Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: شناسایی نقاط پرحادثه در استان و مدیریت تصادفات جاده‌ای نیازمند ارائه برنامه کوتاه‌مدت است تا بتوان برای اعتبارات تلاش کرد و فوتی‌ها را کاهش داد.

علیرضا عباس زاده، امروز شنبه ۲۸ خرداد در جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان، افزایش 40 درصدی آمار تصادفات جرحی در سطح شهرهای استان به نسبت سال گذشته را غیرقابل پذیرش عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه دلایل افزایش آمار تصادفات، باید احصاء و نسبت به رفع آن  اقدام گردد، تصریح نمود: بر اساس مشاهدات میدانی در حوزه ترافیکی  وضعیت  اکثر شهرهای خراسان جنوبی در مقایسه با شهرهای با تراکم جمعیتی بالا مناسب است. 

معاون استاندار ادامه داد: کمیته فنی با هدف کاهش تصادفات در شهر بیرجند، با همکاری فرمانداری و شهرداری بیرجند، پلیس و شورای ترافیک، نسخه اقدامات جامع ترافیکی شهر را تهیه و پروژه های مختلفی را  در این خصوص  تعریف و در کوتاه مدت اجرا کند. 

عباس زاده اظهار کرد: برنامه جامع حمل و نقل ترافیک شهر بیرجند ابتدا باید در شورای ترافیک شهرستان و پس از آن استان به تصویب رسیده و جهت اجرایی شدن در  شورای  ترافیک کشور نیز  به تصویب برسد.

وی یادآور شد: با توجه به افزایش 40 درصدی تصادفات درون شهری در استان و  با هدف کاهش آن، شورای ترافیک شهرستان ها به ریاست فرمانداران مأموریت دارد ظرف یک ماه آینده ده اولویت اصلی شهرها در حوزه ترافیکی را جهت تصویب در شورای ترافیک استان به ما اعلام کند.

معاون استاندار درخصوص لزوم اجرای تقاطع همسطح در برخی از معابر و گذرگاه های شهر بیرجند، خاطرنشان کرد: تقاطع غیر هم سطح علاوه بر این که کارکرد فنی و ترافیکی دارد، به عنوان نماد پیشرفت و مدرن بودن شهر نیز مطرح می شد.

عباس زاده تأکید کرد: شهرداری بیرجند پیشنهادات خود را در خصوص ساخت تقاطع غیر هم سطح  ارائه کند تا پس از اقدامات کارشناسی، در جلسه آتی به تصویب برسد.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی تصادفات جاده ای خراسان جنوبی شورای ترافیک ایسنا شورای ترافیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۴۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت ترافیکی معابر و بزرگراه‌های تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ علی اصغر شریفی درباره ترافیک امروز شهر تهران گفت: با رصدی که از طریق مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از وضعیت تردد خودروها در ساعات ابتدایی صبح روز ۳شنبه یازدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ از سطح معابر بزرگراه‌هایی شهر تهران انجام شد، شاهد شروع ترافیک در مسیرهای غربی، شرقی و جنوبی به سمت مرکز شهر تهران و معابری پرتردد و دارای ترافیکی سنگین و نیمه سنگین اما روان در سطح پایتخت بودیم.

وی ادامه داد: بار ترافیکی در بزرگراه تهران کرج در هر مسیر غرب به شرق تا مقطع پل آزادگان بدون مشکل و روان، مسیر شهید سلیمانی _ صیاد، بابایی مسیر شرق به غرب _ نیروی زمینی، زین الدین_ روی پل امام علی (ع)، علامه – شقایق در حال حرکت، امام علی (ع) – جانبازان، شهید سلیمانی – ستاری، بزرگراه لشگری - شیشه مینا و رسالت قبل از پل سید خندان هم و بدون مشکل ترافیکی است.

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ افزود: ترافیک در بزرگرا ههای شیخ فضل الله _ روی پل یادگار سنگین، آبشناسان _ سردار جنگل سنگین، همت _ جنت آباد، چمران _ نهج البلاغه، یادگار امام (ره) تا مقطع صالحی تا شیخ فضل الله از جلال آل احمد، محمد علی جناح بعد از پل شیخ فضل الله سنگیناست.

سرهنگ شریفی بیان داشت: خیابان آزادی در مسیر غرب به شرق از شهیدان به دلیل نقص معبر پر تراکم و جانبازان از میدان امام رضا (ع) و مسیر جنوب به شمال نواب از نهم دی دارای بار ترافیکی سنگینی است و داخل تونل توحید ترافیک منظم و در حال حرکت است.

سرهنگ شریفی بیان داشت: طرح جناغی ها در معابر بزرگراهی در حال اجراست و این طرح به این منظور انجام می شود که برخی از رانندگان نمی خواهند قوانین را رعایت نمایند و قصد دارند زودتر از بقیه رانندگانی که در انتظار ورود به رمپ ها و خروجی ها حضوری منظم دارند وارد شوند و به قول معروف زرنگی کنند که تیم های پلیس راهور تهران بزرگ، با حضور خود در این مقاطع از این اقدام رانندگان متخلف جلوگیری می کند.

کد خبر 6092675

دیگر خبرها

  • نظارت ۹۹۰ نفر از شبکه مردمی ناظران شورای نگهبان در دور دوم انتخابات مجلس
  • اعلام محدودیت ترافیکی تعطیلات پیش رو در جاده‌ها
  • اعلام ممنوعیت‌های ترافیکی جاده‌ها در تعطیلات ۳ روزه آتی/ چالوس در کدام روزها یکطرفه است؟
  • ۴۶۰ روز به پایان مدیریت شهری ششم باقی مانده است
  • آخرین وضعیت ترافیکی معابر و بزرگراه‌های تهران
  • قرعه کشی برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی حوزه بیرجند، درمیان و خوسف  در صدا و سیمای خراسان جنوبی
  • مصوب نشدن بودجه شهرداری موجب اخلال در ارائه خدمات به شهروندان می‌شود
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • آغاز طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در شهرکرد
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند