Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@08:43:38 GMT

معرفی و بررسی سیستم حقوق و دستمزد سپیدار

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۶۴۵۷۷

معرفی و بررسی سیستم حقوق و دستمزد سپیدار

بسیاری از کارفرمایان عملکرد حقوق و دستمزد را به یک فروشنده خارجی برون‌سپاری می‌کنند یا به جای تکیه بر فرآیندهای دستی، از نرم افزار سیستم حقوق و دستمزد استفاده می‌کنند. در این مطلب می‌خواهیم در مورد این نرم افزار صحبت کنیم و در نهایت به معرفی و بررسی سیستم حقوق و دستمزد سپیدار بپردازیم. با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیستم حقوق و دستمزد چیست؟

سیستم حقوق و دستمزد مبلغی را که به کارمندان خود بدهکار هستید بر اساس عواملی مانند زمان کار، دستمزد ساعتی یا حقوق آن‌ها و اینکه آیا در طول دوره حقوق مرخصی یا تعطیلات را گذرانده‌اند، محاسبه می‌کند. این سیستم چک‌های کاغذی یا سپرده‌های حقوق و دستمزد و خلاصه‌ای از اطلاعاتی را که برای محاسبه دستمزد ناخالص و خالص استفاده کرده‌اید در اختیار کارکنان شما قرار می‌دهد.

یک سیستم حقوق و دستمزد همچنین اطلاعات مالیاتی را پردازش می‌کند و به شما کمک می‌کند تا از تعهدات مالیاتی خود پیروی کنید. یک سیستم پردازش حقوق و دستمزد همچنین می‌تواند میزان مالیات حقوق و دستمزد شما را محاسبه کند و پرداخت‌های شما را به مقامات مالیاتی خودکار کند. سایر کسورات حقوق و دستمزد مانند اعطای دستمزد و کسر داوطلبانه را پردازش می‌کند.

خرید سیستم حقوق و دستمزد به چه کسب و کارهایی توصیه می‌شود؟

حقوق و دستمزد چیزی است که باید به طور دقیق و منظم انجام شود، بنابراین منطقی است که شرکت‌ها در سیستمی سرمایه‌گذاری کنند که این فرآیندها را خودکار می‌کند. نرم افزار حقوق و دستمزد می‌تواند خطاها را کاهش دهد، انطباق را بهبود بخشد و در زمان صرفه‌جویی کند.

نرم افزار حقوق و دستمزد با گزینه‌های آسان برای استفاده به طور فزاینده‌ای به شرکت‌ها در همه جا کمک می‌کند تا کنترل خود را بر فرآیندهای حقوق و دستمزد حفظ کنند و در عین حال انعطاف‌پذیری بیشتری نسبت به حقوق و دستمزد برون سپاری ارائه می‌دهند.

استفاده از نرم افزار حسابداری شرکتی آسان و مقرون به‌صرفه است و می‌تواند خطاهای فرآیند حقوق و دستمزد را کاهش دهد و ساعات صرف شده برای محاسبه ساعات کار، دستمزد و کسر مالیات را به ویژه برای مشاغل کوچک کاهش دهد. صاحبان مشاغل می‌توانند با این نرم افزار کنترل بیشتری بر روند حقوق و دستمزد داشته باشند که به آن‌ها امکان می‌دهد گزارش‌ها را با سرعت خود جمع آوری کنند و در صورت نیاز به سرعت تغییرات را ایجاد کنند.

راهنمای خرید نرم افزار محاسبه حقوق و دستمزد؛ چگونه نرم افزار مدیریت حقوق و دستمزد را انتخاب کنید؟

انتخاب یک سیستم حقوق و دستمزد که به بهترین وجه متناسب با کسب و کار شما باشد، ضروری است ولی چندین فاکتور وجود دارد که باید هنگام تصمیم‌گیری در نظر داشته باشید.

بودجه شرکت شما

ابتدا اندازه کسب و کار خود را تجزیه و تحلیل کنید و تصمیم بگیرید که چقدر می‌خواهید برای پردازش حقوق و دستمزد هزینه کنید. دانستن بودجه و طبقه‌بندی اندازه کسب و کار شما، لیست فروشندگان نرم افزار حقوق و دستمزد را محدود می‌کند. شرکت‌های کوچکی که رشد سریع را پیش‌بینی نمی‌کنند ممکن است بخواهند در نرم افزار حقوق و دستمزد ارزان‌تری سرمایه‌گذاری کنند که عملکردهای اولیه حقوق و دستمزد را انجام می‌دهد.

