرست دادسرای جنایی و جرایم امنیتی شیراز از تشکیل پرونده قضائی و ورود قاضی ویژه قتل استان به حادثه مذکور خبر داد.

 

افشین محمدی دره شوری با بیان اینکه در جریان این پرونده تا کنون سه نفر از عوامل مرتبط با حادثه مسمومیت افراد حاضر در این مهمانی در بازداشت به سر می‌برند، گفت: دیگر عوامل، مسببین و معاونین احتمالی جرم نیز تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

وی افزود: در این حادثه در مجموع ۶ نفر دچار مسمومیت شده‌اند و از این تعداد یک نفر فوت شده و سایر افراد پس از اقدامات پزشکی در ساعات اولیه حادثه از بیمارستان مرخص شده‌اند.

وی با کذب خواندن بخشی از اطلاعات و حاشیه‌های غیر موثق انتشار یافته در فضای مجازی تأکید کرد: برخی مطالب منتشر شده گمانه زنی و اطلاعات فاقد اعتبار است و تنها دستگاه‌های متولی و مسئول با در نظر گرفتن حقوق شهروندی افراد و وضعیت تحقیقات پرونده اجازه ارائه اطلاعات را دارند.

 منبع: مهر

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز
  • پشت پرده مسمومیت الکلی پزشکان در شیراز
  • ادامه حمایت‌های دانشجویان آبادانی از خیزش دانشجویان حامی مردم غزه
  • راه اندازی دوباره واحد پتروشیمی آبادان
  • فوت یک پزشک بر اثر مصرف مشروبات الکلی!
  • بازداشت ۳ نفر در پرونده فوت یک پزشک در شیراز
  • تحقیقات در خصوص حادثه فوت یک پزشک در شیراز ادامه دارد
  • اعلام تعداد پزشکان مسموم شده در ماجرای مهمانی شیراز
  • فرونشست زمین در خیابان علامه مجلسی / لوله ۳۰۰ میلی‌متری آب شکست
  • نشست زمین در خیابان علامه مجلسی اصفهان/ آب‌گرفتگی شدید در این خیابان+ فیلم