Web Analytics Made Easy - Statcounter

در دیدار مسئولان و دست اندرکاران برگزاری مراسم حج، مقام معظم رهبری از اختلاف افکنی بین شیعه و سنی به عنوان گسلی که همواره مورد توجه و طمع ورزی انگلیس بوده یاد کرده و فرمودند: "انگلیس‌ها هنرشان ایجاد اختلاف است و یکی از گسل‌ها و شکاف‌هایی که همیشه انگلیس‌ها از آن استفاده کرده‌اند، شکاف بین شیعه و سنی است".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در همین راستا "حسن همتی" عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تقریب گفت: یکی از سیاست های استکبار و دشمنان اسلام همواره این بوده است که بین قومیت های موجود اختلاف بیندازد.

نماینده مردم شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخن رهبری  که" انگلیسی‌ها هنرشان ایجاد اختلاف است و یکی از گسل‌های که همیشه سراغش می‌روند، ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی است"، گفت: دشمنان اسلام با دامن زدن به اختلافات قومی و مذهبی هر روز به اهداف شوم خود که همانا نابودی اسلام است،  نزدیکتر می شوند.

وی ادامه داد: توصیه مقام معظم رهبری به تمامی مسلمانان جهان اسلام برابری، برادری و وحدت بوده و هست.

همتی با تاکید بر این مطلب که جهان اسلام به شدت به وحدت و هم افزایی برای مقابله با شیطنت‌ها و توطئه‌های دشمنان نیاز دارد، خاطرنشان کرد: مهمترین خطری که تفرقه های مذهبی برای کشورهای اسلامی دارد، کشیده شدن دامنه این اختلافات به مرزهای کشورهایشان است.

این نماینده مجلس یازدهم تصریح کرد: ملت‌های مسلمان جهان سخنان رهبر را فصل الخطاب خود قرار داده و رهنمودهای ایشان را سرمشق خود قرار دهند.
 
وی یادآور شد: بخشی از سخنان مقام معظم رهبری مختص به نوع ارتباط با کشورهای همسایه بود. بر همین اساس باید روابطی بر پایه اتحاد و برادری بین ایران و همسایگان شکل بگیرد و علاوه بر آن ملت‌های منطقه مشکلات و اختلافات قومی و مذهبی را کنار بگذارند.
 
همتی در پایان گفت: اولویت‌های سیاسی ما در کم شدن اختلافات قومیتی و مذهبی  و البته تقویت بحث اتحاد و برابری است؛ باید توجه داشت که اختلافات قومیتی و مذهبی یکی از بزرگترین چالش‌ها در منطقه و حتی داخل کشور است و باید تمامی افراد از دامن زدن به آن پرهیز کنند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: حسن همتی نماينده مجلس کشورهای اسلامی وحدت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۴۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از ایران تا پاکستان/ شعر شاعر پاکستانی در استقبال از غزل رهبر انقلاب

احمد شهریار شاعر پاکستانی، تازه‌ترین شعر خود را در استقبال از غزل رهبر معظم انقلاب سرود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مدتی قبل عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب، شعری را منتشر کرد که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در آستانه عملیات وعده صادق خواندند؛ مهدی فضائلی، عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب، در صفحه ایکس خود نوشت:

غزل زیر، سروده چندسال پیش رهبر انقلاب اسلامی است، معظم‌له این بیت از سروده را در آستانه عملیات وعده صادق در یکی از جلسات مرتبط خوانده‌اند:

تو را است معجزه در کف زساحران مهراس
عصا بیفکن و از بیم اژدها مگریز

در روزهای گذشته جمعی از هنرمندان و شاعران ایرانی به استقبال از این غزل رهبر معظم انقلاب رفتند اما این بار احمد شهریار، شاعر پاکستانی، تازه‌سروده خود را به این موضوع اختصاص داد که در ادامه می‌خوانید:

اگر به عشق یقین داری از فنا مگریز

دلیر باش و خطر کن، به هیچ جا مگریز

قسم به خضر که در انتهای این ظلمات

همیشه آبِ حیات است، پس بیا مگریز

تو پورِ حیدری، از دیوِ هفت‌سر مهراس

ز قومِ رستمی از حلقه بلا مگریز

بسنج با دمِ شمشیر، زورِ دشمن را

ز غرشِ رجز و هیبتِ صدا مگریز

تو نورِ علم و یقینی و در کنارِ حسین

به قلبِ شب بزن، از خاکِ کربلا مگریز

دوباره معرکه حق و باطل است اینجا

تویی که مردِ نبردی، به انزوا مگریز

کد خبر 749316

دیگر خبرها

  • دیدار جمعی از معلمان با رهبر معظم انقلاب در روز چهارشنبه
  • از ایران تا پاکستان/ شعر شاعر پاکستانی در استقبال از غزل رهبر انقلاب
  • شعر شاعر پاکستانی در استقبال از غزل رهبر انقلاب
  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول فصلنامه «ماجرا»
  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول «ماجرا»
  • دیدار جمعی از معلمان سراسر کشور با رهبر انقلاب
  • شهید مطهری مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین بود
  • معلمان با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
  • باقری:‌ گذر موفق ایران از نشیب وفرازها مرهون حکمت رهبر معظم انقلاب است
  • چالش‌های جدی «وعده صادق» برای سامانه تدبیر آمریکا در منطقه