Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور در حاشیه دیدار با هنرمندان گفته بود: ۱. چهار سال تورم بالای ۴۰ درصد و رشد اقتصادی نزدیک به صفر علت اصلی گرانی‌هاست. ۲. اتخاذ تصمیمات مهم پولی و مالی در این مدت موجب شد که تورم دوازده‌ماهه از حدود ۶۰ درصد در شهریور ۱۴۰۰ به ۴۶ درصد در اسفند ۱۴۰۰ برسد؛ یعنی بیش از ۱۳ واحد درصد کاهش داشته است! موفقیت دولت این است که ظرف هشت ماه توانسته تا حدی جلوی سیل تورمی گذشته را بگیرد!

با تاسف و تعجب فراوان، کلیه آمارهای ارائه‌شده توسط رئیس‌جمهور به استناد گزارش‌های مرکز آمار ایران که طبق قانون، تنها مرجع رسمی انتشار آمارها است، نادرست و غیردقیق است!

با توجه به اینکه رئیس‌جمهور فردی محترم و عمده تجارب وی در امور قضایی بوده، جامعه انتظار دارد که تیم اقتصادی رئیس‌جمهور و مشاورین وی ضمن داشتن تحلیل واقع‌بینانه‌ای از تحولات اقتصادی، گزارش درست از اوضاع را به رئیس‌جمهور ارائه دهند، چون اعلام آمارهای نادرست از سوی رئیس‌جمهور به مردم، لطمات جبران‌ناپذیری به جایگاه اجتماعی و سیاسی بالاترین مقام رسمی قوه مجریه وارد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال این پرسش مطرح می‌شود که چه کسی این آمارهای نادرست و غیردقیق را در اختیار رئیس‌جمهور قرار داده است؟

بیشتر بخوانید :

مخبر ، فرمانده اقتصادی دولت چکار می کند؟ / روز روشن به رئیس دولت آدرس غلط می دهند نماینده مجلس: مبادا کسانی گزارش‌های غلط و اخبار کانالیزه شده به دست رئیس‌جمهور برسانند هشدار به سخنگوی دولت رئیسی : مراقب باشید در این تله نیفتید

رئیس‌جمهور با استعلام از مرکز آمار ایران و مروری بر گزارش‌های منظم ماهانه، فصلی و سالانه مرکز آمار، از ارائه‌کننده گزارش آمارهای نادرست و غیردقیق، در خصوص اینکه در ۴ سال گذشته نرخ تورم بالای ۴۰ درصد بوده و نرخ تورم دوازده‌ماهه، طی شهریور تا اسفند سال ۱۴۰۰ از حدود ۶۰ درصد به ۴۶ درصد؛ یعنی اینکه ۱۳ واحد درصد کاهش یافته است! سند مطالبه نماید. چون به استناد گزارش رسمی مرکز آمار ایران، نه در سال‌های ۹۶ تا ٩٩ نرخ تورم بالای ٤٠ درصد بوده (متوسط نرخ تورم در این سال‌ها نیز حدود ۲۶ درصد بوده) و نه در شهریور ۱۴۰۰ نرخ تورم دوازده‌ماه ۶۰ درصد بوده و نه در اسفند ماه ۱۴۰۰، نرخ تورم ۴۶ درصد!

آنچه به رئیس‌جمهور به عنوان علت اصلی گرانی‌ها، به نادرستی گزارش شده است، اساساً علت گرانی و تورم نیست! بلکه گزارشی هرچند غیردقیق از میزان گرانی و تورم است!

جامعه انتظار دارد تیم اقتصادی دولت رئیسی پاسخ دهند که چرا تورم از سال ۱۳۹۷ تاکنون همواره روند افزایشی را طی کرده است؟! اگر عمدتاً بخاطر ناکارآمدی دولت قبل بوده است، چرا در دولت اول آقای روحانی، تورم از سال ۱۳۹۲ تا سال ۱۳۹۶ به ترتیب با نرخ‌های ۳۲.۱ درصد، ۱۴.۸ درصد، ۱۱.۳ درصد، ۶.۸ درصد و ۸.۱ درصد کاهش یافته و به ویژه برای اولین بار در دو سال متوالی (۹۵ و ۹۶) نرخ تورم کشور یک رقمی بوده و در دولت دوم روحانی نیز طی سال‌های ۹۶ تا ۹۹ متوسط نرخ تورم در حد ۲۶ درصد بوده است؟

۲۱۲۲۰

کد خبر 1642650

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سیدابراهیم رئیسی دولت سیزدهم اقتصاد ایران حسن روحانی آمارهای نادرست رئیس جمهور مرکز آمار درصد بوده نرخ تورم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۶۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰۰ روستای خوزستان آسفالت شد

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر امروز یکشنبه نشست اعضای هیأت دولت با استانداران با حضور رئیس جمهور، معاون اول رئیس‌جمهور، وزرای کابینه و استانداران به میزبانی وزارت کشور برگزار شد.

علی اکبر حسینی محراب، استاندار خوزستان در این نشست گفت: حدود ۷۰۰ - ۸۰۰ روستا در استان خوزستان به صورت کامل آسفالت شده است که رضایت‌مندی صددرصدی مردم روستا را به همراه داشته است.

وی افزود: با مساعدت قرارگاه امام حسن (ع)، پتروشیمی‌ها و جذب بیشتر اعتبارات آلایندگی‌ها نیز شرایط بهتر خواهد شد.

به گزارش مهر، در این نشست پیرامون برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی و همچنین مسائل مختلف کشور و سیاست‌های دولت بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

کد خبر 6097650

دیگر خبرها

  • «همتی» برای چاپ پول نیست! | آمارهای واقعی از وضعیت پولی کشور
  • ۸۰۰ روستای خوزستان آسفالت شد
  • رئیسی: امروز در غرب شاهد تقابل آشکار جریان شرافت در مقابل شرارت هستیم/ گزارش وزیر نفت از سود ۱۲ همتی پالایشگاهی که قرار بود در دولت قبل به دلیل زیان‌ده بودن رایگان واگذار شود/ اعلام خبر کاهش نرخ رشد پول از ۳۳ به ۱۶ درصد از سوی رئیس بانک مرکزی
  • رئیسی: عملیات «وعده صادق» ما را در باشگاه قدرت های منطقه ای در بالاترین رده ها قرار داد
  • رئیسی: مردم با حضورشان انتخابات باشکوه را رقم بزنند
  • نرخ تورم در دولت رئیسی چند؛ ۳۰، ۴۰، ۵۰، ۶۰ یا بیشتر؟
  • تورم در دولت رئیسی چند؟ ۳۰، ۴۰، ۵۰، ۶۰ یا بیشتر؟
  • بایدن از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون ۱۴۸ اشتباه لفظی مرتکب شده است
  • کنایه روحانی به رئیسی: گفتند اینها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم
  • تورم آلمان دوباره افزایش یافت