Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون قضائی دادگستری خراسان جنوبی به شکل‌گیری سند تحول و تعالی در قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: این سند در راستای از بین بردن نواقص و مشکلات تدوین شده است که باید به صورت دسته جمعی توسط تمام نهاد‌های نظارتی اجرا شود.

او گفت: ۸۰ دستور در راستای اجرای این سند در ۷ مأموریت اساسی توسط رئیس قوه قضائیه کشور صادر شده است که خراسان جنوبی هم سایر دیگر استان‌ها با تشکیل کارگروه‌ها و کمیته بر اساس دستورات رئیس کل در اجرای این سند گام‌های خوبی را برداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داریوش نیاز به افزایش اعتماد عمومی به نظام و دستگاه‌ها بویژه قوه قضائیه یکی از مهم‌ترین اولویت‌های سند تحول و تعالی است، گفت: اجرای حق و عدالت و رضایت‌مندی و تکریم ارباب رجوع از اهداف مهم این سند است.

معاون قضائی دادگستری خراسان جنوبی در مورد رسیدگی به دعاوی در دادگاه‌های استان گفت: تمام قضات مکلف‌اند به دعاوی ارجاع شده رسیدگی کنند و در این رسیدگی‌ها بر حفظ کرامت انسانی پایبند باشند.

او گفت:در دستگاه قضائی سامانه سنجش پیش بینی شده است که به صورت هوشمند عملکرد دادگاه و قضات را پایان هر سال ارزیابی و میزان رضایت‌مندی جامعه را مشخص می‌کند.

داریوش از ورود ۵۸ هزار و ۳۵۷ پرونده به دادگستری‌های استان در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۲۶ هزار و ۳ پرونده وارد شورا‌های حل اختلاف استان شده است که این امر نشان می‌دهد یک سوم بار دعاوی پرونده‌ها را شورا‌های حل اختلاف بر عهده دارند.

معاون قضائی دادگستری خراسان جنوبی از افزایش ۱۴ درصدی ورود پرونده‌ها در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ خبر داد و گفت: بیش از ۴۶ هزار پرونده در دادگاه‌های آنلاین و به صورت الکترونیک رسیدگی شده است و ۴۷ هزار و ۹۸۸ پرونده در استان به صورت تمام الکترونیک بررسی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای اختلاف قوه قضائیه خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۵۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲۱ هزار پرونده در جنوب کرمان با صلح و سازش مختومه شد

به گزارش خبرنگارمهر، حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی، ظهر سه شنبه در شورای معاونین دادگستری کل استان کرمان گفت: شوراهای حل اختلاف جنوب استان کرمان در سال گذشته مجموعاً به ۶۰ هزار و ۸۹۳ فقره پرونده رسیدگی نموده اند و درصد پرونده های سازش شده به پرونده های مختومه در شوراهای حل اختلاف جنوب استان در سال گذشته ۳۵ درصد می باشد.

وی افزود: درسال گذشته ۶۱ هزارو ۱۷۹ فقره پرونده به شعب شوراهای حل اختلاف در ۹ حوزه قضایی جنوب استان کرمان واردو ۶۰ هزار و ۸۹۳ فقره پرونده با سازش مختومه گردیده است.

عالی ترین مقام قضائی استان کرمان به فعالیت شعب شوراهای حل اختلاف ویژه زندان در شهرستان های جیرفت، کهنوج و منوجان اشاره و افزود: در سال گذشته ۳۷۷ پرونده به این شوراهای حل اختلاف وارد و ۳۸۰پ رونده مختومه شدند که از این تعداد ۳۴۶ پرونده به صلح و سازش ختم شده است.

حجت الاسلام حمیدی تصریح کرد: طی سال گذشته تعداد ۳۸ زندانی با کمک شوراهای حل اختلاف ویژه زندان، از زندان های جنوب استان کرمان آزاد شده و ۱۱ فقره پرونده قتل به سازش منجر شد.

کد خبر 6093305

دیگر خبرها

  • ورود توده هوای ناپایدار در خراسان جنوبی 
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در خراسان جنوبی آغاز شد
  • ورود ترکیه به عنوان حامی در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل
  • دادگاه‌های صلح در کرمان راه‌اندازی می‌شوند
  • نظارت ۹۹۰ نفر از شبکه مردمی ناظران شورای نگهبان در دور دوم انتخابات مجلس
  • بیش از ۲۱ هزار پرونده در جنوب کرمان با صلح و سازش مختومه شد
  • صلح و سازش در پرونده نزاع دو برادر اهوازی پس از سه سال
  • قرعه کشی برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی حوزه بیرجند، درمیان و خوسف  در صدا و سیمای خراسان جنوبی
  • آمادگی ۲۸۷ شعبه اخذ رأی در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان جنوبی
  • صلح و سازش در پرونده قتل با رضایت اولیاء دم در کوهرنگ