Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

آیت الله تبریزیان نوشته است: مسأله امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف به مرحله حساسی رسیده و نشانه‌های این رخداد عظیم جهانی که در کتب یهودیان و نصاری هم ذکر شده در حال تحقق است. فکر نکنید این اتفاقات اخیر چیز‌های بی ارزش و پیش پا افتاده است، صحبت بایدن رئیس جمهور آمریکا دربارۀ امام زمان یک امر ساده و بیهوده نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روحانی افزود: بدانید به کجا رسیدند که حاضر به این اعتراف بزرگ شدند و حاضر شدند درباره چیزی که طایفه خاصی یعنی شیعیان باور دارند صحبت کنند؛ زیرا صحبت از امام مخفی مختص شیعیان است و اهل تسنن قائل به امام زمان هستند، ولی قائل به مخفی بودن امام نیستند بلکه می‌گویند بعدا متولد می‌شود.

استاد طب اسلامی مدعی شد:، ولی جوبایدن مانند شیعیان صحبت از امام مخفی میکند و حتما آثار و دلائل قطعی دیده اند که اینطور صحبت می‌کنند، خودشان با بررسی و تحقیق به این نتیجه رسیده اند که امام زمان علیه السلام سد راه اهدافشان خواهد شد و مانند سنگ بزرگی است که مسیرشان را بسته است. صحبت‌هایی وجود دارد که درگیری‌هایی در جریان است که در آن سلاح‌های فوق پیشرفته که مشابهی در دنیا ندارد در آن درگیری‌ها به کار گرفته می‌شوند. برخی اظهار نظر‌ها درباره بشقاب پرنده‌ها حکایت از یک اتفاق غیر منتظره و نزدیک می‌کند.

وی در یادداشت خود آورده است: حتما اتفاقاتی افتاده و وجود این امام همام عجل الله تعالی فرجه الشریف احساس شده و نشانه‌ها و پیغام هایش رسیده، مسلمان نباید اینقدر ساده باشد. سایه امام زمان و نشانه‌ها و قدرات او احساس شده، بلکه مشاهده شده و مقدمات از طرف خود امام عجل الله تعالی فرجه الشریف در حال آماده سازی است.نکته مهم اول اینکه مؤمنین، منتظران و دوستداران حضرت بخصوص شیعیان عقب نیفتند و باعث نشوند که دیگران پیش قدم شده و برای یاری ایشان سبقت بگیرند و ما [شیعیان]عقب بیفتیم. احتمالش هست که روسیه بلکه کشور‌های تشکیل دهنده شوروی سابق به این امر سبقت کنند، چیزی که در روایات مکررا به آن اشاره شده.

تبریزیان در ادامه یادداشت خود ادعا کرده است: محتمل و ممکن است که روسیه و پوتین روزی احساس ضعف و ناتوانی کنند و در مقابل دیگر ابرقدرت‌ها کم بیاورند و برای جبران این ضعف و انتقام از غرب تصمیم بگیرد مسلمان شود و روسیه را مسلمان کند یا حتی آمریکا ممکن است ضعف روز افزون خودش را با شیعه شدن و رفتن سراغ منجی یعنی امام زمان جبران کنند، بهرحال این امور محتمل است و مهم این است که شیعه عقب نیفتد. بنده تبریزیان رازی را خدمت شما عرض می‌کنم، رازی که کمتر کسی از آن اطلاع دارد؛ بنا بر مخفی ماندن این راز در گذشته بوده، ولی شاید زمان آن رسیده که این راز را فاش کنم. این راز این است که امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف از غرب ظهور میکند، از اروپا یا آمریکا و در میان دایی‌ها و پسر دایی هایش ظهور خواهد کرد.

