Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان گفت: انتظار اصناف و بازاریان شهرستان لنجان از سازمان امور مالیاتی این است که در وضعیت دشوار کسب‌وکار که متاثر از تورم بالا در کشور است، همکاری و تعامل بیشتری با اصناف که همواره یار و یاور دولت و نظام در همه مقاطع حساس بوده‌اند، داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا محمدجواد نورانی در جمع مسئولان شهرستان لنجان، اظهار کرد: اصناف و بازاریان شهرستان لنجان همواره در عملکرد مالیاتی خود شفاف بوده و سلامت مالیاتی و پرداخت به موقع آن بر اساس قانون را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در شرایط رکود اقتصادی شاهد افزایش مالیات بودیم، افزود: انتظار اصناف و بازاریان شهرستان لنجان از سازمان امور مالیاتی آن بوده که وضعیت دشوار کسب و کار که متأثر از تورم بالا در کشور است را درک کرده و همکاری و تعامل بیشتری با اصناف که همواره یار و یاور دولت و نظام در همه مقاطع حساس مختلف بوده‌اند، داشته باشد.

رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: بازنگری مجدد ضرایب فعالیت بازاریان یکی از مطالبات اصناف به‌شمار می‌آید که امیدوار هستیم این موضوع مورد بررسی قرار گرفته و اقدامات لازم در راستای کاهش بیشتر ضرایب فعالیت انجام شود.

نورانی اضافه کرد: قبل از هرگونه اقدام نیاز بود برای آگاه سازی اصناف با قوانین جدید نظام مالیاتی باید به سمت آموزش گام برداشته می‌شد تا این افراد با رویکرد جدید که مبتنی بر داده، اطلاعات و تعیین درآمد مشمول مالیات با تکیه بر اطلاعات دستگاه‌های کارت‌خوان، اطلاعات صورت معاملات فصلی و تراکنش‌های بانکی است آشنا شوند.

وی تصریح کرد: اگر امروز شاهد گلایه‌مندی اصناف در خصوص اخذ مالیات از تراکنش‌های دستگاه‌های کارت‌خوان در واحدهای صنفی هستیم، به این دلیل است که هیچ آموزش و اطلاع‌رسانی درباره چگونگی اخذ مالیات به اصناف داده نشده است.

رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان گفت: در بسیاری مواقع اصناف مبلغی که در حساب مربوط به دستگاه کارت‌خوان خود که در واحد صنفی است دارند که مربوط به مباحثی همچون فروش منزل مسکونی خود بوده و یا در دادوستدهای بین همکاران خود مبالغی را رد و بدل کرده که همه این موارد مبلغ تراکنش‌ها را افزایش می‌دهد و سازمان امور مالیاتی کلیه واریزی‌ها را به عنوان میزان فروش مودی در نظر خواهد گرفت.

نورانی افزود: اتاق اصناف جلسات متعددی را در راستای پیگیری مطالبات اصناف با حضور رئیس اداره امور مالیاتی شهرستان لنجان و رؤسای اتحادیه‌های صنفی برگزار و خواسته اصناف را مطرح و پیگیری کرد و امیدوار هستیم چالش‌های پیش‌رو و مطالبات به حق اصناف به درستی از سوی سازمان امور مالیاتی مورد توجه قرار بگیرد.

کد خبر 582610

منبع: ایمنا

کلیدواژه: لنجان مالیات اظهارنامه مالیاتی رکود اصناف شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سازمان امور مالیاتی شهرستان لنجان اتاق اصناف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۵۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید ارسال اظهارنامه مالیات ارزش افزوده تا ۱۲ اردیبهشت

به گزارش قدس خراسان، علی نخچیان افزود: بیشتر مودیان مالیاتی، اظهارنامه خود را بر اساس اعداد و ارقام سال گذشته و بر اساس مقررات ماده ۳ قانون تسهیل مودیان در اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی، اظهارنامه خود را تا ۳۱ فروردین ارائه کرده‌اند.
وی در مورد احتمال تمدید دوباره مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی نیز گفت: بعید است مجدد تمدید شود، لذا مودیان باید در مهلت باقیمانده تا ۱۲ اردیبهشت اظهارنامه خود را ارسال کنند تا از بخشودگی‌های قانونی بهره‌مند شوند و مشمول جرایم تأخیر در ارسال اظهارنامه نشوند.
مدیر روابط عمومی امور مالیاتی استان با تأکید بر اینکه اختصاص بخش قابل توجهی از درآمدهای حاصل از مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‏‌ها و دهیاری‌ها راه را برای تأمین منابع پایدار مورد نیاز این حوزه فراهم کرده است، گفت: عوارض وصول شده در سال ۱۴۰۲ بیش از ۵۰ هزار میلیارد ریال بوده که از رشد ۴۱ درصدی نسبت به مدت مشابه قبل برخوردار بوده است.

نخچیان در پایان گفت: مالیات و عوارض بر ارزش افزوده در هر شهر و یا منطقه‌ای صرفاً جهت عمران و آبادانی همان منطقه مصرف می‌گردد که این امر گویای این واقعیت است که تلاش شهروندان هر منطقه در تحقق درآمدهای مالیاتی رابطه مستقیمی با توسعه و پیشرفت آن شهر خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • بودجه گروگان بورسی‌ها
  • «مشوق‌های مالیاتی هدفمند سرمایه گذاری» گامی مهم درجهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم
  • چه کسانی با مالیات بر عایدی سرمایه مخالف هستند؟
  • لایحه جدید مالیاتی دولت به نفع تولید و در جهت جذب سرمایه در بخش مولد است؟
  • تمدید ارسال اظهارنامه مالیات ارزش افزوده تا ۱۲ اردیبهشت
  • مشکلات مالیاتی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی آذربایجان‌شرقی
  • تامین ۹۸ درصد درآمدهای استان سمنان از درآمدهای مالیاتی
  • روش جدید پرداخت مالیات بر ارث از سپرده متوفیان نزد بانک‌ها
  • راه خروج از رکود تورمی، مولدسازی است
  • پرداخت مالیات بر ارث، الکترونیکی شد