Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک منبع امنیتی عراق امروز (شنبه) افشا کرد نظامیان آمریکایی مستقر در پایگاه «الحریر» در شمال عراق و نزدیکی اربیل یک سامانه پدافند موشکی جدید در این پایگاه نصب کرده‌اند.

منبع امنیتی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» خبر داد این سامانه روز گذشته در پایگاه الحریر نصب شده است. این درحالی است که روز گذشته منابع رسمی عراق از شنیده شدن صدای انفجار در این پایگاه خبر داده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس گزارش این منبع امنیتی نظامیان آمریکا روز گذشته تمریناتی برگزار کردند و برخی هواگرد‌ها نیز از روستا‌ها و مناطق اطراف اربیل تصویربرداری کردند و صدای شلیک در این پایگاه به گوش رسید که این مسئله باعث آزار اهالی شد.

این گزارش در حالی منتشر شده است که منابع عراقی، عصر روز گذشته از فعال شدن سامانه پدافند هوایی «C-ram» در پایگاه الحریر خبر دادند.

پایگاه الحریر در منطقه شقلاوه واقع در فاصله ۷۵ کیلومتری شرق شهر اربیل قرار دارد و نزدیک‌ترین پایگاه آمریکایی در مرز ایران است و حدود ۱۱۵ کیلومتر از آن فاصله دارد.

شایان ذکر است

س از آنکه نیروهای آمریکایی سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی سپاه قدس را به همراه ابومهدی المهندس، نایب رئیس الحشدالشعبی در خاک عراق به شهادت رساندند پارلمان این کشور قانونی را تصویب کرد که نظامیان آمریکا باید هرچه زودتر خاک عراق را ترک کنند، با این حال آمریکا علی‌رغم خواست مردم و مقامات عراقی، همچنان به حضور غیرقانونی خود در عراق ادامه می دهند.

درپی تداوم حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی در عراق گروه‌های مقاومت در این کشور بار‌ها به کاروان‌ها و پایگاه‌های تحت اشغال آمریکای حمله کرده و خواستار خروج این نظامیان از کشور خود شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تحولات عراق پایگاه الحریر نظامیان آمریکا پایگاه الحریر روز گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۴۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه بارشی جدیدی در راه کشور | رگبار بهاری در این استان ها | چه زمانی هوا گرم تر می شود؟

دریافت 3 MB

به گزارش همشهری آنلاین، کارشناس هواشناسی گفت: استان های چهارمحال و بختیاری، کهگلیویه و بویر احمد، استان فارس و مناطقی از استان های کرمان و یزد، شرایط رگبار بهاری به ویژه در ساعات بعدازظهر در این استانها مهیاست.

صحبت های کارشناس هواشناسی را در ویدئو ببینید.

کد خبر 847421 منبع: صدا و سیما برچسب‌ها خبر مهم آب و هوا - ایران سازمان هواشناسي باران

دیگر خبرها

  • خشونت نظامیان آمریکایی در مقابل دانشجویان + عکس و فیلم
  • سامانه بارشی جدیدی در راه کشور | رگبار بهاری در این استان ها | چه زمانی هوا گرم تر می شود؟
  • سرنگونی پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک دو موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • سرنگونی پهپاد 30 میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • کاهش حضور آمریکا در آفریقا / حاکمان جدید ساحل آفریقا در پی کاهش روابط سیاسی و نظامی با فرانسه و آمریکا هستند/ نیجر حضور نیروهای آمریکایی را غیرقانونی اعلام کرد +فیلم    
  • حمله موشکی مقاومت به پایگاه نظامیان صهیونیست در جنوب لبنان
  • تایفون آمریکا در راه آسیا و اقیانوسیه(+عکس)
  • آمریکا عملیات پهپادی و موشکی یمن علیه کشتی هایش را تایید کرد
  • پولیتیکو : آمریکا ماه گذشته موشک‌ های دوربرد به اوکراین ارسال کرده
  • پولیتیکو: آمریکا ماه گذشته موشک‌های دوربرد به اوکراین ارسال کرده است