Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله حسینی بوشهری، در دیدار اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی‌اژه‌ای، گفت: دستگاه قضا و شخص ریاست محترم قوه قضائیه از یک جایگاه رفیعی در نظام اسلامی ما برخورداراست.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، آیت‌الله حسینی بوشهری، در دیدار اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی‌اژه‌ای، گفت: دستگاه قضا و شخص ریاست محترم قوه قضائیه از یک جایگاه رفیعی در نظام اسلامی ما برخورداراست و این سخن را هم رهبر عزیز و فرزانه انقلاب بار‌ها فرمودند و هم یک امر ارتکازی در بین هم خواص جامعه و هم عموم مردم ماست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه دستگاه قضا ملجأ و پناهگاه مردم است، تاکید کرد: مردم هر جا احساس می‌کنند حقی ضایع شده و نیاز به تظلم دارند اولین جایگاهی که به ذهن شان می‌رسد، چه به صورت حضوری و به صورت نامه و هر طریق دیگری که در اختیارشان هست به دستگاه قضا مراجعه می‌کنند و نقش دستگاه قضا برای فصل خصومات، برای رسیدگی به مسائل هم کلان جامعه از نظر سیستم و دارای دستگاه قضا و هم رسیدگی به مسائل مردم در استان‌ها و شهرستان‌ها واقعا یک نقش بی بدیلی است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: به باور بنده اگر دستگاه قضای ما همان دستگاه تراز یک نظام اسلامی باشد مردم احساس می‌کنند که آسایش و آرامش دارند و در سایه‌ی عدالت دستگاه قضا زندگی همراه با یک نوع خوشبختی و آرامش خواهند داشت.

وی ادامه داد: دستگاه قضا شاید بتواند، بلکه بیش از شاید، اگر نقصی در دستگاه اجرا یا دستگاه قوه‌ی مقننه وجود دارد، به خاطر آن رسیدگی عادلانه، آن نقص را هم برطرف کند و مردم با خیال راحت نسبت به نظام اسلامی، نسبت به دستاورد‌های نظام اسلامی، و نسبت به آینده امیدوار باشند که امید از واژه‌هایی است که در کمتر صحبتی از فرمایشات مقام معظم رهبری ما این جمله و این تعبیر را نبینیم. امید به آینده در حقیقت محرک هست برای ایستادن، مقاومت کردن، هم در مقابل دشمنان بیرونی و هم در مقابل نفوذی‌ها و دشمنان داخلی.

آیت‌الله حسینی بوشهری بیان کرد: انتظارات زیادی از دستگاه قضا وجود دارد؛ لذا هر قاضی و رئیس دادگستری که در هر جا منصوب می‌کنید انتظار این جمع بزرگوار که سابقه جامعه مدرسین را حضرتعالی به خوبی می‌دانید این است که با یک نظارت عالیه از ناحیه حضرتعالی شکل گیرد که مردم احساس کنند که همان جا که مراجعه می‌کنند و لو در یک شهر کوچک یا در یک مرکز استان یا در خود مرکز آنجا کارشان گره نمی‌خورد، بلکه گره کشایی کار مردم هستند، ولی بر اساس اصول و ضوابطی که تبعا دستگاه قوه قضائیه دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دستگاه قضا نظام اسلامی مقننه جامعه مدرسین دستگاه قضا نظام اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۴۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماماها سفیر جوانی جمعیت هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام عین اللهی، در پیام خود عنوان کرد: روز جهانی ماما، فرصت مناسبی برای یادآوری اهمیت جایگاه مامایی در نظام سلامت و پاسداشت حرفه‌ای مقدس و مؤثر در تحقق اهداف و برنامه‌های نظام بهداشتی و درمانی کشور است.

قشری سختکوش و صبور که خدمات آنان، ایران اسلامی را به پرچمدار ترویج فرهنگ خانواده محور در دنیا تبدیل کرده است.

اینجانب با تبریک این روز ارزشمند و با شعار "هر ماما یک سفیر جوانی جمعیت"؛ ضمن اهتمام مجدانه در راستای ارتقا کرامت این عزیزان، جایگاه والای جامعه‌ی پرتلاش مامایی در اجرای موفق برنامه جوانی جمعیت به عنوان یکی از سیاست‌های کلان حکمرانی سلامت، که ضامن حیات و توسعه نهاد اصیل خانواده بوده است، را ارج می نهم.

کد خبر 6096897 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • کاهش مشکلات جامعه با تحول در نظام آموزشی امکان‌پذیر است
  • جایگاه قضاوت در نظام اسلامی بسیار رفیع است
  • دستگاه‌های کردستان شرایط لازم را برای سفر زائران حرم امام خمینی(ره) فراهم کنند
  • حقوق فرهنگی خانواده در نظام حقوقی ایران
  • جایگاه معلم و الزامات نظام متعالی آموزش و پرورش
  • دانشگاه تبریز در رتبه‌بندی آسیایی تایمز در جایگاه ۱۲۱ دانشگاه‌های آسیا قرار گرفت
  • ماماها سفیر جوانی جمعیت هستند
  • قدردانی از تلاش جامعه مامایی در اجرای سیاست‌های جوان سازی جمعیت
  • رئیس کل سازمان نظام پزشکی عنوان کرد؛ اهمیت جایگاه مامایی در خروج از سیاه چاله جمعیتی
  • امروز نظام جمهوری اسلامی باعث سربلندی محور مقاومت و کل جهان اسلام شده‌ است