شهرت و قابلیت‌های فروشنده

 در مرحله بعد، پیشنهادهای فروشندگان بادوام را مقایسه کنید و نظرات برخی از مشتریان فعلی آن‌ها را بخوانید. شرکت‌های بزرگ یا به سرعت در حال رشد ممکن است بخواهند در سیستم‌های نرم افزار حقوق و دستمزد سرمایه‌گذاری کنند که با سایر جنبه‌های برنامه ریزی و مدیریت منابع انسانی یکپارچه شده است. در نظر بگیرید که راه حل نرم افزار حقوق و دستمزد می‌تواند چند کارمند را مدیریت کند و در رشد بالقوه نقش داشته باشد.

ویژگی‌های امنیتی

هنگام انتخاب یک سیستم حقوق و دستمزد، باید به دنبال امنیت باشید. داشتن نرم افزار محافظت شده با رمز عبور از شرکت شما در برابر دستکاری اطلاعات و نقض احتمالی داده‌ها محافظت می‌کند. در حالت ایده‌آل، این سیستم باید بررسی‌ها و رتبه‌بندی‌های امنیتی خوبی داشته باشد.

انعطاف‌پذیری و سازگاری نرم افزار

 نکته بعدی این است که آیا نرم افزار سازگار و انعطاف‌پذیر است یا خیر. داشتن نرم افزار حقوق و دستمزد که به خوبی با سایر سیستم‌های تجاری شما کار می‌کند و با کسب و کار شما رشد می‌کند بسیار مهم است. به دنبال قابلیت‌های یکپارچه‌سازی باشید و مطمئن شوید که سیستم با هر نرم افزار منابع انسانی یا مالی که در حال حاضر استفاده می‌کنید مطابقت دارد. از طرف دیگر، سیستمی را در نظر بگیرید که حقوق و دستمزد و هر عملکرد دیگری را که می‌خواهید خودکار کنید، مدیریت می‌کند.

مشاهده گزارش و سوابق

 در نهایت، شما یک سیستم پردازش حقوق و دستمزد می‌خواهید که به شما امکان می‌دهد گزارش‌ها و اطلاعات تاریخی را مشاهده کنید. در حالی که نرم افزار پردازش حقوق و دستمزد نسبت به سیستم‌های دستی کمتر مستعد خطا است، هنوز هم احتمال نقص و اشکال وجود دارد.

مزایای نرم افزار پردازش حقوق و دستمزد سپیدار چیست؟

استفاده از سیستم حقوق و دستمزد سپیدار می‌‌تواند باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های نیروی کار، حذف خطاها و اجتناب از مسائل مربوط به انطباق شود. فرآیندها را می‌توان در کسری از زمان تکمیل کرد که کارمندان را برای فعالیت‌هایی آزاد می‌کند که برای تولید درآمد مفیدتر هستند.

 نرم افزار حقوق و دستمزد همچنین سازگاری شرکت و پذیرش کارکنان بیشتری را با رشد آن آسان‌تر می‌کند. تغییر از برون سپاری شخص ثالث به نرم افزار حقوق و دستمزد نیز باعث صرفه جویی در هزینه، از بین بردن احتمال اشتباه در ارتباط با حقوق و دستمزد، و به حداقل رساندن تعداد فروشندگان درگیر می‌شود.

اگر راه حل حقوق و دستمزد بخشی از یک سیستم نرم افزاری جامع منابع انسانی باشد، فرآیندها ساده می‌شوند و ممکن است ارجاع متقابل اطلاعات برای اهداف تصمیم گیری آسان‌تر باشد. برخی از مزایای سیستم حقوق و دستمزد سپیدار عبارت‌اند از:

محاسبه مالیات شرکت و ثبت گزارش‌ها می‌تواند گیج‌کننده باشد و مهلت‌های از دست‌رفته برای این کار می‌تواند جریمه‌ها و جریمه‌های سنگینی را به همراه داشته باشد. برنامه‌های نرم افزار حقوق و دستمزد اطلاعات و یادآوری‌هایی در مورد نیازهای انطباق ارائه می‌کنند.
این نرم افزار به طور منظم به‌روز می‌شود، بنابراین شرکت‌ها همیشه جدیدترین اطلاعات را در مورد تغییرات در قوانین مالیاتی و سایر مقررات در اختیار دارند.
پس از تعیین درآمد ناخالص یک کارمند، نرم افزار حقوق و دستمزد به طور خودکار کسرهایی مانند مالیات، بیمه و پس‌انداز بازنشستگی را محاسبه می‌کند. برخی دیگر از مزایای این نرم افزار عبارت‌اند از:

ثبت اطلاعات کارکنان
محاسبه مالیات حقوق به 4 روش
امکان اتصال سیستم حقوق و دستمزد به سیستم ورود و خروج کارکنان
تهیه فرم‌های مالیاتی
تهیه دارایی مطابق با آخرین تغییرات قانونی
تهیه دیسکت پرداخت حقوق برای تمامی بانک‌ها
اقساط ماهانه، مانده وام و خالص پرداختی حقوق کارکنان

سپیدار سیستم؛ ارائه‌کننده بهترین نرم افزار حسابداری در ایران

همان‌طور که گفته شد، محاسبه و پرداخت حقوق کارکنان یکی از مهم‌ترین محاسبات بخش‌های مالی و اداری هر شرکت است؛ به همین دلیل استفاده از این نرم افزار حسابداری سپیدار می‌تواند در روند مدیریت پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان، به بهترین شکل به شما کمک کند.

سیستم حسابداری سپیدار همکاران سیستم، با بهره‌گیری از قوی‌ترین تکنولوژی روز دنیا، به‌صورت بومی طراحی شده است. یکپارچه‌سازی این نرم افزار با برنامه‌های مالی سپیدار، به کسب و کارها در مدیریت تردد و مرخصی کارکنان کمک فراوانی می‌کند.

نرم افزار سپیدار با کیفیت بالا و ویژگی‌های منحصربه‌فردی که دارد به یکی از انتخاب‌های اصلی کسب و کارهای مختلف در بازار نرم افزارهای حسابداری تبدیل شده است. این نرم افزار با داشتن برنامه آموزشی جامع و کاربردی در کنار پشتیبانی منحصر به فردی که دارد انتخابی بی‌نظیر برای کسب و کارهای مختلف در ایران است.

شرکت سپیدار سیستم فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و در این مدت کوتاه توانسته به یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های نرم افزار حسابداری در ایران تبدیل شود. اگر قصد تهیه و استفاده از نرم افزارهای مالی سپیدار سیستم را دارید، برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت سپیدار سیستم مراجعه کرده یا با شماره ۰۲۱۸۱۰۲۲۰۰۰ تماس بگیرید. کارشناسان ما آماده پاسخگویی به تمامی سؤالات شما عزیزان هستند.

شماره تماس فروش نرم افزار حسابداری سپیدار: ۰۲۱۸۱۰۲۲۲۲۲

ایمیل واحد فروش: sales@sepidarsystem.com

آدرس شرکت سپیدار آسیا: تهران، میدان ونک، خیابان عطار، پلاک ۲۰

منبع: فارس

کلیدواژه: حقوق سپیدار کسب و کار کار نرم افزار حقوق و دستمزد نرم افزار حسابداری حقوق و دستمزد نرم افزار سپیدار سیستم کسب و کار یک سیستم شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۴۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت با شیوه سه جانبه‌گرایی تعیین حقوق کارگران موافق است

رئیس جمهور با اشاره به نحوه تعیین دستمزد کارگران گفت:‌ به نظر من همین شیوه سه جانبه‌گرایی برای تعیین حقوق و دستمزد کارگران شیوه مناسبی است و ما با این شیوه موافقیم. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم،‌ آیت الله سیدابراهیم رئیسی امروز سه‌شنبه در جشنواره ملی امتنان از کارگران طی سخنانی اظهار داشت: باید در تمام ایام سال به کار و کارگر توجه شود اما به دلیل آنکه این ایام موضوع کار و کارگر بیشتر مورد توجه همگان است به آن پرداخته می‌شود.

وی افزود: ما باید بتواینم آنچه رهبر معظم انقلاب اسلامی و قانون و سیاستهای کلی مشخص کرده‌اند و برای رشد اقتصادی کشور موثر است به انجام برسانیم. این نشست در کارخانه بزرگی که کرگران آن کارهای قابل عرضه‌ای در بازارهای داخلی و خارجی دارند، برگزار می‌شود. این نشان دهنده توانایی نیروهای کشور ما و نشان دهنده آن است که در کشور می‌توان کارهای بزرگی انجام داد.

رئیس جمهور ادامه داد: عزیزان ما علی رغم بسیاری از کاستی‌ها و تحریم‌ها تولیدات امید آفرینی برای کشور دارند. ما با همین روحیه ارزشمند و جهادی کارگران و مهندسان عزیز پای کار کشور هستیم و دشمن همچنان که در عرصه‌های مختلف ناکام مانده است در عرصه اقتصادی هم ناکام خواهد ماند.

رئیسی با بیان اینکه کارگران محور تولید هستند، عنوان کرد: باید همه حمایت‌های حقوقی،‌ مالی و اجتماعی از کارگر صورت بگیرد تا شاهد رشد کمی و کیفی تولیدات کشور باشیم. در سفری که اخیرا به سریلانکا داشتیم شاهد کاربزرگی که با صدرو خدمات فنی و منهدسی ما به این کشور انجام شده بود، بودیم، این کار از جهت تکنیک بسیار کم نظیر و به تعبیر مدیران‌ آن کشور بی نظیر بود. اینگونه اقدامات از دست فناوران ایران بر می‌آید.

رئیس جمهور تاکید کرد: ما در بین جامعه کارگری افرادی را داریم که نخبه هستند و باید به این افراد توجه کرد تا ایده پردازی آنها تقویت شود و نخبگی آنها باید مورد توجه خاص قرار بگیرد و ما هم در دولت ایده‌های نخبگان را مورد توجه قرار می‌دهیم.

وی توجه به فرهنگ کار را موضوع بسیار مهمی دانست و عنوان کرد: توجه به عمل به هنگام و زمان شناسانه بسیار مهم است. در دوارن دفاع مقدس کارهایی در کارخانه‌های ما انجام شد که ما را از کشورهای بیگانه بی نیاز کرد. امروز هم شاهد یک جنگ اقتصادی هستیم اما به لطف خدا جوانان ما تا کنون نشان داده‌اند که همچنانی که رزمندگان ما در جنگ نظامی سیلی محکمی به دشمن زدند کارگان ما نیز در جنگ اقتصادی سیلی محکمی به دشمن خواهند زد.

رئیس ادامه داد: دشمن تصور کرده است با تهدید و تحریم می‌تواند ما را متوقف کند در صورتیکه امروز شاهد رشد تولید و رشد در حوزه‌های دانش بنیان هستیم. این بدان معنا است که جوانان کشور ما در حال انجام کارهای بزرگی هستند.

رئیس جمهور در ادامه از تصویب لایحه امنیت شغلی در دولت خبر داد و گفت: برای خانوداه‌ها ثبات و امنیت شغلی بسیار مهم است و ما هم به این موضوع معتقدیم.

رئیسی با اشاره به نحوه تعیین دستمزد کارگران گفت:‌ به نظر من همین شیوه سه جانبه‌گرایی برای تعیین حقوق و دستمزد کارگران شیوه مناسبی است و ما با این شیوه موافقیم.

ادامه دارد...

دیگر خبرها

  • دولت با شیوه سه جانبه‌گرایی تعیین حقوق کارگران موافق است
  • تشکیل سه پرونده برای بررسی امکان ابطال مصوبه حقوق و دستمزد کارگری ۱۴۰۳ / تبدیل حکم اعدام بابک زنجانی به ۲۰ سال حبس
  • هشدار به ایرانی‌ها؛ بد‌افزار خطرناک PlugX در حال نفوذ به کامپیوترها است
  • افزایش حداقل دستمزد به‌جای حق مسکن/ پیشنهادی بررسی می‌شود که کارگران پس از ۵ سال کار دائمی شوند
  • باج‌افزار‌ها چطور باج می‌گیرند؟
  • باج‌افزارها چطور باج می‌گیرند؟
  • باج‌افزارهای جدید چطور حمله می‌کنند؟
  • فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟
  • فرمول تعیین دستمزد کارگران تغییر می‌کند؟
  • روایت عضو شورای عالی کار درباره دستمزد کارگران/ فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