Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور استفاده بهینه از نیروی انسانی و امکانات اداری را شرط ارتقای کارآمدی دانست و تصریح کرد: اگر می‌خواهیم به رشد اقتصادی هشت درصدی که برای سال ۱۴۰۱ هدف‌گذاری شده دست یابیم، باید بدانیم که شرط تحقق آن افزایش بهره‌وری و سرمایه‌گذاری است.

به گزارش حوزه دولت ایران اکونومیست،  آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی که امروز شنبه در ادامه سفر دولت مردمی به مناطق جنوب شرق استان تهران در شهرستان ورامین حضور یافته بود، در نشست شورای اداری این شهرستان گفت: یکی از محورهای سفرهای استانی دولت پیگیری طرح‌ها و پروژه‌های نیمه‌تمام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور با اشاره به بازدید خود از برخی طرح‌های نیمه‌تمام در بخش‌های مختلف این شهرستان، افزود: اینکه اجرا و اتمام یک پروژه عمرانی یا خدماتی سالها بیش از زمان پیش‌بینی شده به طول بیانجامد به هیچ‌وجه قابل قبول نیست. به عنوان مثال چرا باید اجرای طرح‌ قطار شهری در ورامین پس از سالها همچنان ناتمام بماند؟

رئیسی در ادامه سخنانش بر لزوم تسریع در تهیه شناسه برای افغانستانی‌های مقیم کشور تاکید کرد و اظهار داشت: افغانستانی‌های مقیم ایران میهمانان عزیز ما هستند اما این به معنای آن نیست که وضعیت حضور و زندگی آنان در کشور مشخص نباشد.

رئیس جمهور از مسئولان وزارت بهداشت و درمان و مسئولان استانداری تهران و فرمانداری ورامین خواست که تمام تلاش خود را برای تسریع در تکمیل طرح‌های درمانی شهرستان ورامین به کار گیرند و اظهار داشت: با هر میزان از منابعی که در اختیار دارید کار تکمیل بیمارستان ۹۶ تختخوابی پیشوا را پیش ببرید تا اعتبارات تکمیلی مصوب در سفر استانی برای این طرح نیز تخصیص یابد.

رئیسی همچنین بر لزوم تسریع در تکمیل خط دوم انتقال پساب در شهرستان ورامین تاکید و تصریح کرد: علاوه بر تکمیل شبکه فاضلاب، توسعه ظرفیت تامین آب شرب برای مناطق مختلف استان تهران نیز جزء اولویت‌های دستگاه‌های اجرایی است. افزایش ظرفیت سد لار نیز یکی از اقداماتی است که می‌تواند به تامین مطمئن‌تر آب شرب استان تهران کمک کند.

رئیس جمهور به موضوع معوقات تسهیلات دامداران و کشاورزان شهرستان ورامین اشاره و خاطرنشان کرد: ورامین یکی از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی و دامپروری است و نباید اجازه داد که به این موقعیت آسیبی وارد شود بلکه باید به دنبال تقویت و افزایش تولیدات کشاورزی و دامپروری شهرستان بود.

رئیسی به موضوع باقی ماندن احداث ۱۵ کیلومتر از جاده ورامین اشاره کرد و گفت: جاده ورامین بخشی از جاده پرتردد تهران به مشهد است که با توجه به علاقه قلبی مردم ایران به امام هشتم(ع) و افزایش روزافزون ترددها در این مسیر باید هر چه سریع‌تر نسبت به تکمیل این بخش و افزایش ظرفیت تردد این جاده اقدام شود.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه تامین ساختمان مناسب برای ادارات به خصوص در شهرهای جدید و بخش‌هایی که بر اثر تغییرات در تقسیمات کشوری ارتقا پیدا می‌کنند موضوع مهمی است، گفت: در عین حال باید این نکته را در نظر داشته باشیم که اساس ارتقای تقسیمات کشوری، افزایش اختیارات و ظرفیت‌ها برای حل مشکلات مردم است، نه توسعه ساختمان‌های اداری. اینکه یک اداره در ساختمانی استیجاری مستقر شود بهتر از آن است که منابع کافی برای حل مشکلات مردم موجود نباشد.

رئیسی افزود: ساختمان اداری زیبا و بزرگ حتما خوب است اما تامین چنین ساختمان‌هایی نباید به قیمت تخصیص منابع به این موضوع به جای رفع و حل مشکلات مردم باشد.

رئیس جمهور اظهار داشت: متاسفانه برخی مسائل مثل احداث ساختمان‌های بزرگ اداری و ساخت سالن اجتماعات در این ساختمان‌ها در مقطعی در کشور باب شد، در حالی که این سالن‌های اجتماعات در خوش‌بینانه‌ترین حالت شاید ماهی یک بار مورد استفاده قرار گیرد. لذا باید منابعی که برای چنین موضوعاتی اختصاص داده می‌شوند برای حل مشکلات مردم مورد استفاده قرار گیرد.

