Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای، رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای که از اعتماد مغازه داران سوء استفاده و مرتکب ۵۰ فقره کلاهبرداری با تراکنش‌های ناموفق شده بود، خبرداد و گفت:  در پی مراجعه تعدادی از کسبه محل محدوده خیابان "نواب " مبنی بر کلاهبرداری توسط فردی با ظاهری خوش تیپ بررسی موضوع در دستور کار تیمی از ماموران کلانتری این محل قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با تجمیع پرونده‌های مشابه و پالایش اطلاعات به دست آمده مشخص شد که متهم با ظاهری فریبنده به واحد‌های صنفی مراجعه و با چرب زبانی و جلب اعتماد مغازه داران کالای مورد نظر را خریداری می‌کرده است ولیکن هنگام پرداخت وجه کالا از متصدیان مغازه می‌خواسته که خود شخصا از دستگاه پوز استفاده کند.

بنا به گفته این مقام انتظامی در ادامه متهم با کشیدن کارت عابر بانک و اخذ رسید از ارائه رسید دوم به مغازه داران امتناع می‌ورزیده و بدین ترتیب به همراه کالای خریداری شده از مغازه خارج می‌شده است. مالکان مغازه که با عدم واریزی وجه مواجه می‌شدند متوجه کلاهبرداری خریدار خوش تیب و تراکنش نا موفق وی شده اند.

سرهنگ موقوفه‌ای با اشاره به اینکه در تحقیقات میدانی تصویری ازمتهم و مشخصات ظاهری وی به دست آمد، گفت: گشت زنی‌های انتظامی ادامه تا اینکه روز گذشته تیمی از ماموران کلانتری متهم را در داخل مغازه‌ای مشاهده و در یک عملیات ضربتی وی را حین ارتکاب جرم دستگیر کردند.  متهم پس از انتقال به کلانتری به ۵۰ فقره کلاهبرداری به همین شیوه معترف و کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را ۳ میلیارد ریال اعلام کردند. 

با تکمیل پرونده، متهم برای سیر مراحل قانونی و اخذ دستور قضائی به دادسرا مربوط معرفی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۴۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیارد ریالی به کشور

آفتاب‌‌نیوز :

رییس پلیس بین الملل فرماندهی انتظامی کشور، از استرداد فردی به اتهام کلاهبرداری به مبلغ یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال به کشور خبر داد.

سردار کریمی گفت: متهم این پرونده به عنوان ترخیص کار کالای بازرگانی در دو مرحله، حدود ۴۰۰ کانتینر کالا را تحویل شاکی داده و قادر به جلب اعتماد وی می‌شود.

وی افزود: این فرد در مرحله سوم و آخرین محموله وارداتی را که شامل ۹۳ کانتینر به ارزش دو میلیون دلار معادل یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بوده را به مشتری‌های تعیین شده نداده و بدون اطلاع مالک تمامی کالا‌ها را به اشخاص دیگری به فروش رسانده و با تصاحب مبلغ حاصل از فروش به یکی از کشور‌های همسایه متواری می‌شود.

رئیس پلیس بین‌الملل فراجا ضمن اشاره به خروج غیر قانونی متهم از کشور با هویت جعلی و اقامت در یکی از کشور‌های همسایه بیان داشت: بر اساس اعلام مراجع قضائی مبنی بر متواری شدن نامبرده، موضوع شناسایی، دستگیری و استرداد وی در دستور کار مأموران پلیس بین‌الملل فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

سردار کریمی اظهار داشت: پلیس بین‌الملل با استفاده از ظرفیت‌های سازمان اینترپل و هماهنگی‌های لازم با مراجع مربوطه داخلی و خارجی، علیه وی اعلان قرمز صادر و متعاقباً متهم را در کشور محل اختفا مورد ردیابی و شناسایی قرار داده و وی را دستگیر می‌کند.

وی در پایان ضمن هشدار به بازرگانان کشور و لزوم اخذ تضمین در معاملات خود و همچنین اشاره به تلاش پلیس بین‌الملل فراجا، در ردیابی، شناسایی و دستگیری این مجرمان و همچنین انعکاس تحت تعقیب بودن آنان به مرز‌های ورودی کشور خاطرنشان کرد: متهم توسط مأموران پلیس بین‌الملل فراجا، از طریق مرز هوایی فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) به کشور مسترد و در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیارد ریالی به کشور
  • کلاهبردار سابقه‌دار اشنویه‌ای دستگیر شد
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در چناران
  • دستگیری کلاهبرداران ۲۰۰ میلیاردی با ۱۹ شاکی در کردستان
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی دارای اعلام قرمز پلیس اینترپل
  • شگرد عجیب یک کلاهبردار برای خرید سکه و طلا
  • دستگیری کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس بین‌الملل در بجنورد
  • کلاهبردار میلیاردی دارای اعلام قرمز پلیس اینترپل دستگیر شد
  • بازداشت کلاهبردار دارای اعلان قرمز اینترپل در شیروان
  • دستگیری کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس اینترپل