Web Analytics Made Easy - Statcounter

حبیب بهادری مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان هرمزگان در اولین نشست نقد و بررسی برنامه‌های پانزدهمین دوره جشن‌های مردمی و بین‌اللملی زیرسایه خورشید استان هرمزگان در جمع دست‌اندرکاران این رویداد، ضمن تاکید بر ثمربخش بودن تلاش‌های همه اعضا در اجرای برنامه‌ها گفت: برآورد کلی ما از زیرسایه خورشید امسال مثبت بود چرا که بدون شک در یک رویداد بزرگی که با مدت زمان کمی حدود ۱۲ روز ۲۷۰ برنامه در آن اجرا می‌شود طبیعی است که یک‌سری برنامه‌ها هم با نقص همراه باشند اما ما نمی‌توانیم به خاطر نقایصی که در برخی برنامه‌ها وجود داشته است کل رویداد زیر سایه خورشید را تحت الشعاع قرار دهیم و زیر سوال ببریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت : این امر نافی تلاش بیشتر برای افزایش سطح کیفیت برنامه‌ها برای سال‌های آینده نیست از این رو بایست تلاش کنیم نظم در برنامه‌ها افزایش پیدا کند هر چند که یک زمان‌هایی هم تاخیر یکی دو ساعته در اجرای برنامه‌ها در دست ما نیست و ممکن است پیش‌آمد‌هایی این امر را ایجاد کند اما علی ای حال کلیت برنامه‌های اجرا شده خوب بوده است و از ۱۶ کانون خدمت رضوی استان حداقل ۱۰ کانون در دهه کرامت امسال برنامه‌های ویژه‌ای داشتند که نشان از فعال‌تر شدن کانون‌ها دارد.

بهادری با تاکید بر اینکه باید ارتباط بین تیم‌های اجرایی زیرسایه خورشید در طول سال نیز حفظ شود گفت: لازم است نشست‌های دوره‌ای و ماهانه در طول سال برگزار شود تا از ظرفیت نیروهای پای‌کاری که حاضر هستند به عشق حضرت رضا علیه‌السلام در ایام دهه کرامت کار و زندگی خود را رها و صرف اجرای برنامه‌ها کنند در سایر ایام سال هم استفاده شود چرا که همچنین ظرفیتی کمتر به دست می‌آید.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان هرمزگان گفت : در تلاش هستیم که بتوانیم دبیرخانه دائمی زیرسایه خورشید را در استان هرمزگان راه‌اندازی کنیم تا امور در این حوزه با قوام و تسلط بیشتری پیش رود و بیش از این بتوانیم از ظرفیت گروه‌های مردمی استفاده کنیم‌.

بهادری در بخش دیگر سخنانش گفت: حضور و تلاش‌های ما در زیرسایه خورشید باید منجر به معرفت‌افزایی و افزایش معرفت ما نسبت به حضرت رضا علیه‌السلام باشد لذا نباید به این شکل باشد که به واسطه حضور ما در معیت خدام و پرچم مقدس بارگاه منور حضرت علی‌بن موسی الرضا علیه السلام این امر برای ما عادی‌سازی شود، حق این است که توفیق خدمت در کاروانی که به نام اهل‌بیت عصمت و طهارت است را به عنوان یک نعمت بزرگ تلقی کنیم که هر آن ممکن است به هر دلیلی از دست‌مان خارج شود لذا می‌بینیم عاشقان مشتاقی که سال‌های گذشته مجدانه با ما در این سنگر تلاش می‌کردند اما امسال دستشان از این دنیا کوتاه است.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان هرمزگان گفت: تواضع هم برای خدمت در دستگاه اهل بیت(ع) بسیار مهم است این امر در دستگاه حضرت رضا علیه‌السلام جایگاه ویژه‌ای دارد و جزو سیره آن حضرت است پس دچار غرور هم نباید شویم و بدانیم که اگر در راه اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) پیر شدیم این پیری در ظاهر است چرا که پا به سن گذاشتن و محاسن سفید کردن در دستگاه اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) اوج جوانی باطنی است.

او گفت : موضوع آموزش افراد دست‌اندر کار در اجرای برنامه‌های دهه کرامت نیز بسیار مهم است لذا باید خادمیاران این حوزه را با آموزش‌های تخصصی به سطحی که می‌خواهیم برسانیم تا در سال‌های آینده مشکلی از بابت نیروی انسانی متخصص در حوزه‌های تخصصی مانند گرافیک، تدوین، فیلم ،عکس، خبر، تبلیغات و ... نداشته باشیم.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان هرمزگان در پایان گفت: یکی از امور ضروری این است که طرح آمایش زیرسایه خورشید آماده شود تا برنامه‌هایی که اجرایی می‌شوند سال‌های بعد دوباره تکرار نشوند و بتوانیم در جاهای جدید نیز مردم را از حضور کاروان منتفع کنیم.

بهادری گفت: اینکه ما می‌گوییم در بحث کارهای فرهنگی برای دستگاه اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) مشکل مالی نداریم از این بابت است که این ذوات مقدسه منبع تمام فیوضات و ثروت‌ها هستند و کلید تمام خزائن عالم در دست آن‌ها است لذا اگر چنین نبود امسال ما شاید حتی یک برنامه هم نمی‌توانستیم اجرا کنیم اما برنامه‌های ویژه‌ای همراه با سفره اطعام برگزار شد که تامین مالی آن با عنایت حضرت رضا علیه‌السلام انجام شد بنابراین ما باید به وظایف خود عمل کنیم تا کرامت اهل بیت(ع) شامل حال ما شود .