رئیسی استفاده بهینه از نیروی انسانی و امکانات اداری را شرط ارتقای کارآمدی دانست و تصریح کرد: اگر می‌خواهیم به رشد اقتصادی ۸ درصدی که برای سال ۱۴۰۱ هدف‌گذاری شده دست یابیم باید بدانیم که شرط تحقق آن افزایش بهره‌وری و سرمایه‌گذاری است.

رئیس جمهور از مدیران دولتی خواست که برای ارتقای کارآمدی نظام اداری همه همت خود را به کار گیرند و خاطرنشان کرد: حفظ و ارتقای سرمایه اجتماعی در گرو کارآمدی نظام اداری است. به عنوان مثال اینکه هزار واحد مسکونی در شرایطی که کشور با کمبود خانه مواجه است، ساخته شود و به خاطر یک مشکل اداری مابین چند دستگاه حدود ۱۲ سال بلااستفاده بمانند، دردی بزرگ و نشانه یک نظام اداری ناکارآمد است.

رئیسی در ادامه به پیشنهاد استقرار دفتر گمرک در شهرستان ورامین برای تسهیل صادرات گل و گیاه اشاره کرد و گفت: اینکه دفتر گمرک در اینجا مستقر شده و در ایام پیک صادرات گل و گیاه شیفت‌های کاری خود را افزایش دهد نیازمند تدبیر مدیران با کفایت است.

رئیس جمهور با بیان اینکه موضوع تصفیه فاضلاب دارای صرفه اقتصادی خوبی است، اظهار داشت: زمینه ورود بخش خصوصی به این عرصه را تسهیل کنید و هر جا که بخش خصوصی ورود نکرد نیز بخش دولتی کار را در دست بگیرد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: استانداری تهران ، سید ابراهیم رییسی ، ورامین

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: استانداری تهران سید ابراهیم رییسی ورامین شهرستان ورامین حل مشکلات مردم رئیس جمهور ساختمان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۶۶۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد

جواد اعتضادی مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: در سال زراعی جاری، تولید گیاهان و محصولات گلخانه‌ای مانند نشا‌های جالیزی، سبزیجات، صیفی‌جات و گل‌های زینتی در شهرستان تایباد ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی افزود: امسال بیش از ۳۰ میلیون نشای صیفی و سبزی، بیش از یک میلیون انواع گل‌های تزئینی و زینتی و همچنین ۴۰۰ تن سبزیجات برگی و صیفی‌جات در گلخانه‌های تایباد تولید شده است.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد ادامه داد: در این شهرستان مرزی ۶۸ گلخانه در مجموع به مساحت ۸ هکتار فعالیت می‌کنند که ۳۰ واحد در بخش مرکزی و ۳۸ واحد در بخش میان‌ولایت واقع شده اند.

اعتضادی بیان کرد: در سال جاری ۴ گلخانه جدید نیز راه اندازی شده است که در مجموع ۷ هزار متر مربع به فضای گلخانه‌ای این شهرستان افزوده شد.

این مقام مسئول اضافه کرد: عمده کشت گلخانه‌ها در بستر خاک می‌باشد و نیز یک گلخانه هیدروپونیک یا آب‌کشت به مساحت ۶ هزار متر مربع در حال راه اندازی است.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد تصریح کرد: صدور آسان پروانه تاسیس گلخانه، ارائه تسهیلات به گلخانه‌داران، معرفی متقاضیان به ادارات گاز و برق برای اخذ انشعابات، صدور مجوز تغییر کاربری زمین، اجرای برنامه مدیریت تلفیقی آفات و برگزاری دوره‌های آموزشی از جمله اقدامات مدیریت جهاد کشاورزی تایباد جهت رونق کشت گلخانه‌ای هستند.

اعتضادی افزود: استفاده از آب باران، توسعه فضای گلخانه با بکارگیری سازه‌های با ارتفاع بالا، تولید محصول سالم با مواد غیرشیمیایی و افزایش ضریب مکانیزاسیون از مهترین روش‌های نوین بکاررفته در گلخانه‌های شهرستان است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اقلیم شهرستان تایباد و مشکلات ناشی از بحران آب، افزایش تولید محصول نسبت به هر لیتر آب مصرفی، افزایش درآمد گلخانه‌دار و افزایش تعداد گلخانه‌ها در این منطقه ضروری می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • توسعه فراوری معدنی عامل تحقق رشد اقتصادی ۵.۷ درصدی در استان سمنان
  • افزایش ۲۰۰ درصدی میزان سرمایه‌گذاری در معادن فعال آذربایجان شرقی
  • شورای تامین مالی برای تحقق جهش تولید تشکیل شد
  • افزایش سرمایه بیش از ۴ هزار درصدی یک نماد بورسی
  • رشد اقتصادی پایدار در صنعت نفت با بهینه‌سازی مصرف انرژی
  • افزایش ۶۸ درصدی کشف کالای قاچاق در سال ۱۴۰۲
  • افزایش ۶۸ درصدی کشف کالای قاچاق در سال ۱۴۰۲ / رشد ۴۸ درصدی برخورد با خودروهای شوتی
  • ابرتورم در ترکیه چگونه مردم را بدهکار می‌کند؟
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد