Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@14:54:17 GMT

هفت نقطه حادثه خیز در منطقه ۱۴ ایمن‌سازی شد

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۶۴۳۶۱

هفت نقطه حادثه خیز در منطقه ۱۴ ایمن‌سازی شد

به گزارش خبرنگار مهر، مدیریت شهری به‌دلیل تعدد خدماتی که به شهروندان ارائه می‌دهد، همواره در پایتخت کشور از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و به نوعی بسیاری از ابعاد زندگی شهروندان با خدمات مدیریت شهری و شهرداری تهران گره خورده است.

در این بسته خبری به گوشه‌ای از خدمات مدیریت شهری می‌پردازیم.

ایمن سازی هفت نقطه حادثه خیز منطقه ۱۴

محمد ملاصالحی با بیان اینکه در حوزه ترافیک ارتقای ایمنی معابر امری ضروری است، گفت: برای این منظور و با حضور سرپرست اداره کل مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری تهران نقاط حادثه خیز معابر منطقه شناسایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه ۱۴ افزود: این طرح با توجه به آمار، نوع و تعداد ثبت تصادفات در هفت نقطه بزرگراهی منطقه چون بسیج، شهید محلاتی، خاوران، بلوار هجرت، خیابان ده حقی، شاه آبادی و میدان ۱۳ آبان در اولویت رفع خطر و ایمن‌سازی معابر اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به ایمن‌سازی دور برگردان بسیج، ایجاد پهلوگاه جهت تأمین ایمنی ورودی و خروج پارک اضطراری در این بزرگراه، کانالیزه کردن خودروهای عبوری، ایمن‌سازی و مناسب‌سازی کانال عابر پیاده و اصلاح هندسی در محورهای ابوذر، ده حقی، الله اکبر و… به عنوان کارهای انجام شده گفت: ایمن‌سازی بلوار هجرت، تقاطع خیابان‌های شاه‌آبادی، گل‌شناس، ابوذر، ده حقی و اصلاح هندسی در سه نقطه در ادامه ایمن سازی معابر و شریان‌های عبوری انجام خواهد شد.

ملاصالحی در پایان از نصب ایمن سازی مسیرهای ورودی و خروجی، اصلاح هندسی و بررسی نقاط حادثه خیز در راستای افزایش امنیت عابران خبر داد و خاطرنشان کرد: در این خصوص نسبت به ایمنی معابر شریانی و نقاطی که احتمال بروز حادثه در آنها وجود دارد احصا شده و اقدام به رفع خطر می‌شود.

اجرای عملیات علف تراشی در باغات منطقه دو

علیرضا جعفری از اجرای عملیات علف تراشی و احداث آتش بر و تشکیل اکیپ‌های اطفا حریق در باغات منطقه دو به منظور حفظ و صیانت از درختان و فضای سبز و جلوگیری از آتش سوزی احتمالی خبر داد و گفت: منطقه ۲ به لحاظ وجود ۱۹۰۸ هکتار فضای سبز از مناطق برخوردار و مطلوب شهر تهران در بحث سرانه فضای سبز است، بر همین اساس هم زمان با آغاز فصل گرما و احتمال آتش سوزی در سطح فضای سبز و باغات منطقه، برنامه ریزی منسجم جهت جمع آوری علف‌های هرز صورت گرفت.

وی افزود: عملیات حذف و جمع آوری علف‌های هرز در باغات، زمین‌های غیر محصور، لچکی ها و رفیوژهای بزرگراهی به صورت برنامه مستمر انجام می‌شود و در حال حاضر ۸۰ هزار مترمربع از اراضی از علف‌های هرز پاکسازی شد.

جعفری با اشاره به گستردگی و پراکندگی پوشش گیاهی در سطح منطقه و وجود باغات که منجر به افزایش احتمال آتش سوزی در سطح منطقه می‌شود، گفت: در راستای اقدامات پیشگیرانه از آتش سوزی‌های احتمالی، تشکیل اکیپ‌های اطفا حریق در سطح باغات و احداث آتش بر در نقاط پر خطر شناسایی شده در دستور کار قرار گرفت.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه دو در پایان فعال کردن گشت‌های حفاظتی در سطح فضای سبز منطقه را از دیگر اقدامات صورت گرفته برشمرد و گفت: از مهمترین اقدامات علاوه بر احداث آتش بر، اطلاع رسانی و اشاعه فرهنگ جلوگیری از حریق با توزیع اطلاعیه‌های هشدار دهنده در مناطق بحرانی انجام شد.‌

راه اندازی باشگاه نشاط سالمندی در سرای محلات منطقه ۱۳

محمدهادی علی‌احمدی از راه‌اندازی و آغاز به کار باشگاه نشاط سالمندی از اوایل تیرماه در سرای محلات منتخب این منطقه خبر داد و گفت: به مناسبت فرارسیدن فصل تابستان و به‌منظور برطرف کردن نیازهای روانی و حفظ سلامت جسمانی سالمندان، باشگاه نشاط سالمندی در سرای محلات منتخب از اوایل تیرماه گشایش می‌یابد.

شهردار منطقه ۱۳ تجربه یک سالمندی سالم را حق این قشر ارزشمند از جامعه دانست و افزود: در حوزه سلامت جسمی و روانشناختی، سالمندی جمعیت، زمینه ساز افزایش بیماری‌های مزمن می‌شود که این موضوع اهمیت مراقبت‌های بهداشتی و درمانی در این گروه سنی و آموزش سبک زندگی سالم برای تجربه سالمندی سالم را بیش از گذشته نشان می‌دهد.

وی افزود: شهرداری منطقه ۱۳ به عنوان یکی از متولیان امر سلامت سالمندان نسبت به راه‌اندازی باشگاه نشاط سالمندی با شعار سلامت ما، حال خوب ما در سرای محلات صفا، نیروی هوایی، حافظیه و آشتیانی اقدام کرده است.

علی‌احمدی اظهار کرد: در این باشگاه، برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی و گردشگری ویژه سالمندان به همراه مشاوره و آموزش‌های درمانی اجرا می‌شود.

شهردار منطقه ۱۳ عنوان کرد: این اقدام با همکاری و مشارکت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه، خانه مشارکت مردم در سلامت و توسعه منطقه و سرای محلات صورت گرفته و علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر به نزدیک‌ترین خانه سلامت محل سکونت خود مراجعه کنند.

نصب گاردریل در مسیر شمال به جنوب بزرگراه شهید صیاد شیرازی

حسین حقی سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۷ از نصب ۱۵۰ شاخه گاردریل در مسیر شمال به جنوب بزرگراه شهید صیاد شیرازی خبر داد و گفت: در راستای افزایش ایمنی و کاهش تصادفات خطرناک در مسیر شمال به جنوب بزرگراه شهید صیاد شیرازی این معاونت اقدام به نصب ۱۵۰ شاخه گاردریل به متراژ ۶۰۰ متر طول کرد.

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۷ در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین و رایج‌ترین روش‌های افزایش ایمنی در راه‌های اصلی و جاده‌ای که مانع خروج وسایل نقلیه از جاده و یا سقوط از پرتگاه می‌شود، نصب حفاظ‌های فلزی کناره‌ها و میانه‌های جاده‌ها (گاردریل) است که نقش مهمی در کنترل ترافیک و ایمنی دارد.

وی تاکید کرد: نصب علائم فنی و هشدار دهنده اعم از گاردریل، تابلوهای جهت نما و هاشور بر روی نقاط خطرزای گاردیل‌های موجود جهت تشدید ضریب ایمنی شهروندان انجام خواهد شد.

کد خبر 5517075

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری تهران بسیج شهرداری منطقه 14 تهران شهرداری تهران شورای شهر تهران عزت الله ضرغامی قوه قضاییه علیرضا زاکانی سازمان حج و زیارت کودکان کار پلیس راهور هلال احمر جمهوری اسلامی ایران دستگیری آلودگی هوا مترو بهزیستی سازمان تامین اجتماعی سرای محلات ایمن سازی حادثه خیز منطقه ۱۳ آتش سوزی فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۴۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، علی اکبر حسینی محراب در شورای اداری دزفول که دیشب در سالن همایش‌های فرمانداری ویژه این شهرستان برگزار شد، گفت: حتی یک کشته ناشی از تصادفات جاده‌ای به دلیل ناایمن و یا غیراستاندارد بودن جاده در خوزستان پذیرفتنی نیست و باتوجه به اینکه برخی جاده‌های استان به جاده مرگ شهرت یافته است، باید ایمن سازی این مسیر‌ها به عنوان اولویت در دستور کار قرار گیرد.


وی بر توسعه زیرساخت‌های خوزستان تاکید کرد و افزود: طرح‌هایی باید در خوزستان تعریف و اجرایی شود که گرهی از مشکل مردم باز کند و دستگاه‌های استان باید از هر اقدام نمایشی و بی ثمر پرهیز کنند.

حسینی محراب با بیان اینکه همه زیرساخت‌های طرح مسکن ملی باید پیش از بهره برداری و سکونت مردم تکمیل شود، ادامه داد: همه دستگاه‌های متولی در استان مکلف هستند پیش از واگذاری به مردم، زیرساخت‌های آب، برق، گاز، فاضلاب و آسفالت طرح‌های مسکن ملی را تکمیل کنند.