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کانون خدمت رضوی حضرت رضا علیه السلام اهل بیت عصمت و طهارت اجرای برنامه ها زیرسایه خورشید اهل بیت ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۵۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ خدمت اصلی اپراتور هوش مصنوعی/ دسترسی به چند صد GPU در سال ۱۴۰۳

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله دهقانی فیروزآبادی در نشست خبری سالیانه خود که امروز در محل معاونت علمی برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه با توجه به تاکیدات رهبری مبنی بر اینکه باید در حوزه هوش مصنوعی به ۱۰ کشور برتر دنیا برسیم ، معاونت علمی چه برنامه ای برای عقب نماندن ایران از پیشرفت جهانی در این حوزه و همچنین توسعه زیرساخت‌ها مانند دیتاسنترها، مزارع پردازش گرافیکی و یا پردازشگرهای ابری دارد؟ گفت : سال گذشته گفت و گوهایی زیادی با رییس جمهور و همینطور دستگاه های مختلف از جمله سازمان برنامه و بودجه برای الزام ایجاد یک مرکز ملی توسعه هوش مصنوعی و در کنارش یک شورای ملی راهبری انجام شد و در این راستا برنامه ها و مدل های کشورهای مختلف در حوزه هوش مصنوعی مورد مطالعه قرار گرفت.

معاون علمی رییس جمهور با اشاره به اینکه سال گذشته راه اندازی مرکز ملی هوش مصنوعی و شورای راهبری به تصویب رسید و اعضای شورا مشخص شدند گفت: همچنین طی جلساتی که با سرمایه گذاران بخش دولتی و صندوق توسعه ملی و صندوق نوآوری داشتیم راه اندازی صندوق پژوهش فناوری هوش مصنوعی با سرمایه ١٠ هزار میلیارد تومانی اسفندماه سال ١۴٠٢ برنامه ریزی شد.

۳ خدمت اصلی اپراتور هوش مصنوعی

وی ادامه داد: همچنین برنامه ریزی شده است مرکز ملی هوش مصنوعی، اپراتور هوش مصنوعی را ایجاد کند که این اپراتور ٣ خدمت اصلی مزرعه پردازشی بزرگ، مرکز داده بزرگ و کتابخانه های بزرگ زبانی و تصویری را ارایه می دهد . همانطور که اپراتورهای تلفن همراه خدمات اینترنتی را ارائه می‌دهند، اپراتور ملی هوش مصنوعی نیز خدمات پردازشی بزرگ و خدمات کتابخانه های محاسباتی را در اختیار دانشگاه ها شرکت های دانش بنیان و سازمان ها و نهادها قرار می‌دهد.

تحول خوبی در هوش مصنوعی در سال ۱۴۰۳ رقم می خورد

دهقانی با بیان اینکه ایران از نظر دانش فنی و نیروی انسانی وضعیت خوبی دارد گفت: در حوزه مقالات و ارجاعات ایران رتبه ١٧ یا ١٨ دارد اما در حوزه کاربرد رتبه ٧٠ تا ٨٠ را دارد که این جایگاه به دلیل نبودن زیرساخت ها در کشور است و پیش بینی می کنیم در سال١۴٠٣ تحول خوبی در حوزه هوش مصنوعی با ایجاد اپراتور ملی هوش مصنوعی و توسعه زیرسیستم ها داشته باشیم.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور با اشاره به اینکه مرکز ملی هوش مصنوعی جایگاهی فراتر از معاونت علمی است، گفت: از تمام دستگاه ها دعوت می کنیم که این مرکز را تقویت کنند.

دسترسی به چند صد GPU

وی در ادامه افزود : پیش بینی ما این است که در سال ١۴٠٣ به چند صد GPU دسترسی پیدا کنیم البته تحریم های شدیدی در این حوزه وجود دارد و حتی عربستان و امارات که برای خرید GPU اقدام کرده اند و پول هم پرداخت کرده اند تحریم شده اند. امیدواریم دانشگاه ها GPU هایی که دارند را برای استفاده تجمیعی در اختیار قرار دهند.

ادامه دارد...

کد خبر 6089679 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • راه اندازی فرودگاه به توسعه میناب کمک می‌کند
  • پایگاه اورژانس ۱۱۵ بانوان در کردستان
  • اعلام برنامه های روز ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • ایجاد دبیرخانه دائمی اقتصادی ایران و آفریقا
  • ۳ خدمت اصلی اپراتور هوش مصنوعی/ دسترسی به چند صد GPU در سال ۱۴۰۳
  • اجرای ۴۰ ویژه برنامه دهه کرامت در گیلان
  • ایجاد دبیرخانه دائمی اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا
  • عملیات «وعده صادق» سایه جنگ را از کشور دور کرد
  • راه اندازی میز خدمت در نمایشگاه تجهیزات پزشکی
  • راه‌اندازی مجدد دبیرخانه «شهر اسلامی» در شهرداری اصفهان