Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-29@12:38:30 GMT

یونیسف: ۳۶.۵ میلیون کودک در جهان آواره هستند

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۶۵۱۳۱

یونیسف: ۳۶.۵ میلیون کودک در جهان آواره هستند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از القدس العربی، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در بیانیه‌ای به مناسبت نزدیک شدن به روز جهانی آوارگان در  ۲۰ ژوئن عنوان داشت: نزاع و خشونت و بحران‌های دیگر در جهان، باعث آواره شدن ۳۶.۵ میلیون کودک از خانه‌هایشان در اواخر سال ۲۰۲۱ شد و این بالاترین آمار ثبت شده از زمان جنگ جهانی دوم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است، طبق این آمار، ۱۳.۷ میلیون کودک پناهنده و پناهجو هستند و حدود ۲۲.۸ میلیون کودک در داخل کشورهایشان به دلیل نزاع و خشونت از خانه و کاشانه خود آواره شده‌اند.

طبق این بیانیه، این آمارها شامل کودکان آواره شده به دلیل بحران‌های زیست محیطی و کسانی که اخیراً در سال ۲۰۲۲ از جمله به دلیل جنگ اوکراین آواره شدند، نمی‌شود.

یونیسف تاکید کرد، افزایش تعداد کودکان آواره شده به دلیل بحران‌های پی در پی از جمله درگیری‌های شدید همچون در افغانستان و شکننده بودن اوضاع همچون در کنگو یا در یمن و بحران‌های مرتبط با آثار تغییر آب و هواست که به افزایش تعداد کودکان آواره شده به بیش از ۲.۲ میلیون کودک طی سال گذشته انجامید.

در این بیانیه آمده است، یک سوم کودکان آواره شده در آفریقا در جنوب صحرا و یک چهارم آنها در اروپا و آسیای مرکزی و ۱۳ درصد در خاورمیانه و شمال آفریقا هستند. یونیسف در این بیانیه خود از کشورها خواست تا به تعهدات خود نسبت به حقوق کودکان آواره شده و مصون نگه داشتن آنها در مقابل تبعیض و ارائه حمایت برابر به تمامی کودکان از هر کشوری پایبند باشند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: یونیسف کودکان کودکان آواره شده میلیون کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۵۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی خارج شد

به گزارش همشهری آنلاین، این عمل از بزرگ‌ترین عمل های جراحی کودکان است که پیش از این هم در بیمارستان کودکان بندرعباس انجام شده و تمامی موارد موفقیت‌آمیز بوده است.

دختر بچه ۲/۵ ساله، ۲ هفته پیش متوجه برآمدگی در شکم شده بود که بررسی‌ها نشان داد، توموری حدود ۱۴ سانتی‌متری در کلیه چپ این کودک وجود دارد.

این تومور از نوع بدخیم بود که باید به طور کامل برداشته می‌شد. عمل جراحی بیمار به‌خوبی انجام شده و حال عمومی کودک مساعد است.

کد خبر 847618 منبع: ایسنا برچسب‌ها جراحی خبر مهم کلیه بندرعباس- استان هرمزگان پزشکی

دیگر خبرها

  • پیام تشکر کودکان آواره فلسطینی از دانشجویان سراسر جهان
  • انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان
  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی
  • تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی خارج شد
  • کمک ۱۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان
  • تاثیر اسباب بازی در نبوغ و رشد کودکان
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • نگاهی به کتاب «خداشناسی قرآنی کودکان»/ شما خدا را می‌شناسید؟
  • جنبش دانشجویی آمریکا خواب را از چشم قاتلان کودکان غزه ربوده است