Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشمندان دانشگاه کُرنِل پوست مصنوعی ساخته‌اند که به لمس‌، فشار، گرما و حتی بریدگی حساس است. این پوست می‌تواند به ربات‌ها توانایی حس کردن بدهد تا درکی جدید از محیط داشته باشند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایران اکونومیست از پایگاه خبری لوموند، دانشمندان دانشگاه کُرنِل در ایالات متحده آمریکا از مدت ها قبل به فکر ساخت نوعی دست‌ مصنوعی بودند که قادر به لمس پیشرفته باشد یا بتواند حرکات متفاوت را از هم تشخیص دهد و حتی به دما حساس باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دست جدید ساخته‌شده توسط دانشمندان دانشگاه کرنل کامل است زیرا تقریباً به همه این اهداف رسیده است و حتی اگر صدمه ببیند به کارکردن ادامه می‌دهد.

 

 

در استفاده از محرک‌ها، نور عبور داده‌شده از میان حدود یک‌صد فیبر نوری پوست مصنوعی، به روش ویژه‌ای مختل شد. یک الگوریتم یادگیری خودکار، تصاویر ایجادشده توسط این محرک‌ها را طبقه‌بندی و محل و منشأ فیزیکی این حس را مشخص می‌کند.

گفته می‌شود این پوست مصنوعی، ربات‌ها را قادر خواهد ساخت که به توانایی‌های جدید برای درک محیطشان دست یابند و مستقل‌تر باشند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: پوست مصنوعی ، ربات ، رباتیک

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: پوست مصنوعی ربات رباتیک پوست مصنوعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۴۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) ربات چری در راه ایران

وزن ۵۵ کیلوگرمی، قد ۱۶۶ سانتی‌متری، سرعت حرکت ۵ کیلومتر در ساعت و قابلیت شبیه‌سازی ۶ احساس مختلف ازجمله ویژگی‌های این ربات فروشنده هستند که در قالب دو نسخه زن و مرد عرضه می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی منبع:دیجیاتو

دیگر خبرها

  • الماس‌هایی که دو ساعته تولید می‌شوند؛ دستاورد کیمیاگران مدرن چیست؟
  • ۳ عنوان نشریه دانشگاه قم به ISC ورود پیدا کرد
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس چه بود؟
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس در دست بررسی است
  • مبارزه با تغییرات اقلیمی با استفاده از پوشش گیاهی
  • برگزاری همایش هوش مصنوعی و طلا و جواهر در یزد
  • چگونه دانشمندان تنها در چند ساعت الماس تولید کردند
  • دانشمندان تنها در چند ساعت الماس تولید کردند
  • (ویدیو) ربات چری در راه ایران
  • مدل‌سازی اطلاعات ساختمان (BIM) گامی به سوی یکپارچگی در معماری