Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@14:26:51 GMT

واکنش دیپلمات ایرانی به اظهارات پامپئو

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۶۳۹۶۹

واکنش دیپلمات ایرانی به اظهارات پامپئو

نماینده ویژه رئیس جمهور ایران در امور افغانستان در واکنش به اظهارات مایک پامپئو، وزیرخارجه سابق آمریکا گفت: واشنگتن برای سرپوش گذاشتن بر شکست خود از افغانستان تا آمریکای جنوبی به دروغ پراکنی می‌پردازد

به گزارش مشرق، «حسن کاظمی قمی» نماینده ویژه رئیس جمهور ایران در امور افغانستان به اظهارات اخیر مایک پامپئو، وزیر خارجه سابق آمریکا واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاظمی قمی در توئیتی نوشت: «ابتدا ذهن‌ها را معاصر کنیم. دروغگویی و پنهانکاری بخشی از ویژگی آمریکاست. طبیعی است که در سیستمی سالانه میلیون ها دلار هدر رفت محافظت از پامپئو می‌شود، امر آشکارا پنهان می‌شود و واشنگتن کارنامه سراسر دروغ خود از افغانستان تا آمریکای جنوبی را با دروغ پراکنی به تصویر می‌کشد.»

 مایک پامپئو وزیر خارجه سابق آمریکا در مصاحبه با العربیه ادعاهایی را در خصوص سیاست خارجی این کشور در دولت ترامپ مطرح کرده است. 

بیشتر بخوانید:

قاتل سردار سلیمانی میهمان قاتلان خاشقچی

این در حالی است که پامپئو یکی از بانیان اصلی توافق دوحه میان آمریکا و طالبان بود که منجر به فروپاشی دولت گذشته و قدرت گرفتن طالبان در افغانستان شد. 

براساس توافقنامه دوحه آمریکا متعهد شد در قبال تعهد طالبان به عدم تهدید از خاک افغانستان علیه ایالات متحده، آتش‌بس، آغاز مذاکره با دولت افغانستان و قطع ارتباط با القاعده تمام نیروهای خارجی را از افغانستان خارج کند. 

مایک پامپئو که هیچ دستاوردیی در دوران سکانداری خود در وزارت خارجه آمریکا نداشت همچنین در بخشی دیگری از مصاحبه خود ضمن توجیه ترور سردار شهید قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس نیز گفت که  «ژنرال سلیمانی در حال طراحی برای کشتن پانصد آمریکایی دیگر بود ما این فرصت را داشتیم که این طرح را خنثی کنیم و آن را انجام دادیم».

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت مایک پامپئو حسن کاظمی قمی شهید سلیمانی خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت مایک پامپئو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۳۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاریخ‌سازی افغانستان با یک ایرانی

آفتاب‌‌نیوز :

دیدار نهایی پلی‌آف جام ملت‌های فوتسال آسیا برای مشخص شدن تکلیف پنجمین تیم صعودکننده به جام جهانی روز یکشنبه بین تیم‌های افغانستان و قرقیزستان برگزار شد و در نهایت افغانستان موفق شد با نتیجه پنج بر ۳ حریف خود را شکست داده و به جام جهانی صعود کند.

هدایت تیم ملی افغانستان را مجید مرتضایی سرمربی اسبق تیم فرش‌آرا مشهد بر عهده دارد.

تیم ملی فوتسال افغانستان برای اولین بار بود که در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا حضور پیدا می‌کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • واکنش عرب ها به وانت نیسان ایرانی | ویدئو
  • واکنش بانک مرکزی به اظهارات میرسلیم/ عقل سلیم چه می‌گوید؟
  • واکنش‌ها به اظهارات جنجالی مهدی نصیری در بی‌بی‌سی
  • نصری: اجازه ندهید این روایت دروغ را پخش کنند!
  • صنعا: سرکوب دانشجویان موید دروغ بودن شعار دموکراسی آمریکاست
  • واکنش عرب‌ها به وانت طلایی ایرانی
  • تاریخ‌سازی افغانستان با یک ایرانی
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • واکنش AFC به صعود افغانستان به جام جهانی فوتسال
  • زن خبرساز در سخنرانی رئیسی