لزوم پرهیز دستگاه‌های خوزستان از کار‌های تشریفاتی

استاندار خوزستان با بیان اینکه خوزستان نیاز به مدیران قوی و با انگیزه دارد، گفت: هزینه تشریفات در دستگاه‌ها و برنامه‌های استان باید به حداقل ممکن کاهش یابد.

وی با توصیه دستگاه‌های دولتی به ارتباط با مردم، اضافه کرد: مسئولان دولتی و دستگاه‌های اجرایی باید بیش از پیش ارتباط مردمی خود را تقویت کنند.

حسینی محراب می‌گوید: دستگاه‌های خوزستان باید از کار تشریفاتی خودداری کنند و تمام همت خود را صرف خدمت شبانه روزی به مردم و گره گشایی از مسایل مبتلا به استان کنند.

وی مراقبت از بیت المال را ماموریت همیشگی دستگاه‌ها دانست و گفت: مدیران و دستگاه‌های استان از هدیه دادن به مدیران بالادستی که به استان و یا شهرستان‌ها سفر می‌کنند به طور جد پرهیز کنند.

ساماندهی باغ ویلا‌های اجاره‌ای در خوزستان

استاندار خوزستان با تاکید بر حراست از اراضی کشاورزی کلاس یک و ۲ استان، گفت: همه دستگاه‌ها نسبت به حراست از زمین‌های خوب و با کیفیت استان مسوولیت دارند.

وی بر لزوم ساماندهی باغ ویلا‌های اجاره‌ای در خوزستان تاکید کرد و افزود: ضابطه‌مند بودن و ساماندهی فعالیت این باغ ویلا‌ها باید در دستور کار قرار گیرد.

حسینی محراب ادامه داد: خوزستان استانی فرهنگی است به همین دلیل جهت گیری گردشگری در این استان نیز باید رنگ و بوی فرهنگی و متناسب با فرهنگ اصل و هویت بومی داسته باشد.

حل مشکل اشتغال با تقویت مهارت آموزی و خوداشتغالی

حسینی محراب با انتقاد از نگاه اداری جوانان استان به اشتغال و خلاصه شدن به کار دولتی و اداری گفت: فرهنگ کار، مهارت آموزی و خوداشتغالی در خوزستان باید تقویت شود تا مشکل اشتغال در این استان حل شود.

وی استانداردسازی محصولات تولید را ضروری دانست و ادامه داد: اولویت اتاق‌های بازرگانی در خوزستان باید بازاریابی برای فروش و بسترسازی صادرات تولیدات و محصولات کشاورزی باشد.

افزایش ۷۳ درصدی اعتبار امسال خوزستان


علی اکبر حسینی محراب با اشاره به نگاه ویژه دولت به توسعه خوزستان و گره گشایی از مسایل این استان گفت: در حالی که میانگین افزایش اعتبار امسال استان‌ها در کشور نسبت به سال گذشته ۵۵ درصد است، اعتبارات خوزستان رشد ۷۳ درصدی داشته است که این نشان از توجه ویژه دولت به خوزستان است.

وی با بیان اینکه اکثر شهر‌های خوزستان دارای پیست‌های موتورسواری شده‌اند گفت: احداث پیست موتورسواری و تعیین مکان برای فعالیت حرکات نمایشی موتوری و خودرویی در دزفول نیز باید اجرایی شود.

حسینی محراب، دزفول را شهر عالم پرور و نخبگانی دانست و ادامه داد: شهرستان دزفول در ۲ سفر استانی رییس جمهور دارای مصوبه‌های خوبی است که اجرایی کردن این مصوبه‌ها به طور مستمر پیگیری می‌شود.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح افزایش خدمات و ایمن‌سازی بزرگراه‌‌های پایتخت
  • اجرای طرح ایمن‌سازی مناطق حادثه‌خیز تهران
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره برداری می رسد؛ تکمیل فاز دوم فتح-باغستان تا پاییز
  • هزینه ۴۳ میلیارد تومانی پروژه ایمن سازی کندرو شرقی آزادگان
  • ایمن‌سازی ۲۱۲ نقطه حادثه‌خیز در معابر پایتخت/ نصب ۲۰۰ تابلوی جدید هدایت مسیر
  • ۱۵ نقطه حادثه خیز قم در سال گذشته ایمن سازی شد
  • ایمن سازی و تاب آوری خط تغذیه گاز ۱۱۰ میلیمتر پلی اتیلن در چگنی
  • لزوم ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان
  • تخریب یک واحد مسکونی فرسوده بر اثر بارندگی در یزد
  • یک واحد مسکونی فرسوده بر اثر بارندگی تخریب شد