این روحانی معروف در ادامه یادداشت خود مدعی شده است:، ولی عمده یاران امام زمان از شوروی سابق خواهند بود، تمامی این حرف‌ها ادله محکم و مستحکم دارد که روزی بیان خواهد شد و بنده این راز را از قبل می‌دانستم و در زمان نوشتن کتاب نشانه‌های ظهور حضرت متوجه شدم (کتاب العد التنازلی فی علائم ظهور المهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف)، ولی الان زمان گفتن این راز است. خواستم اگر امام زمان از غرب ظهور کرد غافلگیر نشوید و منکر ایشان نباشید، البته روایات دال بر این است که عده زیادی از افراد ساکن در ایران منکر امام زمان خواهند شد؛ همانگونه که طب اسلامی را منکر شدند. بنده انتظار ندارم مسلمانان با اتفاقاتی که برای آن‌ها افتاده و اطلاعات غلطی که در ذهن آن‌ها انباشته کردند بتوانند تغییرات ناگهانی و خلاف انتظار را بتابند.

وی خاطر نشان کرده است: اهل تسنن که در اصل به امام زمان و اهل بیت علیهم السلام اعتقادی ندارند خود به خود خارج از این ماجرا هستند، از طرف دیگر شیعیان نیز تا حدی خسته شدند، فشارها، شبهات، تفرقه و. شیعیان را خسته کرده و قسمتی از آن‌ها مأیوس و نا امید شدند. سنت خداوند این است که همواره این رخداد‌های بزرگ جهانی و خدایی با مقداری ابهام، سردرگمی و پیچ و خم اتفاق می‌افتد، مانند بعثت حضرت محمد صلی الله علیه وآله که چنین شد که منتظران حضرت یعنی یهود منکر او شدند و دشمنان ایشان یعنی بت پرستان با نفاق و تردید به او ایمان آوردند.درست شبیه به همین اتفاق، درباره امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف خواهد افتاد. به همین جهت به مقدار زیرکی، دقت وتوفیق الهی نیاز دارد. با آرزوی تعجیل در فرج مولایمان حضرت بقیة الله علیه آلاف التحیة والثناء.

منبع: دیده بان ایران

منبع: آفتاب

کلیدواژه: آیت الله عباس تبریزیان امام زمان روسیه عجل الله تعالی فرجه الشریف امام زمان نشانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۵۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر مطهری و مبارزه او با تحجر ادامه داشت...

مرتضی مطهری یک شخصیت تمام نشدنی در گذر زمان است و تا امروز معادلی که جامعیت او را داشته باشد بر افکار عموم و خصوص رخ نکشیده!

من اولین بار نامش را از پدرم شنیدم که با او از سالهای درسهای فقه واصول امام خمینی آشنا بود و در دهه چهل متواضعانه گاه بیگاهی درتهران پای سخنرانی آن بزرگوار حاضر میشد و به یاد دارم مرا که در سن کودکی بودم به سالن سخنرانی او بُرد تا حضرت مطهری را ببینم.

ارتباط مرموزی بین من و استاد مطهری ایجاد شده بود تا سال ۶۰ که با کتاب داستان و راستان او آشنا شدم و در سال های بعد در حد توان ناچیز فکری خود با دیگر آثار استاد شهید آشنا شدم و یک به یک نوشته هایش را غذای مغز و روح خویش نمودم و این سفره فکری و اطعام معرفتی تا امروز ادامه داشته و دارد و خلاصه؛ "با مطهری زندگی میکنم" و حاضر به جایگزین کردن دیگری و دیگران بجای او نیستم چون تا کنون جایگزینی برای مطهری -خداراشاهدمیگیرم- که پیدا نکرده ام!

مطهری که من شناختم با توجه در آمیختگی بیش از سی ساله افکارم با آثارش، کلید شخصیتش؛ در "فهم عمیق او از دین ، و درک درست جامعه ، و عرضه خوبِ یافته هایش" است.

توضیح این ادعا چنین است؛

۱ - شهید استاد مطهری یک شخصیتِ جامعِ علمی بودکه دگراندیشان را تحمل میکرد. او گذشته از اینکه یک فیلسوف بود و فلسفه را هضم کرده بود، در فقه یک فقیه بود، و مهمتر ؛ با آثار نویسندگان دنیای خود ، حتا با دگر اندیشان آشنا بود ودر مواجه با نام یک نویسنده غربی و یا دگراندیش حیرت زده نمیشد.

