Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، با گذشت 9 ماه از آغاز طرح ویژه دولت برای ساخت 4 میلیون مسکن در ظرف 4 سال و در حالی که آیت الله رییسی رییس جمهوری اسلامی کشورمان امروز نیز در دیدار با مردم ورامین بر عزم جدی دولت در این زمینه تأکید کرد اما این طرح در بندرعباس ماهها است که بر زمین مانده و عملا حتی نامنویسی درستی نیز از مردم انجام نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حواله دادن مردم به شهرک علوی و منتفی شدن ماجرا

در اوایل اجرای طرح اقدام ملی مسکن در کشور، برای بندرعباس نیز که حدود نیمی از جمعیت استان را در خود جای داده، شهرک علوی در فاصله 60 کیلومتری شمال غرب بندرعباس که روزی روزگاری برای اسکان کارگران صنایع غرب این شهر تدارک دیده شده بود، اعلام و سایت برای مدتی به روی مردم باز شد اما با اعتراض عمومی و انتقاد نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و نمایندگان و بازتاب گسترده رسانه‌ای، عملا این شهرک که تأثیری در وضعیت مسکن در بندرعباس نداشت و با استقبالی نیز مواجه نشده بود، از فهرست کنار گذاشته شد.

بازکردن سامانه چند روز مانده به سفر رییس جمهور به هرمزگان و بعد هیچ!

در روزهای منتهی به سفر رئیس جمهور در اواخر دی ماه 1400 به هرمزگان، برای چند روز نام بندرعباس در سامانه ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن دیده شد و برخی از شهروندان ثبت نام کردند و تصور کردند که مشکل جانمایی اجرای این طرح در بندرعباس برطرف شده است که چند روز بعد از سفر رییس جمهور بندرعباس از سامانه ثبت‌نام حذف شد و هم با درخواست ثبت نام شدگان مخالفت و تقاضای شان به بهانه عدم وجود زمین در بندرعباس رد شد.

چرا زمین‌های مازاد ادارات در بندرعباس برای مسکن ملی اختصاص نمی‌یابد؟

بندرعباس به دلیل موقعیت استراتژیک خود در کشور و سیر شتابان توسعه صنایع پیرامونی که الزاما باعث توسعه متوازن این شهر نیز نشده، شاهد ادارات و دستگاه‌ها و نهادهایی است که به فراخور زمان آغاز و یااستقرار فعالیت‌شان در هرمزگان در بافت‌های خوب و پر ارزش شهر مقادیر بسیار زیادی زمین تملک کرده و اکنون نه تنها توانایی اداره مناسب آنها را ندارند و به زیبایی بصری شهری نیز آسیب زده بلکه همان ادارات نیز از این زمین‌های وسیع استفاده مطلوبی نمی‌برند.

در بلوار امام خمینی (ره) بندرعباس و در دو سوی این بلوار دهها اداره با مقادیر بالایی از زمین‌های مازاد ادارات وجود دارد که اگر عزم ویژه‌ای در استان بدنبال دستور رییس جمهور برای تملک اراضی مازاد ادارات صورت گیرد، می‌توان از این زمین‌ها به منظور رونق اقدام ملی مسکن بهره برد.

بندرعباس پر از زمین‌های بلااستفاده است که می‌تواند در بهترین وضعیت به طرح مسکن ملی تعلق گیرد

 

خبر خوش 350 هکتار زمین برای اقدام ملی مسکن در بندرعباس چه شد؟

10 اردیبهشت امسال بود که عباس کمالی مدیرکل راه و شهرساز هرمزگان گفت که ۳۵۰ هکتار زمین جدید در شهر بندرعباس برای ساخت مسکن نهضت ملی اختصاص یافت. (اینجا) که این خبر خوب سبب راه افتادن موجی از امیددر میان مردم شد. حدود یک ماه بعد از آن در 11 خرداد ماه امسال مهدی دوستی استاندار هرمزگان نیز در حاشیه کلنگ‌زنی یک پروژه مسکن تعاونی در شهرک پیامبر اعظم بندرعباس گفت: تخصیص زمین 350 هکتاری بندرعباس در حال نهایی شدن است و به زودی ثبت نام وسیع طرح نهضت ملی مسکن در بندرعباس آغاز می‌شود. (اینجا)

اما حالا خرداد به روزهای پایانی رسیده و هنوز خبری از این زمین‌ها که اختصاص آن باید منجر به آغاز نامنویسی از مردم برای ثبت نام در طرح ملی مسکن شود، نشده است.

