Web Analytics Made Easy - Statcounter

شب انجمن فیلارمونیک ایران از مجموعه شب‌های بخارا با عنوانِ «هفت دهه همیاری مردم با موسیقی»، در مجموعه‌ فرهنگان فرشته برگزار می‌شود.

به گزارش ایران اکونومیست از روابط عمومی فرهنگان فرشته؛ شب انجمن فیلارمونیک ایران سه‌شنبه ۳۱ خرداد ساعت ۱۹ بعدازظهر با حضور نوین افروز، مرجان قنبری مهر، شریف لطفی، شهرداد میرزایی و علی دهباشی برگزار و گزارشی از اهداف و فعالیت‌های انجمن فیلارمونیک ایران ارائه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اجرای دونوازیِ سنتور توسط امیرحسین رئوفی و حمید فروزان از دیگر برنامه‌های جانبیِ این نشست خواهد بود.

انجمن فیلارمونیک ایران نخستین بار آبان ماه ۱۳۳۲ خورشیدی، توسط «ادوارد ژوزف» که زاده‌ی خانواده‌ای مسیحی در کرمانشاه بود، راه‌اندازی شد. این انجمن نهادی ناسودبر و مردمی بود که همه‌ی درآمدهای آن برای گسترش و همگانی کردن موسیقی علمی از راه سامان دادن به کنسرت‌های ارکستر فیلارمونیک تهران استفاده می‌شد.

«حشمت سنجری» از سال ۱۳۴۳ خورشیدی، ریاست انجمن فیلارمونیک ایران و رهبری ارکستر فیلارمونیک تهران را عهده‌دار شد. پس از انقلاب ۱۳۵۷ خورشیدی، بیشینه‌ موسیقیدان‌های ارکستر، تهران را ترک کرده و تنها ده نفر از اعضای انجمن در ایران ماندند. انجمن فیلارمونیک ایران با پشتیبانی و پیگیری «عبدالحسین مستوفی» از ۱۳۷۳ خورشیدی مجددا آغاز به کار کرد و متعاقبا ارکستر فیلارمونیک تهران به مدیریت هنری و رهبری ارکستر «شریف لطفی»، در سال ۱۳۷۸ خورشیدی، زیر نظر انجمن فیلارمونیک ایران تشکیل شد.

از سال ۱۳۹۳ خورشیدی، تلاش‌های جدی، با محوریت و انگیزه‌ «شریف لطفی» و پیگیری دانشجویان و علاقمندان او بمنظور فعالیت دوباره‌ انجمن از سر گرفته شد. «انجمن فیلارمونیک ایران» با همیاری شهرداد میرزایی، بهرام جمالی ، مرتضی دلیری و فؤاد قهرمانی سرانجام با شخصیت حقوقی مستقل، در سال ۱۳۹۷ خورشیدی مجددا آغاز به کار کرد.

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند سه‌شنبه ۳۱ خرداد، ساعت ۱۹ به مجموعه‌ فرهنگان فرشته واقع در فرشته، خیابان فیاضی، شرق به غرب، بعد از چناران پلاک ۵۰ مراجعه کنند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: علی دهباشی ، شبهای بخارا ، موسیقی سنتی ایرانی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: علی دهباشی موسیقی سنتی ایرانی انجمن فیلارمونیک ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۵۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نفس بازغی و شهاب حسینی در پشت صحنه گناه فرشته | ببینید

به گزارش همشهری آنلاین، همزمان به پایان رسیدن سریال گناه فرشته کاری از حامد عنقا، نفس بازغی دختر پژمان بازغی بازیگر این سریال ویدئویی از پشت صحنه این سریال منتشر کرد. این سریال جنایی با حضور ستاره‌هایی چون شهاب حسینی، امیر آقایی، لادن مستوفی و پردیس پورعابدینی داستان رسیدگی به پرونده دختر جوان متهم به قتلی بود که در این سریال، سرانجام قصاص شد.

پیام دختر پژمان بازغی به شهاب حسینی | برای من شهاب حسینی بودید ولی... چرا قسمت آخر «گناه فرشته» ناامید کننده بود؟

کد خبر 847360 برچسب‌ها خبر مهم بازیگران سینما و تلویزیون ایران فیلم و سریال ایرانی سینمای ایران شهاب حسینی (بازیگر) نمايش خانگي

دیگر خبرها

  • پیکر مرتضی شفیعی در اصفهان خاکسپاری شد
  • نوای ساز ارکستر سمفونیک تهران در قلعه فلک‌الافلاک می‌پیچد
  • میزبانی قلعه فلک‌الافلاک از ارکستر سمفونیک تهران
  • رهبر ارکستر ملی موسیقی اصفهان درگذشت
  • علیرضا طلیسچی: وضعیت موسیقی در ایران خوب است
  • تبریک تولد نوید محمدزاده به همسرش | عکس
  • (تصاویر) خیابانی که قرار بود شانزلیزه ایران شود
  • نفس بازغی و شهاب حسینی در پشت صحنه گناه فرشته | ببینید
  • برگزاری دوی نمادین با بزرگسالان اتیسم در تهران، رشت و ماهشهر
  • حال موسیقی ایران خوب است