این جمله شگفت آور که هیچ گاه عملی نشد ، از اوست؛ " می‌باید دانشکده الهیات به هر قیمتی شده فردی مارکسییسم رادر این دانشکده دعوت کندتامسائل مارکسیسم را تدریس کند. بعد ما هم می‌آئیم و حرف‌هایمان ‌را می‌زنیم. هیچ کس هم مجبور نیست‌ منطق ما را بپذیرد."

و میگفت: "من به جوانان و طرفداران اسلام هشدار میدهم که خیال نکنند راه حفظ معتقدات اسلامی، جلوگیری از ابراز عقیده دیگران است. از اسلام فقط با یک نیرو می شود پاسداری کرد و آن علم است وآزادی دادن به افکار مخالف و مواجهه روشن و صریح با آنها."

۲ - آیت الله مطهری به عمقِ "دین" سفرِ علمی کرد. عمقِ دین بمعنای فهم و اجتهاد در فقه نیست .

اجازه دهید سخنی از استادبزرگوارم آیت الله وحید خراسانی که در درس داشتند تقدیم کنم که فرمودند: "تفقه در دین ؛ متفاوت از تفقه در ابواب فقه، طهارت تا دیات است ، این یک قسمت از دین است نه تمام دین؛ بعض الشیء لیس بالشیء»

در مورد "فقه مطهری" دامنه سخن وسیع است. خلاصه آن این است که او میگفت : "تمام مطالب دو جلد کفایه الاصول را در مشت دارم" ، و در درسهای عمومی آیت الله بروجردی و درسهای خصوصی امام خمینی توانست به رتبه بالای "اجتهاد" برسد و فقیه شود،  ولی نه یک فقیه متعارف مانند دیگران که حداکثر یک حاشیه بر "عروةالوثقی" و یا "مکاسب شیخ انصاری" اضافه کند، بلکه وی فقیهی بود که باید تفقه او درچگونه باز کردنِ گره های کور را از زندگی فردی و اجتماعی مسلمین دیدکه درآثارش مانند؛ کتاب "حجاب" و نیز "نظام حقوق زن" و یا "اسلام و مقتضیات زمان" رصد کرد. او از خاستگاه فقه سنتی با بازاندیشانه، پیوند بین نص و زندگی را رقم زد.

۳ - استادمطهری از تحجر فاصله داشت.

اوتوانست بااین روش درست مراجعه به متون اصیل دینی وعدم دخالت حب و بغض ها، از تحجر و دگم اندیشی وسنت گرایی های نامعقول دور شود.

آقای مطهری بر بافت فرسوده؛ بنایِ فقه و فلسفه و تفسیر بنا نکرد. استاد عزیز آیت الله جوادی در درس میفرمود: "در تمام رشته ‌ها ما تا نقشه جامع علم آن رشته را نداشته باشیم، هر فتوایی که در درون آن بدهیم به صورت بافت فرسوده است؛ مثل کسی که شهر را بخواهد اداره کند، تا نقشه جامع شهر را نداشته باشد، هرگونه ساخت و سازی داشته باشد طولی نمی‌کشد که بافت فرسوده می‌شود." مطهری نقشه جامع "شهرعلم" را داشت.

مطهری عزیز، در حد میسور بین علم و دین را آشتی میداد و عامل همبستگی عالمان و دانشمندان بود. علوم انسانی و تجربی را احترام میگذاشت همانطور که علوم اسلامی را ارج مینهاد تاجاییکه واجب علی کل مسلم  را به تمام علوم بشری سرایت میداد ودر عین اینکه به آداب و فرهنگ و دانش خودی باور داشت، اما هیچ گاه این باور باعث تمسخر و یا بی اعتنایی به ره آور غرب نمیشد. اوهیچ گاه شبهه وشبهه دار را رمیِ به بی دینی نمیکرد و هیچ گاه در مثل تریبون دینی نمازجمعه آنان راتهدید به ارهاب -ترور- نمیکرد.

امروز؛ مادربرابر دوگانگی سازی بین دین و هرچیزی که نیاز بشر است قرار گرفته ایم! مانند علم ویا فلسفه ویا بهداشت ویا تکنولوژی ودانش درغرب .. و نیزازسوی دیگر مواجه با تغییر در مفاهیم بدیهی مانند؛عدالت،عصمت،قدرت و.. هستیم‌!