هر روز که از نامنویسی و پایش اطلاعات و آغاز تخصیص و شروع عملیات تسطیح زمین‌ها در بندرعباس می‌گذرد، نبود مسکن کافی برای مردم در این شهر که عملا گرفتارتر از هر شهر دیگری در ماجرای مسکن است، فشار بیشتری بر قشر اجاره نشین به عنوان قشر لبه این گرفتاری‌های حوزه مسکن وارد می‌شود.

با نگاهی کاملا اجمالی به وضعیت سایت دیوار و سرکشی کوتاهی به بنگاه‌های معاملات ملکی می‌توان دید که ازدحام تقاضا برای یافتن خانه‌هایی در ابعاد کوچک‌تر و در محلات حاشیه‌ای شهر رو به ازدیاد است و با پولی که می‌شد که 3 سال قبل خانه‌ای را خریداری کرد، باید آن را رهن کرد!

روی سخن این گزارش با مسؤولانی است که می‌توانند در حوزه مسکن در بندرعباس تحولی ایجاد و با خانه‌دار ساختن مردم، روح امیدو انگیزه را دراین روزهای سخت زنده کنند، است. اکنون که بسترهای قانونی کار برای خانه‌دار شدن مردم که یک حق مسلم از سوی قانون اساسی کشورمان است، فراهم شده، اندکی پیگیری و دلسوزی می‌تواند کلید را در قفل زنگ‌زده مسکن در بندرعباس بچرخاند و مردم را از این گرفتاری‌ها برهاند.

مهدی خسروی

انتهای پیام/ 3728

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: اقدام ملی مسکن بندرعباس مسکن در بندرعباس اقدام ملی مسکن ملی مسکن رییس جمهور ثبت نام زمین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۵۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی کوهستان پارک پنجه علی بندرعباس در هفته زمین پاک + تصاویر

به مناسبت هفته زمین پاک مسیر پیمایش تمرینی کوهستان پارک پنجه علی توسط کوهنوردان باشگاه همسنگار با همراهی خانواده هایشان پاکسازی شد.

مسیر پیمایش تمرینی، راگه کوهستانی و قدیمی بندرعباس تا ایسین است و در طول هفته مورد توجه ورزشکاران برای پیاده روی قرار دارد.

همایش پیاده روی و  پاکسازی این مسیر با هدف ایجاد فرهنگ زیبای مراقبت از محیط زیست و  زمین انجام شد.

تصاویر ارسال شده را می توانید مشاهده کنید.

منبع: شهروند خبرنگار - هرمزگان 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • چالشی به نام بلاتکلیفی جاده سلامت در بجنورد
  • بلاتکلیفی ۶۰۰ متقاضی اهل خوسف برای واگذاری زمین
  • رفتارهای متناقض در زمینه عرضه زمین و پرداخت وام ساخت مسکن، مردم را سردرگم کرده است
  • شناسایی و اجرای بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان فرصت سرمایه‌گذاری در سازمان ملی زمین و مسکن
  • حرکت به سمت خودمالکی و ساخت مردمی مسکن با پرداخت تسهیلات و عرضه زمین به مردم
  • خبر خوش وزارت راه و شهرسازی به متقاضیان نهضت مسکن ملی
  • پاکسازی کوهستان پارک پنجه علی بندرعباس در هفته زمین پاک + تصاویر
  • تاکید امام جمعه قزوین بر مشارکت مردم و تسهیل امر مسکن
  • تسهیل امر مسکن و مشارکت مردم در این حوزه بسیار مهم است
  • با کمتر از ۲ میلیارد تومان کجای تهران خانه بخریم ؟