Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@07:38:49 GMT

مانع بزرگ پیشرفت رئال‌مادرید چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۶۶۰۲۹

مانع بزرگ پیشرفت رئال‌مادرید چیست؟

به محض شروع کار بازسازی سانتیاگو برنابئو، پروژه تحت تأثیر همه‌گیری ویروس کرونا قرار گرفت و حالا نیز جنگ در اوکراین موجب شده تا بعضی فرآیندها به کندی پیش برود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از آ اس، رونمایی رئال مادرید از استادیوم نیو سانتیاگو برنابئو حداقل تا شروع فصل ۲۰۲۳/۴ به تعویق افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همانطور که فلورنتینو پرز، رئیس این باشگاه اعلام کرد که ورزشگاه ظرف یک سال آینده، تقریباً در پایان فصل آینده، آماده خواهد شد.

فلورنتینو پرز درباره پروژه بازسازی ورزشگاه رئال مادرید گفته است: به محض شروع کار بازسازی ورزشگاه سانتیاگو برنابئو، باشگاه رئال مادرید تحت تأثیر همه‌گیری ویروس کرونا قرار گرفت. حالا نیز جنگ در اوکراین سبب شده تا برخی از فرآیندها به کندی پیش برود. همانطور که همه ما می‌دانیم جنگ موجب شده تا مواد خام کمیاب‌تر شود و قیمت‌ها افزایش یابد. شکی وجود ندارد که راهی برای غلبه بر این مشکلات خواهیم یافت.

علی‌رغم همه مشکلاتی که مادرید برای بازسازی استادیوم خود با آن روبرو بوده، فلورنتینو می‌داند که داشتن یک استادیوم مدرن و چند منظوره کلید ثبات اقتصادی باشگاه در آینده است: استادیوم در بهترین نقطه مادرید قرار دارد. ما با آن بسیار خوش شانس بوده‌ایم. ما فقط ۲۶ یا ۲۷ مسابقه در سال در آنجا برگزار می‌کنیم، بنابراین، با توجه به اینکه این مکان جایگاه نمادینی برای ما دارد، تصمیم گرفتیم که ورزشگاه را به مهم‌ترین مجموعه ورزشی و تفریحی اروپا تبدیل کنیم. این اتفاق درآمد قابل توجهی را برای ما به همراه خواهد داشت و با شرکت عملیاتی استادیوم Legends توافق نامه‌ای داریم که می‌تواند تمام کارهایی را که ما نمی‌توانیم انجام دهیم، برای ما انجام دهد.

پرز اضافه کرد: رئال مادرید با استفاده از ورزشگاه خود برای رویدادهای دیگر در حالی که برای فوتبال استفاده نمی‌شود، می‌تواند سالانه ۱۵۰ میلیون یورو درآمد کسب کند.

کار بر روی برنابئو در تابستان ۲۰۱۹ آغاز شد و با تخریب مرکز خریدی در مجاورت آن به نام Calle del Padre Damián، معروف به La Esquina del Bernabéu، فرایند بازسازی رسماً شروع شد. در آن زمان، تخمین زده می‌شد که کار بازسازی تا تابستان سال ۲۰۲۲ تکمیل شود. با این حال همه‌گیری کرونا برنامه‌ریزی ها را بهم ریخت. در ابتدا به نظر می‌رسید که وقفه در مسابقات می‌تواند به تسریع کار در ورزشگاه کمک کند. اما همانطور که معلوم شد، این طور نبود و زمانی که رقابت‌ها از سر گرفته شد و استادیوم‌های ورزشی بازگشایی شدند، مادرید باید هر سه روز یک بار زمین خود را تطبیق می‌داد تا مردم بتوانند در بازی‌ها شرکت کنند.

در هفته‌های پایانی فصل ۲۰۱۹-۲۰ و در کل فصل ۲۰۲۰-۲۱، مادرید بازی‌های خانگی خود را در استادیوم آلفردو دی استفانو در مجموعه تمرینی والدبباس انجام داد. در آن زمان، پیشرفت کمی در توسعه پروژه بازسازی ورزشگاه صورت گرفته بود. اگرچه فرایندی که از آن صحبت می‌کنیم به خاطر کرونا کمی با تعویق روبرو شد، اما مشکل واقعی در پایان فصل ۲۰۲۱/۲ رخ داد. در آن زمان مادرید برای انجام بازی‌های خانگی خود به برنابئو بازگشت.

زمانی که فصل وارد مرحله تعیین کننده خود در طی چند هفته پایانی شد، کار روی سقف جمع شونده ورزشگاه به دلیل کمبود جهانی فولاد به حالت تعلیق درآمد. اوکراین یکی از تولیدکنندگان پیشرو فولاد در جهان است (از نظر تولید جهانی در سال ۲۰۱۹ در رتبه سیزدهم قرار داشت)، اما زمانی که روسیه در ۲۴ فوریه به این کشور حمله کرد، همه چیز به همراه آن تغییر کرد. برخی از شدیدترین درگیری‌ها در اطراف کارخانه آهن و فولاد آزوستال در ماریوپل متمرکز بود. با ادامه درگیری، تهیه مواد به طور فزاینده‌ای سخت‌تر شده و هیچ تضمینی وجود ندارد که وضعیت جنگ در اوکراین به زودی پایان یابد.

شرکت ساختمانی که کار بازسازی برنابئو را انجام می‌دهد، به دنبال تأمین مواد ضروری از کشورهای دیگر بوده است، اما آنها در حال حاضر عقب مانده‌اند و در نتیجه، اکنون تعیین تاریخ رسمی تکمیل بازسازی برنابئو به زمان دیگری موکول شده است. طبق برآورد فلورنتینو، استادیوم جدید حداقل تا تابستان ۲۰۲۳ تکمیل نخواهد شد.

در آغاز فصل ۲۰۲۱/۲، رئال مادرید ۱۴ دسامبر ۲۰۲۲ را به عنوان تاریخ افتتاح رسمی نیو برنابئو، همزمان با هفتاد و پنجمین سالگرد ورزشگاه، در نظر گرفته بود. در حال حاضر تاریخ جدیدی در دستور کار نیست، تنها امید باشگاه رئال مادرید این است که ورزشگاه جدید آنها برای شروع فصل ۲۰۲۳/۴ به پایان رسیده و به طور کامل به بهره‌برداری برسد.

کد خبر 582612

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اوکراین حمله روسیه به اوکراین جنگ روسیه و اوکراین جنگ اوکراین و روسیه روسیه و اوکراین رئال مادرید تیم فوتبال رئال مادرید ورزشگاه توسعه ورزشگاه شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق کار بازسازی رئال مادرید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۶۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخشی‌نگری مانع پیشرفت مازندران می‌شود

ایسنا/مازندران استاندار مازندران با اشاره به این که تعهد ساخت ۱۶۴ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن مازندران دست یافتنی است و فقط به همت و تلاش و همگرایی وابسته است‌، گفت: بخشی نگری مانع پیشرفت و آبادانی مازندران می‌شود.

یوسف نوری روز شنبه در جلسه شورای تامین مسکن مازندران، با عنوان اینکه طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم به صورت جدی پیگیری می‌شود، اظهار کرد: تامین مسکن در افزایش نرخ ازدواج و باروری مازندران بسیار تأثیرگذار است لذا از فرمانداران  تقاضا داریم تا در تامین زمین مسکن حمایتی همت بیشتری داشته باشند.

وی افزود: موانع تامین زمین مسکن حمایتی مازندران باید با همکاری و مشارکت دستگاه‌های اجرایی برطرف شود لذا روش‌ها و همگرایی‌ها در اجرای طرح‌ها بسیار مهم است و هر یک از شهرستان‌های مازندران در طرح نهضت ملی مسکن باید برای مسکن حمایتی وارد عمل شوند.

نماینده عالی دولت سیزدهم در مازندران تصریح کرد: مازندران حدود سه میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و بنا به اعلام دو نهاد بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) بیش از ۲۴۰ هزار خانوار زیر پوشش خود دارد و از خدمات حمایتی برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه داشبورد طرح نهضت ملی مسکن مازندران باید در فناوری‌های جدید عملیاتی شود، تصریح کرد: یعنی شماره انداز پیشرفت روزانه ساخت نهضت ملی مسکن مازندران باید طراحی شود.

استاندار مازندران با بیان این که عمده مشکلات و موانع استان در سایه همگرایی حل و فصل می‌شود، گفت: طرح‌های هادی روستایی مازندران باید متناسب با ظرفیت‌های هر منطقه طراحی شود، این که در روستایی خالی از سکنه، طرح‌های هادی تهیه شود، صحیح نیست.

نوری با اشاره به اینکه، نظام مسائل هر شهرستان با همکاری فرمانداران باید بدون مراجعه به استان حل و فصل شود و به جلسات استانی منتقل نشود، بیان کرد: ساخت مسکن محرومان مازندران را خیلی جدی بگیریم، چراکه این مقوله سبب رضایت مردم از نظام می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حکم کمیته انضباطی برای تکرار یک دیدار تعیین‌کننده
  • اشتفان افنبرگ: رئال مادرید مقابل منچسترسیتی خوش‌شانس بود؛ در برنابئو، فندک به سمتم پرت کردند
  • هیجان ستاره بایرن: چی بهتر از بازی با رئال!
  • لواندوفسکی: بازیکنان، چشم‌بسته دستورات آنچلوتی را انجام می‌دهند؛ او یک مرد بزرگ است
  • بخشی‌نگری مانع پیشرفت مازندران می‌شود
  • نمای دیدنی از بسته شدن سقف آتلانتا استادیوم، از ورزشگاه های میزبان جام جهانی 2026 و کوپا آمریکا 2024 / فیلم
  • رئال مادرید در انتظار لطف بزرگ والنسیا
  • اولین کنسرت در خانه رئال مادرید؛ برنابئو، میزبان فستیوال «دیوانه موسیقی» / عکس
  • ۲ تدبیری که مانع «قبض روح» فوتبال می‌شود
  • برتری 2-1 بارسلونا مقابل رئال مادرید در سانتیاگو برنابئو با گل دقایق پایانی زیبای ژاوی (2004/4/25) / فیلم