بگمانم؛اگر مطهری ومبارزه اوباتحجر ادامه داشت، شرائط متفاوتی داشتیم.

۴ - آیت الله مطهری از محو شدنِ در شخصیتها بر حذر  بود و شخصیت پرست نبود. او نه وابسته به فرد، و نه وابسته به هیچ تشکیلات سیاسی و غیر سیاسی بود. او درعین اینکه به امام خمینی عشق داشت و از بردن نام او اشک می ریخت و وابسته عاطفی و تحصیلی به او بود اما وابسته فکری نبود که سرسپرده باشد، مطهری نه تنها خود اهل دست بوسی و پا بوسی نبود ، بلکه ؛ بسی پهلوانانه بر سرسپردگی ، چاکری ، تعصب و اطاعت بی چون و چرا  ، چنان تیغ نقد میکشید که آه از دل مریدبازان به آسمان بلند می شد.

او در نقدِ عالمانه ی دو بخش کوشا بود ، یعنی ؛ نقد "ارباب قدرت"  و نقد "ارباب دیانت".

استاد شهید مطهری چه زیبا گفت: "مقام حکومت، ملازم با مقام قدسی نیست و هر مقام غیرمعصومی که در وضع غیرقابل انتقاد قرار گیرد، هم برای خودش خطر است و هم برای اسلام، من مانند عوام فکر نمی‌کنم که هر که در طبقه مراجع قرار گرفت مورد عنایت خاص امام زمان است و مصون از خطا و گناه و فسق است."

۵ - استاد مطهری در پیدایش انقلاب بهمراه همراه امام خمینی نقش موثر یک مجاهد و نیز یک ایدئولوگ را داشت ، اما این ، باعث نمیشد که چشم بر حقائق و یا نارسائی ها و یا حقوق مردم ببند و مدافه جریان حاکمیت باشد.

او چنین میگفت :

"این انقلاب به شرطی در آینده محفوظ خواهد ماند و به شرطی تداوم پیدا خواهد کرد، که قطعاً مسیر عدالت خواهی را برای همیشه ادامه بدهد. یعنی دولت‌های آینده واقعاً و کلاً در مسیر عدالت اسلامی گام بردارند، برای پر کردن شکاف‌های طبقاتی اقدام کنند. تبعیض‌ها را واقعاً از میان بردارند .. من تأکید می‌کنم اگر انقلاب ما در مسیر برقراری عدالت اجتماعی به پیش نرود، مطمئناً به نتیجه نخواهد رسید و این خطر هست که انقلاب دیگری با ماهیت دیگری جای آن را بگیرد."

استاد مطهری دم از معنویت بدون عدالت نمیزد چون بر این اندیشه بود که ؛ "نبود عدالت در جامعه؛ پایه معنویت را متزلزل خواهد کرد و چون باعث محرومیت‌ میشود ، محرومیت عامل ایجاد عقده‌های روانی است و عقده‌های روانی تولید انفجار خواهد کرد!"

شهید مطهری برای حق به هرگونه رفتار ناروایی که با متن دین و حقوق مردم در تضاد بود را ممنوع میدانست ، چون بر این باور بود: «برای حق باید از حق استفاده کرد و اگر من بدانم که با یک دروغ، امشب همه گناهکارانِ شما توبه میکنند و نمازِ شب خوان میشوند، اسلام به من اجازه چنین کار [دروغی] را نمیدهد.»

بعد از ملاحظه مطالب پنج گانه تقدیم شده ، آیا به نظر شما "مطهریِ امام خمینی" تکرار شد؟

 

دیگر خبرها

  • (تصاویر) حذف نمادهای دوران شوروی در اوکراین
  • اساتید مدرسه علمیه بوشهر تجلیل شدند
  • تقویت و ترویج آثار شهید مطهری موجب بصیرت افزایی
  • دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان
  • اگر مطهری و مبارزه او با تحجر ادامه داشت...
  • ۷ شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات
  • 7 شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات
  • مطهری امام
  • «حشاشین» روایتگر حسن صباح تروریست یا کلیددار بهشت؟
  • ناپولی ۲-۲ آاس رم/ فرار یک امتیازی یاران آزمون از ناپل+ فیلم